loading...
کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی
منتو بازدید : 48 سه شنبه 08 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نکاتی از اطلاعات تازه درباره تزریق ژل و بوتاکس

استفاده ازاطلاعات مفید درمورد تزریق ژل و بوتاکس تزریق ژل و بوتاکس در عمل زیبایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بعضی نکته های مهم مرتبط به خود را داراست که آشنایی با این نکات کمک زیادی در درمان بهتر و همچنین انجام بهتر برای درمان دارد.

 هيالورونيك اسيد مهمترين گليكوز آمينو گليكان ( يك نوع قند طبيعي ) در پوسـت است كـــه باعث انعطاف پذيري و پري پوست مي شود . هيالورونيك اسيد توانايي بالقوه اتصـال به آب را دارد و وقتي به پوست تزريق مي شود باعث حجيم ، نرم و هيدراته شدن پوست مي شــو د. علاوه بر اين مزايا، هيالورونيك اسيد در رشد سلولي ، عملكرد گيرنده هاي غشايي و چسبندگي نيز نقش دارد.  همچنين باعث پايداري ساختمانهاي بين سلولي شده و يك شبكه ويسكوالاستيك براي اتصال فيبرهاي كلاژن والاستين به يكديگر ايجاد مي كند .  آنچه كه در پيري ناشي از نــور آفتاب رخ مي دهد، از بين رفتن اين اتصالات است كه منجر به ايجاد توده هاي نامنظم كــلاژن والاستين  مي شود. به زبان ساده تر با افزايش سن ، پوست شما بيشتر هيالورونيك اسيد خود و درنتيجه حجم خود را از دست مي دهد.

تزريق ژل به چه صورت مي باشد و آيا عوارضي هم به دنبال دارد؟

در مورد ژل هاي موقت، از آنجايي که خيلي از اين ژل ها نوعي پروتئين بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بيگانه شناسايي نمي کند، معمولاً عوارضي نيز مشاهده نمي شود. حتي در موارد نادر اگر عوارضي ايجاد شود، چون به تدريج بدن اين مواد را جذب و تجزيه مي کند، هيچ گونه عارضه ماندگاري باقي نخواهد گذاشت.
اما در مورد ژل هاي دائم، گاهي عوارضي همچون حساسيت و حتي عفونت و گاهي جابه جايي ژل مشاهده مي شود که براي پرهيز از آن، اولا در مورد افرادي که سابقه بيماري هاي خود ايمني همچون آلرژي و آسم دارند بايستي آزمايش انجام شود و در بيماري هاي خود ايمني شديد مانند لوپوس ، روماتيسم و سندرم نفروتيک و نيز بيماري هاي سيستميک مانندديابت، بهتر است به طور کلي تزريق انجام نشود.
ثانياً براي جاهاي ظريف تر بهتر است فقط از انواع مرغوب استفاده شود.
ثالثا حجم مقدار ماده تزريق شده زياد نباشد.


درمان با استفاده از تزريق ژل

قبل از شروع درمان، ناحيه مورد نظر تميز شده و از مواد بي حسي موضعي براي بي حس کردن ناحيه تحت درمان قبل از انجام تزريق ها استفاده مي شود. به هر حال، بسياري از ژل ها داراي ليدوکائين هستند که مي تواند مقداري بي حسي خفيف در ناحيه تحت درمان ايجاد کرده و ناراحتي احتمالي بيمار را در طول درمان و پس از آن کاهش دهند.در ادامه فرد معالج مقدار مناسب از ژل را به زير پوست بيمار تزريق مي نمايد.

در اين حالت با توجه به نوع ژل و نواحي تحت درمان، بيمار مي بايست بتواند نتايج ايجاد شده در وضعيت خود را بلافاصله پس از تزريق ژل مشاهده نمايد. بعضي بيماران پس از درمان با کبودي و ورم مواجه شده، اما اين علائم موقت هستند و پس از چند روز بر طرف مي شوند. بيمار مي تواند بلافاصله پس از درمان به محل کار خود باز گردد، اما متخصص زيبايي معمولاً از بيمار مي خواهد که قبل از انجام فعاليت هاي ورزشي يا ساير فعاليت هاي شديد يک روز به خود استراحت دهد.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 54 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نکات مهم مرتبط به جراحی بینی

درانجام عمل زیبایی بینی باید معدود نکته های کلیدی را در نظر داشت و موردهای اصلی مربوط به جراحی بینی به ما در موفقیت این جراحی زیبایی  کمک میکند.

