loading...
کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی
منتو بازدید : 77 سه شنبه 02 شهریور 1395 نظرات (1)

عنوان : آموزش کاشت مژه

1-مژه های خود را با کلینزر غیر روغنی تمیز کنید. تا گردو خاک و موانع نچسبیدن چسب را از بین ببرید.

2-چند قطره از چسب را روی فویل آبومینیومی بریزید.

3-مژه ها در سایز های مختلف موجود میباشند. ما پیشنهاد میکنید مژه های کوتاه را در قسمت داخلی چشم و سایز متوسط را در قسمت میانی و بلند ها را برای گوشه خارجی چشم استفاده کنید. 

4-مژه دلخواه خود را انتخاب کنید و آنرا با موچین بردارید و ته گره دار را به چسب آغشته کنید.۳۰ ثانیه بمانید تا رنگ چسب کم رنگ شود.

5-از گوشه داخلی چشم چپ خود شروع کنید با دقت مژه ها را به ته مژه های خود بچسبانید. سعی کنید به پلک و پوست خود نچسبانید. در واقع مژه ها به مژه ها ی خود شما میچسبند.

6-وقتی خشک شدند آنرا با شانه مژه شانه کنید تا با مژه های طبیعی خود یک دست شوند و خالی بگیرند.

7- در کل شما میتوانید ۱۵ تا ۳۰ مژه در هر چشم خود کار کنید.

نکات مهم:

دقت کنید تا مژه ها را به مژه های پایینی خود نچسبانید . برای اینکار از وازلین میتوانید استفاده کنید. مژها های پایینی خود را به وازلین آغشته کنید.قبل از چسباندن مژه ابتدا مژه های خود را شانه کنید تا از هم باز شده و جدا شوند . که کار با آنها راحت تر میشوند.برای تمیز کردن مژه ها ی خود از آب استفاده کنید و کلینزر غیر روغنی. چشمان خود را نمالید و برای خشک کردن آن با حوله خشن خشک نکنید.برای جدا کردن مژه ها آنرا نکشید. آموزشگاه تخصصی شکوه به شما ژیشنهاد می کند بلکه ابتدا آنرا با مواد جدا کننده که در بسته های مژه خود دارید جدا کنید. بدین روش که با گوش پاککن آغشته به این مواد چسب را حل کنید. دستمال کاغذی را زیر مژه ها گذاشته و با کمک حرکت گوش پاککن مژه مورد نظر را روی کاغذ دستمالی منتقل کنید.

منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 69 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

عنوان : کاشت مو و ترمیم مو برای اقایان

امروزه یکی از دغدغه های انسانها حفظ اعتماد به نفس و ارتقای آن است زیرا انسان ذاتا و فطرتا به فکر حاضرشدن در جوامع مختلف و برقراری رابطه با همنوعان خود است. حال یکی از مهمترین ارکان حفظ و ارتقای اعتماد به نفس ظاهر انسان است.

خیلی از ما انسانها شاید به ظاهر خود بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهیم بطوریکه حاضریم ثانیه ها یا دقایق و یا حتی ساعت های متوالی وقت خود را صرف اراستگی و ارتقای ظاهر خود کنیم. زمانیکه حرف از اراستگی و ظاهر مشود ناخود اکاه فکو و ذهن هر انسانی به سمت مو میرود و این نشان دهنده این است که مو اهمیت به سزایی در ظاهر انسان دارد.

متاسفانه بد داستان از این نقطه شروع میشود که فرد حس کند موهایش ریزش پیدا کرده و زمانیکه جلوی اینه میرود روز به روز کم پشت شدن و ریزش موهای خود را نظاره گر باشد.

 ریزش مو در آقایان:

معمولا اقایان بعد از متوجه شدن ریزش موهایشان در ابتدا واکنش و عکس العمل خاصی از خود بروز و نشان نمیدهند اما با دیدن ریزش بیش از پیش بیشتر موهایشان به پزشک مراجعه میکنند و بعد از مصرف محلول ها قرص ها و .... مختلف متوجه میشوند که این روشها کاملا بی فایده است . 

بعد سرچ و کلی جستجو و تحقیق اقایان محترم به مراکز مختلف کاشت مو و ترمیم مو سر میزنند که با کاشت مو و ترمیم مو مشکل ریزش موی خود را حل و فصل کنند.

کاشت مو و ترمیم مو روشهای مختلف و متعددی دارند بعنوان مثال : کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT که امروزه در دنیا منسوخ شده است اما در مراکز مختلف ازین روش های سنتی و قدیمی استفاده میکنند که مضرات ان خیلی بیشتر از سود ان است.

جدیدترین و به روز ترین روش کاشت مو ، کاشت مو به روش SUT است که ب دلیل به روز بودن این روش با ظرافت بالا موها را از ناحیه دهنده برداشت و در ناحیه گیرنده کاشت میکند که تراکم بالای مو از فاکتورهای مهم این روش بشمار می رود.