 

راينوپلاستي‌ اصلاح‌ جراحي‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني ‌براي‌ رفع‌ نقص‌هاي‌ زيبايي‌ يا عملكردي‌ مادرزادي‌ و اكتسابي‌ بيني‌ است‌.بيماران‌ ابتدا در مورد گرفتگي يك‌ طرفه‌ يا دو طرفه‌ بيني‌، مشکلات سينوس‌هاي‌ اطراف ‌بيني‌، ضربه‌ بيني‌ يا سابقه‌ جراحي ‌پيشين‌ بر روي‌ بيني مورد پرسش قرار مي‌گيرند.نظر ‌بيمار در مورد ظاهر بيني‌ خود ارزيابي‌ مي‌شود.هم‌ ساختمان‌داخلي‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني‌ مورد معاينه‌ قرارمي‌گيرند. از نماي‌ نيمرخ‌، تناسب‌ بيني‌ با ديگر قسمت‌هاي‌ صورت‌ بررسي‌ مي‌شود.يک سوم بالايي بيني استخواني‌ است‌ و دوسوم پائيني آن غضروفي‌ مي باشد.در نماي‌ نيم‌رخ،‌ برآمدگي‌ پشت ‌بيني‌ و افتادگي‌ نوك‌ بيني‌ مورد بررسي‌ قرار مي‌گيرد.

به‌ طور كلي‌، جراحي زيبايي بيني، دستيابي‌ به‌ اسكلت ‌استخواني‌ و غضروفي‌ از طريق‌ برش‌ داخل‌ يا خارج‌ بيني‌، بر اساس‌ موقعيت‌ ناهنجاري‌ است‌. مي‌توان‌ قوزهاي ‌استخواني‌ و غضروفي‌ را متناسب‌ كرد و اندازه‌ و شكل‌ نوك ‌بيني‌ را تغيير داد. نقايص‌ گوناگون‌ بيني‌ را مي‌توان‌ با كاستن ‌بافت‌، برطرف‌ و با افزودن‌ بافت‌ها استتار كرد. براي‌دستيابي‌ به‌ اين‌ هدف‌ استفاده‌ از بافت‌هاي‌ خودي‌ نظير غضروف‌ تيغه بيني‌ پيشنهاد مي‌شود، چون‌ كاشت‌ مواد مصنوعي‌در بيني‌، با عوارض‌ فراواني‌ همراه‌ است‌. پس‌ از برش‌هاي‌مختلف‌ و دسترسي‌ به‌ اسكلت‌ غضروفي‌ و استخواني‌ بيني، اعمال مختلف و متنوعي بر روي ساختمان هاي داخل بيني صورت مي گيرد که بر حسب نوع بيني متفاوت است.

پس از عمل جراحي پلاستيک بيني رعايت چه نکاتي ضروري است؟

– در طي چند هفته پس از عمل براي بهتر شدن تنفس مي توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکي، داخل بيني را شستشو داد.
– تا دو هفته پس از عمل سعي شود از تخليه ترشحات بيني با فشار خودداري شود.
– در هفته هاي اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداري شود.
– در طي روزهاي اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بيني بايد پرهيز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب بايد طاق باز خوابيد.
– در هنگام خوابيدن سعي شود نيم تنه بالاتر از پاها قرار گيرد تا ورم کمتري در ناحيه صورت ايجاد شود.
– در هفته هاي اول پس از عمل لازم است از فعاليت هاي بدني شديد و ورزش هاي سنگين اجتناب شود. – از خوردن غذاهايي که به جويدن طولاني نياز دارند در هفته هاي اول بايد پرهيز شود.
– در هفته اول پس از عمل سعي شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شديد صورت در هنگام خنده و نيز از گريه اجتناب شود.
– مي توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطي که از دستکاري لب بالا اجتناب شود.
– شستن صورت يا حمام کردن به شرطي که پانسمان روي بيني خيس نشود بلامانع است.
– در صورتي که با استفاده از چسب ضد حساسيت عينک به پيشاني متصل شود، از همان روز اول مي توان از عينک استفاده نمود.
– استفاده از لنزهاي تماسي چشم و مواد آرايشي روز بعد از عمل بلامانع است.









 

جراحي هاي بيني با چه اهدافي انجام مي گيرد؟

بايد گفت جراحي هاي بيني با اهداف متعددي انجام مي شود که مي توان آنها را به دو دسته کلي تقسيم کرد:
- دسته اول جراحي هايي هستند که در جهت اصلاح عملکرد بيني انجام مي شوند و بطور عمده اصلاح انحراف تيغه مياني بيني را شامل مي شود. مشکلات ديگري مانند پوليپ و تورم بافت هاي داخل بيني نيز ممکن است نيازمند جراحي هاي پيچيده تري باشد که در بسياري از موارد مستلزم استفاده از روش هاي اندوسکوپيک است.
- دسته دوم جراحي هايي با هدف تغيير شکل خارجي بيني و زيبايي است که به جراحي پلاستيک بيني يا راينو پلاستي معروف است.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 40 شنبه 05 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان:خالکوبی با وسایل بهداشتی عوارضی در پی خواهد داشت؟

امروزه افراد بسیاری به انجام خالکوبی برای زیبایی بیشتر  روی آورده اند اما باید این نکته را بدانیم که عوارض و اثرات جانبی خالکوبی ممکن است به مراتب بیشتر از اثرات مثبت آن باشد. گفته مي‌شود از ديدگاه دين اسلام، خالکوبي روا نبوده‌است. خواه به دليل آزار بدن و خواه به دليل نقش و نگار.هم‌چنين با استناد به کتاب تورات در دين يهوديت، خال‌کوبي مجاز شمرده نشده‌است.بر عکس اين عمل در ميان مسيحيان عملي مذهبي تلقي مي‌شده است.
شيوه خالکوبي، با اندک تفاوت در همه جاي ايران يکسان بوده‌است. ابتدا نقش را با سوزني بر پوست حک مي‌کردند تا اندکي خون بيايد. سپس ماده رنگي را بر اين زخم قرار مي‌داده‌اند تا به تدريج جذب پوست شود. ماده رنگي مي‌توانسته شامل نيل، سرمه، دوده چراغ، آب تره يا هر رنگ طبيعي ماندگار ديگر بصورت مايع يا جامد باشد که به آن خالکوبي گوشتي مي‌گويند و به خاطر دلايلي از جمله خون آمدن و خطرات بهداشتي آن، اين کار حرام اعلام شده!

اما در روش‌هاي جديد ازسوزن‌هاي معروف به سوزن سرطلايي استفاده مي‌شود، در ابتدا طرح خالکوبي را با خودکار بر روي بدن مي‌کشند، سپس سوزن سرطلايي را درون جوهر (جوهر خودنويس ropid)مي‌زنند و به آرامي به زير پوست بدن وارد مي‌کنند! که نه موجب درد شده و نه موجب خون ريزي!
خطرهاي بهداشتي
خالکوبي به دليل شکستن سد دفاعي پوست مي‌تواند سلامتي فرد را تهديد کند، از جمله بيماري‌هاي عفوني و بروز حساسيت. اگر وسايل خالکوبي به خوبي ضد عفوني نشوند ممکن است باعث انتقال بيماري‌هايي همچون ايدز شود.

عوارض اوليه که مي توانند در اثر خال کوبي پديد آيند عبارتند از : عفونت :
وسايل و سوزن هاي آلوده که در اين کار استفاده مي شوند مي تواند باعث انتقال بيماري هاي عفوني مانند هپاتيت بي ، هپاتيت سي، ايدز ، عفونت هاي پوستي ناشي از « استافيلوکوک » ، کزاز ، و تبخال شود. حتي اخيرا” مواردي از انتقال « مايکوباکتريوم » از راه سرسوزن هاي آلوده گزارش شده است (ميکروب بيماري « سل » از خانواده مايکو باکتريوم هاست). حتي مشخص شده که بعضا” مرکب مورداستفاده در خال کوبي، عامل انتقال بيماري است يعني مرکب آلوده به ميکرب بوده است . قرمزي ، درد ، تورم ، و ترشحات چرکي از نشانه هاي عفونت محسوب مي شوند.

-مشکلات مربوط به پاک کردن خال کوبي :
خال کوبي در عرض چند دقيقه تا چند ساعت انجام مي شود ولي اثر به جا مانده دائمي است! پس قبل از انجام آن خوب فکرکنيد. برخي آمارها در کشورهاي پيشرفته حاکي از آنست که از هر ده نفر، يک نفر از انجام تاتو پشيمان مي شود ولي من شخصا” تا به حال کمترکسي را ديده ام که از خال کوبي خود رضايت داشته و پشيمان نشده باشند . اين پشيماني بخصوص در خانم هايي که ابروي خود را تاتو مي کنند بيشتر ديده مي شود. ولي متاسفانه پاک کردن خال کوبي کار ساده اي نيست و مستلزم صرف وقت و هزينه زيادي است .

موثرترين وسيله براي پاک کردن تاتو ، ليزر است ولي علي رغم پيشرفت هاي زيادي که در تکنولوژي ليزر رخ داده در بسياري از موارد موفقيت آميز نيست و گاهي هم اسکار ( جاي زخم ) يا کلوئيد ( « گوشت اضافه ») برجا مي گذارد. پس قبل از انجام اين کار از خود بپرسيد که آيا واقعا” مي خواهيد که نقشي را براي هميشه روي پوستتان داشته باشيد. اگر مطمئن نيستيد يا فکر مي کنيد ممکن است در آينده پشيمان شويد ، وقت بيشتري براي تصميم گيري به خود بدهيد. اگرتصميم به خالکوبي گرفتيد ، محل آن را به دقت انتخاب کنيد. ضمنا” به ياد داشته باشيد که گاهي با افزايش وزن يا حاملگي شکل نقشي که خالکوبي کرده ايد بتدريج تغيير مي کند.