متاسفانه در بخش ترمیم مو یکی از بزرگترین مشکلات فعالیت موسسات و مراکز بدون مجوز است که اعتماد افراد را به این امر مهم سلب کرده است.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 66 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : چرا موها هر دوره ای شروع به ریزش میکند؟ 

در نوشته قبل به برخی علتهای ریزش مو پرداختیم. در این بخش نیز چند علت دیگر را بررسی می کنیم.

بیماری یا انجام عمل جراحی :

ممکن است حدود 3 یا 4 ماه پس از یک بیماری یا عمل جراحی، به طور ناگهانی تعداد زیادی از موهای خود را ازدست دهید که به علت استرس بیماری یا جراحی و یا تزریق مواد بیهوشی و بی حسی ونیز از دست دادن مقدار زیاد خون از بدن می باشد .

 اختلالات هورمونی :

اگر مشکل تیروئیدی داشته باشید، چه پرکاری و چه کم کاری، می تواند باعث ریزش موی شما شود.که با حل مشکل تیروئید، این مشکل هم بهتر می شود .

هورمونهای زنانه یا مردانه

ممکن است هورمونهای زنانه( استروژن) یا مردانه( آندروژن) دچار عدم تعادل شده باشند که باز می تواند از علل ریزش مو باشد.

رژیم غذایی نا متناسب :

یکی ازمهمترین عوامل ریزش مو، می تواند رژیم غذایی نا متعادل باشد. که بیشتر در خانمها و افرادی که بدنسازی کار می کنند دیده می شود.

رژیم غذایی باید حاوی انواع مواد غذایی باشد. مصرف میوه ها، سبزی های تازه، سالادها و... نیز توصیه می گردد .

استرس :

از دیگر عوامل مهم ریزش مو، استرس است.مانند: اضطراب، نگرانی و شوک ناگهانی و عصبانیت مداوم .

حاملگی :

بسیاری از زنان بعد از گذشت 3 ماه از بچه دار شدن خود متوجه ریزش موی شدید در خود می شوند.این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که در زمان حاملگی افزایش مقدار هورمونهای زنانه سبب می شود تا بدن موهایی را که باید می ریختند نگاه دارد و پس از حاملگی که سطح هورمونها نرمال می شوند، موها ریزش پیدا می کنند .

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 79 شنبه 30 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : چند نکته ی مهم برای حفظ زیبایی موها

موها را می‌توان به راحتی سالم و زیبا نگه داشت. البته به شرطی که راهکارهای آسیب‌رسان به آنها را بشناسیم و ضمن دوری از این کارها با یک برنامه مراقبتی ساده، اما همیشگی به کمک‌ آنها بشتابیم. اگر می‌خواهید موهایی زیبا ، خوش‌حالت و سلامت و لطیف داشته باشید، ما ۲۰ توصیه ویژه برای شما داریم.

۱-داشتن رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای این است که موها را سالم و قوی نگه دارید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید؛ همچنین مغزها، برنج قهوه‌ای و بنشن‌ها را هم در برنامه‌تان داشته باشید.

۲-بسته به نوع موهایتان از شامپو و کاندیشنر مناسب استفاده کنید. فرقی نمی‌کند چه نوع مویی دارید. شما باید از هر دو محصول برای موها استفاده کنید؛ چون ترکیبات هر کدام آنها برای موهای خاصی است.

۳- آفتاب حتی طی زمستان هم ویژگی خشک‌کنندگی موها را دارد و می‌تواند رنگ آنها را مات و کدر کند. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب باشند و در تابستان هم تابش مستقیم آفتاب را بلوکه کنند.

۴- هر روز موهای خود را چند دقیقه ماساژ دهید تا باعث تحریک گردش خون بیشتر در پوست سر شود و سلول‌های مرده پوست سر را جدا کند. این کار به رفع شوره هم کمک می‌کند.

 

۵-اگر موهای‌تان چرب است، هنگام آبکشی موها از آب‌لیموی تازه یا سرکه استفاده کنید که نه‌تنها موها را درخشان می‌کند؛ بلکه مانع تولید بیش از حد چربی در موها می‌شود.

۶- موهایی که تا شانه‌ها رشد کرده باشند، عموماً دو سالی از عمرشان گذشته است و باید با آنها با ملایمت بیشتری رفتار کنید. به همین علت، بی‌جهت آنها را شانه نکنید و برای برس زدن هم از مدل‌های منعطف با دندانه‌های درشت استفاده کنید.

۷-به فشاری که حین شستن به موها وارد می‌کنید، دقت داشته باشید. به روند شست‌وشو هم دقت کنید. شامپو را کف دست‌تان بریزید و به هم بمالید و بعد از کف کردن آن را به سر بمالید و موها و پوست سر را با نوک انگشتان، نه ناخن‌ها ماساژ دهید. سپس انتها و ساقه موها را به نرم‌کننده آغشته و آبکشی کنید.