واکنش هاي آلرژيک :
دربعضي موارد شخص نسبت به موادي که براي خالکوبي استفاده مي شود حساسيت دارد. اين واکنش ها واقعا” دردسرساز هستند زيرا خارج کردن رنگدانه هاي مربوطه از پوست بسيار مشکل و گاهي غيرممکن است. اين مسئله بيشتر در مورد رنگ هاي قرمز ، سبز ، زرد ، و آبي رخ مي دهد. خارش پوست در محل خالکوبي ممکن است از علائم واکنش الرژيک باشد. الرژي ممکن است حتي سالها بعد از خال کوبي رخ دهد.

منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 41 یکشنبه 30 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان: زیباتر شدن با جراحی بینی

جراحی بینی تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و افزایش زیبایی با عمل جراحی بینی امکان پذیر است. در زیر به برخی نکات مربوط به عمل بینی اشاره میکند.صورت در معرض ديد ترين قسمت بدن ماست و بيني در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختماني بيني براي تمام افراد بوضوح قابل رويت است. جراحي زيبايي و پلاستيک بيني، افزون بر ايجاد تناسب درخود بيني، ارتباط خوشايندتري را بين بيني وديگر اجزاي صورت برقرار مي کند. به همين دليل نبايد بيني را به عنوان عضوي مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بيني با پيشاني، چشم، لب وچانه به گونه اي است که هرنوع نقص دراجزاي صورت مي تواند براين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بي توجهي نسبت به تناسب بيني با اجزاي صورت موجب عدم دسترسي به نتيجه رضايت بخش خواهد شد.

آيا عمل جراحي پلاستيک بيني در افراد مسن امکان پذير است؟

عمل جراحي پلاستيک بيني در افراد مسن:  از آنجا که باافزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملکرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوک بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بيشترين مشکلات زيبايي بيني در سنين بالا، افتادگي نوک بيني و برآمدگي پشت آن است. افتادگي بيني موجب مسن تر به نظر رسيدن چهره فرد مي شود. در حالات شديدتر افتادگي، تنفس از راه بيني ممکن است دچار اختلال شود. اين بيماران وقتي نوک بيني خود را با انگشت به بالا مي برند احساس مطلوب تري از تنفس از راه بيني دارند.

آيا در جراحي بيني حد و مرزي براي کوچک نمودن بيني وجود دارد؟

بطور قطع اين حد و مرز وجود دارد. زيرا اولا زيبايي لزوما به معناي کوچکي نيست بلکه زيبايي بيني در گروه تناسب قسمت هاي مختلف بيني با هم و نيز تناسب کل بيني با قسمت هاي مختلف بيني با هم و نيز تناسب کل بيني با قسمت هاي مختلف چهره است. ثانيا کوچک شدن بيني تا حدي مطلوب است که عملکرد تنفسي بيني به مخاطره نيفتد.

چه مدت پس از عمل مي توان درمورد نتيجه آن قضاوت کرد؟

دست کم دو سال براي اظهار نظر نهايي درمورد نتيجه عمل بايد صبر کرد. بسياري از بيماران چند هفته پس از عمل در حاليکه هنوز ورم بيني بطور کامل فروکش نکرده است با نگاهي موشکافانه در جلوي آينه ساعتها به نظاره بيني خود مي نشينند. اين نگاه موشکافانه که تنها به بيني معطوف بوده و به ساير اعضا صورت توجهي ندارد، موجب مي شود که از يک سو بسياري از عدم تقارنهاي طبيعي، به صورت عيب جلوه کند و از سويي ديگر زيبايي و تناسب ايجاد شده بيني با ديگر اجزاي صورت، تحت الشعاع نگاه محدود به بيني قرار گيرد.

آيا وضعيت روحي و رواني فرد درانجام عمل جراحي بيني تأثير دارد؟

تاثير وضعيت روحي رواني افراد در انجام عمل جراحي بيني: بي ترديد تأثير بسزايي دارد. چه بسيار بيماراني که پس از عمل باوجود نتيجه رضايت بخش، به دليل مشکلات روحي-رواني، وسواس فکري يا شخصيت هاي متزلزل و بيش از اندازه تأثيرپذير از ديگران، از نتيجه عمل خود ناراضي اند.

منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 42 سه شنبه 25 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان:ترفند های خاص بودن با آرایش صحیح لب ها

برای داشتن چهره ای زیباتر و جذابتر باید با شیوه های صحیح استفاده از رژلب آشنا باشید. زیبایی بیشتر با آرایش صحیح لب ها امکان پذیر است.اگر لبهاي برجسته و پر نداريد، از روشنترين رنگ ممکن استفاده کنيد تا لبهاي شما پر و برجسته نمود کند.
براي جلوگيري از اينکه رژ لبتان روي دندانهايتان ماليده شود. پس از زدن رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببنديد و انگشتتان را بيرون بکشيد. .به اين ترتيب رژ اضافه از داخل لبهايتان پاک ميشود.
براي اينکه دوام رژتان افزايش يابد پس از زدن لايه اول رژ يک يا دو لايه دستمال روي لبتان بگذاريد، دوباره رژ بزنيد و دوباره دستمال را روي لبانتان بگذاريد. به اين ترتيب چربي رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقي ميماند.
ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشيد و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنيد. وقتي رژ قرمز ميزنيد، ابتدا خط لب قهوه اي بزنيد و لبتان را با همان رنگ رنگ کنيد و بعد رزتان را بزنيد. به اين ترتيب رنگ قرمز دوام بيشتري پيدا ميکند.


هماهنگ کردن اندازه لب و يا فرم دادن به آنها به وسيله آرايش :

1 - هنگامي که لب پايين نازک است، خط لب را پايينتر از خط معمولي لب مي کشيم و آن را با رژ لب پر مي کنيم. همچنين کمي وازلين يا برق لب به وسط لب پايين بماليد تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

2 - وقتي لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولي لب مي کشيم تا پهتر جلوه کند و با لب پايين تناسب داشته باشد.

3 - هنگامي که لبهاي پايين و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پايين با مداد لب زياد مي کنيم و داخل خط را با رژ لب پر مي کنيم که لبها پرتر به نظر آيند.

4 - براي لبهاي پر و بزرگ نبايد رژ لب خيلي روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات براي اين لبها بهتر از رژ لب براق است.

5 - دهان و لبهاي کوچک را مي توان با کشيدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

استفاده از رژلب هاي بنفش يا نارنجي

اين رنگ ها معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از انواع پر رنگ آنها استفاده شود، چهره بدي به شما مي دهند. مشکي / نارنجي ( بنفش / مشکي) هيچ گاه بر روي صورت جذاب نخواهند بود.

شايد نارنجي بسيار کمرنگ بد نباشد، البته اگر با لباس هايتان هم خواني داشته باشد، اما در هر صورت سعي کنيد از کمرنگ ترين انواع که با تن قهوه اي همراه هستند استفاده کنيد. البته رک و پوست کنده بگويم من نه صاحب فروشگاه لباس هاي نارنجي هستم و نه رژ لب هاي نارنجي/قهوه اي مي فروشم. رنگ نارنجي معمولاً بر روي پوست زيبا نمي شود. اگر ملزم به استفاده از رژ لب نارنجي هستيد حتماً آنرا بر روي لب خود محو کنيد.

از رنگ هايي استفاده کنيد که داراي تن ملايمي از قهوه اي باشند. قرمز بايد مقداري آبي داشته باشد تا برو روي پوست رنگ نارنجي را نمايان نسازد. آبي، قرمز را زيباتر مي کند و به جواني و شادابي صورت نيز کمک مي کند.

اگر مي خواهيد لب هاي پرتري داشته باشيد، مي توانيد رژ لب و يا خط لب خود را کمي بالاتر از خط طبيعي لب بکشيد. اگر از براق کننده هم استفاده مي کنيد يادتان باشد که آنرا فقط در داخل خط طبيعي لب استعمال کنيد. با اين روش چهره شما ظريف تر شده و جذابيت بيشتري به خود مي گيرد.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 29 یکشنبه 23 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان: تکنیک های از بین بردن جای جوش روی پوست صورت

عادات غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی تاثیر زیادی در زیبایی و مراقبت پوست دارد و نکته های طلایی مراقبت و زیبایی پوست صورت به شما در این زمینه کمک میکند.همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برای شما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا چند ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

آب
نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

سویا
پروتئین سویا بسیاردر سلامتی پوست موثر است

سبزیجات سبز
سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر ، آمینو اسید ها ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

دانه های روغنی (اسید های چرب ضروری)
اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند و سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

شیر
شیر غنی از کلسیم و ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

 زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید: برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.

منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 42 پنجشنبه 20 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهای مراقبت و افزایش زیبایی موها

نکات آرایشی و بهداشتی زیادی برای داشتن موهای زیبا و لطیف وجود دارد که با استفاده از راههای مراقبت و افزایش زیبایی موها میتوانید مو هایی لطیف و در نتیجه چهره ای قشنگ تر داشته باشید.

استفاده از رنگ‌هاي گوناگون مي‌تواند به موها صدمه بزند اما سلامتي انسان را به‌خطر نمي‌اندازد. متخصصان انجمن سرطان آمريکا معتقدند رنگ‌هاي شيميايي مو نمي‌توانند عامل ايجاد سرطان در بدن انسان باشند. برخي از محققان و پزشکان نگران تاثير مخرب رنگ‌هاي نيمه‌دايم و دائمي ‌اکسيداتيو قهوه‌اي يا سياه‌رنگ هستند. پزشکان معتقدند بايد از رنگ‌هاي طبيعي مانند حنا استفاده کرد.

استراحت دادن به موها: اگر موهايتان را با حوله خشک مي‌کنيد احتمال از دست دادن موهايتان را افزايش مي‌دهيد. گرما مي‌تواند به موها آسيب برساند. هرچند لحظه يک بار حوله را از سرتان برداريد و به موها استراحت دهيد تا تنفس کنند.

حفاظت موها در مقابل نورخورشيد: نورخورشيد با موها و پوست بدنتان مهربان نيست. نور خورشيد مي‌تواند موهايتان را خشک کند (به‌خصوص اگر رنگ‌شده باشد.) از اسپري‌هايي استفاده کنيد که حاوي SPF باشند و کلاه سرتان بگذاريد.

براي نرمي مو از نرم کننده استفاده کنيد.
اگرچه بسياري از توليدکنندگان ادعا مي کنند که شامپوهايشان حاوي نرم کننده است، اما بسياري از آنها فاقد اين ماده هستند و در نتيجه شخص نياز دارد تا از يک نرم کننده جانبي نيز بهره ببرد.

پس از شستن، موهاي خود را به آرامي با يک حوله خشک کنيد؛ توجه داشته باشيد که هيچگاه سشوار داغ را روي موي خيس نگيريد چرا که اين کار باعث شکنندگي مو مي شود. اگر هم در خشک کردن سريع مو عجله داشتيد، سشوار را روي گرماي کم يا متوسط بگذاريد و آن را از فاصله دور به شکلي که مرتب آن را روي قسمت هاي مختلف مو مي چرخانيد نگه داريد. هيچگاه براي چند دقيقه بر روي يک نقطه متوقف نشويد.

از شانه کردن موي خيس، جداً بپرهيزيد. بگذاريد موهايتان کمي خشک شوند سپس با شانه اي که دندانه هايش نيز درشت است، موي خود را شانه کنيد.

شستشوي موها پيش از ورود به استخر: دوش گرفتن و شستشوي مو قبل از ورود به استخر مي‌تواند از آسيب ديدن موها توسط کلر بکاهد. اگر موهايتان را پيش از ورود به استخر بشوييد موهايتان از آب اشباع مي‌شوند و کلر را جذب نمي‌کنند و ميزان آسيب موها بسيار کم مي‌شود. براي شستشوي موهايتان از شامپوهايي استفاده کنيد که pH متعادلي داشته باشند.

از تغييرات موهايتان آگاه باشيد: تغييرات ناگهاني موهايتان مانند ريزش و شکستگي مو مي‌تواند نشانه بيماري باشد. براي مثال، ريزش مو مي‌تواند نشانه بيماري تيروييد و کمبودآهن خون يا ضعف سيستم ايمني بدن باشد. فورا به متخصص پوست و مو مراجعه کنيد.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 37 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : سلامت پوست بیشتر با ماسک عالی آناناس

آناناس تاثیر فراوانی در زیبایی و سلامت پوست صورت و چهره شما دارد و میتوان زیبایی بیشتر با ماسک زیبایی آناناس را بدست آورد. یکی از مدل های مراقبت از مشکلات پوستی ناشی از اشعه آفتاب، آلودگی هوا و رسوب این آلاینده‌ها روی پوست، خوردن آناناس است.

دلیل این مساله نیز وجود آنتی‌اکسیدان ویتامینC و روی در این میوه است.با مصرف آناناس، سلول‌های پوست ترمیم شده و به این ترتیب پوست سالم و شاداب می‌ماند. مالیدن محلول آب آناناس و لیموترش روی پوست نیز به ترمیم سلول‌های آن کمک می‌کند. آناناس حاوی ویتامین‌ C و‌ ‌بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) می‌شود  و خون رسانی را به پوست افزایش می‌دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب  رشد و ترمیم سلول‌ها می‌شود. مصرف آناناس موجب ترمیم و رشد سلولهای پوست می‌شود‌ ‌و در نتیجه پوست بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.در این مقاله با چند ماسک و اسکراب زیبایی پوست که با آناناس تهیه می‌گردند، آشنا می‌شویم.


ماسک آناناس جهت جوانسازی پوست

    ­آناناس تازه دو تا سه برش
    روغن زیتون فوق بکر ۳ قاشق غذاخوری
    عسل یک قاشق غذاخوری

مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط نموده تا مایع نرم ویکدستی حاصل شود.سپس آن را به آرامی باکمک انگشتان خود روی پوست تمیز شسته شده و گردن خود بمالید. اکنون به آرامی دراز کشیده و بمدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست بگذارد.

سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم شسته و در صورت دلخواه با یک نرم کننده مرطوب به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

خواص آناناس برای پوست صورت :
‌متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف آناناس را پس از جراحی توصیه می‌کنند خصوصا” افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل  ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، با خوردن مرتب آناناس این کبودی‌ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می‌شوند.

خوردن آناناس به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان‌ ‌ (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است) دارند نیز توصیه می‌شود.آناناس حاوی آنزیمی‌به نام‌ ‌بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول‌های خونی می‌شود و زخم‌ها را شفا می‌دهد.

ماسک جهت رفع چین و چروک
ماسک آناناسی که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوری پودر بادام شیرین تهیه شده باشد، سبب پاکسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و شفافیت پوست می‌‌شود. برای تاثیرگذاری این ماسک بر روی پوست کافی است بگذارید ماسک فوق به مدت ۱۵دقیقه بر روی پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. اگر آب آناناس را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید سبب تقویت عضلات پوست صورت و رفع خستگی آن می‌‌شود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 44 دوشنبه 17 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : مراقبت از پوست برای افزایش خوشگلی و نرمی پوست

برای بسیاری از افراد حفظ زیبایی و طراوت پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و مراقبت از پوست برای افزایش زیبایی و طراوت پوست به شما در داشتن پوستی سالم و تمیز کمک میکند.

اکثر خانم ها اهميت خيلي زيادي به زيبايي پوست و صورت  خود مي دهند اما بسياري از آن ها از روش هاي مصنوعي و استفاده از مواد شيميايي خسته شده اند و يا به دليل هزينه هاي سنگين مواد آرايشي و بهداشتي شيميايي توان استفاده از آن ها را ندارند، در اين بخش از سايت آکاايران براي شما مطالبي در مورد زيبايي را آماده کرده ايم، با ما همراه باشيد.براي سالم نگه داشتن پوستتان، تلاش کنيد عادت هاي بدي که منجر به آکنه، سرخي، يا خراش مي شوند را ترک کنيد. پوستتان را نفشاريد- به خصوص جوش هايتان را- در غير اين صورت دچار زخم هاي دائمي مي شويد.اسپري و ژل مو را از صورتتان دور نگه داريد. آن ها مي توانند منافذ پوستتان را مسدود کنند. از هدبندها يا کلاه پشمي که باعث حساسيت پوست مي شوند استفاده نکنيد.

سيگار نکشيد. صورتتان را پير مي کند و باعث زردي و خشکي اش مي شود. و سعي کنيد استرس که يکي از عوامل بسيار مهم درنابودي  زيبايي پوست است را از خود دور کنيد.

جنس پوستتان را بشناسيد

فردي وجود دارد که پوستي زيبا نخواهد؛ با تشخيص جنس پوستتان شروع کنيد. سپس خواهيد دانست که چگونه از آن مراقبت کنيد.
پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.
پوست چرب، براق و روغني است و منفذهاي بزرگي دارد.
پوست ترکيبي ، در برخي نقاط (گونه ها)خشک و در بقيه نقاط(پيشاني،بيني و چانه) چرب است.
پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرايش يا فرآورده هاي ديگر ممکن است سوزش، سوختگي يا خارش داشته باشد.
پوست معمولي ،يکدست، صاف و در برابر حساسيت مقاوم است.
 ماسک هاي طبيعي





سعي کنيد هر چند وقت يک بار از ماسک هاي مختلف استفاده کنيد ، دقت کنيد که آنهارا بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنيد . البته ماسک هاي آماده در بازار موجود هستند اما بهتر است از ماسک هاي دست ساز و طبيعي استفاده کنيد . چند دستور تهيه ماسک خانگي را مي توانيد از اينجا  و  اينجا بخوانيد .

غذا و خواب براي پوستي سالم

با خوردن وعده هايي منظم پوستتان را سلامت نگه داريد. سبزي،ميوه، غلات و لبنيات کم چرب را فراوان مصرف کنيد.از مرغ، ماهي، گوشت کم چرب، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنيد.مراقب مصرف غذاهايي با کلسترول، اسيدهاي چرب، چربي هاي اشباع شده،نمک و قند فراوان باشيد. براي جلوگيري از حلقه هاي تيره زير چشم ، چين و چروک و ديگر عوارض جانبي عدم استراحت، به اندازه کافي بخوابيد. آرام باشيد! حتي استرس هم مي تواند باعث صدمه ديدن پوست شود.

با خوردن وعده هايي منظم پوستتان را سلامت نگه داريد. سبزي،ميوه، غلات و لبنيات کم چرب را فراوان مصرف کنيد.از مرغ، ماهي، گوشت کم چرب، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنيد.مراقب مصرف غذاهايي با کلسترول، اسيدهاي چرب، چربي هاي اشباع شده،نمک و قند فراوان باشيد. براي جلوگيري از حلقه هاي تيره زير چشم ، چين و چروک و ديگر عوارض جانبي عدم استراحت، به اندازه کافي بخوابيد. آرام باشيد! حتي استرس هم مي تواند باعث صدمه ديدن پوست شود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 46 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : حفظ مرطوب بودن پوست با استفاده از کرم مناسب آن

حفظ رطوبت پوست با استفاده از کرم مناسب آن در شادابی و زیبایی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است مرطوب کردن پوست از آن اقدام هايي است که در لطافت و سلامت پوست نقش مهم دارد به خصوص در پاييز و زمستان که پوست بيش از هر زمان ديگري خشک مي شود.

 پوست همه افراد به اين مرطوب کننده نياز دارد اما متاسفانه اين تصور غلط جا افتاده است که پوست هاي چرب و مستعد آکنه نيازي به مرطوب کننده ندارد، اما بايد بدانيد پوستي که به درستي آبرساني نشده است کاملا مستعد آکنه مي شود، همچنين روي پوست بدون آب و رطوبت خيلي زود چروک ها و خطوط پيري به وجود مي آيند.
کرم مرطوب کننده با از بين بردن اين خشکي از پوست افراد در برابر سرما محافظت مي کند و از بروز پيري زودرس پوست نيز پيشگيري مي نمايد.توصيه مي شود در فصل زمستان به وسيله کرم هاي مرطوب کننده از پوست خود مراقبت نماييد.


مواد تشکيل‌دهنده کرم مناسب
مواد چرب: مواد چرب، تاثير حفاظتي چربي‌هاي ضروري براي مرطوب‌کردن پوست را دارند. چربي (مانند عصاره گياهان يا ترکيبات گوناگون، گليسيرين، سراميد و...) مانند بتون باعث تقويت انسجام اپيدرم (سطحي‌ترين لايه پوست) مي‌شود. اين مواد، لايه‌اي محافظتي نيز روي پوست بر جا مي‌گذارد.

مواد مرطوب‌کننده: مواد مرطوب‌کننده‌اي مانند اوره، اسيد لاکتيک، اسيدهاي آمينه، املاح معدني و قندها (گلوکز) باعث مي‌شود آب موجود در پوست تنظيم شود. علاوه بر اين مانع تبخير آب مي‌شوند و ميزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ مي‌کنند.

پوست در لايه هاي مختلف نيازمند آب است، وقتي آب به طور مستقيم روي پوست قرار مي گيرد مثل حمام کردن، بلافاصله تبخير مي شود و بنابراين آبي در پوست نمي ماند که رطوبت پوست را تامين کند. مرطوب کننده ها علاوه بر اين که فاکتورهاي آبرسان دارند داراي مقداري چربي نيز هستند. اين چربي درون آن ها مثل يک لايه محافظ آب مرطوب کننده را روي سطح پوست نگه مي دارد.

اگر قصد آرايش داريد، صبر کنيد تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست تان شود چون در صورتي که هنوز جذب نشده باشد مي تواند لوازم آرايش شما را آلوده کند. براي جذب کامل مرطوب کننده بايد حدود دو دقيقه به آن زمان دهيد. توجه داشته باشيد که وقتي روي مرطوب کننده آرايش مي کنيد، آرايش کمي تيره تر از هميشه به نظر خواهد رسيد، به همين خاطر شايد مجبور شويد کمي کرم پودر استفاده کنيد.

مواد تسکين‌دهنده: مواد تسکين‌دهنده براي آرام‌کردن التهاب‌هايي که به دنبال خشک‌شدن پوست به وجود مي آيند، ضروري‌اند و به سرعت احساس آزردگي و کشش را تسکين مي‌دهند. اين همان نقشي است که توسط بيسابولول و ويتامين E ايفا مي‌شود.

عوامل ترميم‌کننده: سوکرالفيت و پانتنولB5 ، موادي است که به منظور سرعت بخشيدن به ترميم زخم‌هاي قديمي به کرم‌ها اضافه مي‌شود؛ در واقع اين عوامل باعث رشد پوست مي‌شود.

منیع : کاشت مو

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 265
  • بازدید ماه : 437
  • بازدید سال : 876
  • بازدید کلی : 9,749