۸-اگر سرتان خیلی شلوغ است، طوری که فرصت آشپزی ندارید، زیر نظر پزشک متخصص از مکمل‌های ویتامینی B6 و B12 استفاده کنید. مصرف مولتی‌ویتامین و اسید فولیک هم مفید است.

۹-خواب کافی به رشد موها کمک می‌کند. سعی کنید شب‌ها دست‌کم ۷ ساعت بخوابید. خوابیدن مانع ریزش و ضعیف شدن ریشه موها می‌شود.

۱۰- استرس و احساسات منفی می‌تواند در ریزش موها و حتی اختلال در سبوم تولید شده پوست سر که منجر به چرب شدن بیش از حد موها می‌شود، نقش داشته باشد. برای همین راه‌های مناسبی را برای آرامش روحی پیدا کنید.

۱۱- موها را با آب گرم شست‌وشو دهید. آب داغ تولید سبوم را در پوست سر تحریک می‌کند و باعث چرب شدن موها می‌شود. از سویی، می‌تواند اثر عکس داشته باشد؛ یعنی چربی موها را کاملاً از بین ببرد و آنها را خشک کند.

۱۲- به طور مرتب و منظم موها را کوتاه کنید. هر ۸ هفته یک بار می‌توانید قسمت انتهایی موها را با قیچی مرتب کنید تا موخوره‌ها رفع و شادابی و سلامت موهای‌تان تضمین شود.

۱۳- تغییر از محیط گرم به سرد یا برعکس طی ایام زمستان به موها فشار زیادی وارد می‌کند. بنابراین، خوب است هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده عمیق استفاده و به بهتر شدن ظاهر موها و حفظ چربی و رطوبت‌شان کمک کنید.

۱۴-میزان استفاده از حالت‌دهنده‌هایی چون سشوار، بابلیس، اتو و… را کاهش دهید و بگذارید موهای‌تان از فشار و تأثیرات خشک‌کنندگی این وسایل دور بمانند.

۱۵-اگر نمی‌توانید از دفعات رنگ کردن موها کم کنید یا از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنید، بهتر است از شامپوهای مناسب و نرم‌کننده‌های قوی‌تری استفاده کنید تا بیشتر از موهای‌تان مراقبت کنند.

۱۶- اگر به باشگاه یا استخر می‌روید، پس از برنامه‌تان حتماً موها را بشویید. در این حالت استفاده از یک شامپوی ملایم حاوی مرطوب‌کننده توصیه می‌شود. البته یادتان باشد هرگز در شست‌وشوی موها زیاده‌روی نکنید.

۱۷-در محیط‌های آلوده سعی کنید موها را بپوشانید تا آلودگی‌های محیطی روی آنها ننشیند. همچنین، بهتر است موها را طی ساعت‌های ممکن آزاد بگذارید و آنها را نبندید.

۱۸-از مصرف سیگار، کافئین، فست‌فود، چربی‌های مضر و نوشابه‌های قندی و گازدار خودداری کنید تا موهایی با رشد و استحکام بیشتر داشته باشید.

۱۹-هرگز موها را نکشید؛ به‌خصوص وقتی که خیس هستند. کشیدن موها آنها را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود از قسمت پوست سر یا از وسط نازک و کنده شوند.

۲۰-در استفاده از ژل، واکس یا هر حالت‌دهنده دیگری اعتدال را رعایت کنید و سراغ انواعی بروید که حاوی ترکیبات خشک‌کننده شیمیایی مانند الکل نیستند.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 63 پنجشنبه 28 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : تفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدام

ممکن است تا کنون از خود پرسیده باشید که برای ریزش مو خود چه راهی را باید به کار ببرید ترمیم مو یا کاشت مو؟ هر یک از دوروش کلی فوق در جای خود کاربرد مناسب و مفید خواهد داشت . در حدود ۹۰% از گرمای بدن از طریق سر خارج می شود. موهای سر باعث حفظ و نگهداری گرما می شوند و بدن را گرم نگه می دارند و نیز سر را در برابر نور خورشید و سرما و گرما حفاظت می کنند و نیز سر را در برابر صدمات فیزیکی و ضربات به سر محافظت می کنند بیماریهای چشمی و میگرن و سردرد مزمن و اب ریزش چشم و بینی و سرما خوردگی در افراد کم مو و طاس بیشتر از افراد با موهای پر پشت دیده می شود.


عمل كاشت مو در ريختگي هاي كم و بيشتر در موارد ريزش غير ارثي همچون بي موئي در اثر سوختگي و يا جاي جوش و شكستگي و جاي بخيه كاربرد دارد و جواب مناسب مي دهد و در بقيه موارد موهاي كاشته شده طی یکسال دوباره خواهد ريخت يا به پر پشتي لازم مو نخواهند رسيد.

متاسفانه در سالهاي اخير در ايران عمل كاشت مو را براي كساني كه موهاي انها كم پشت و يا تنك شده و يا هنوز ريزش مو ادامه دارد انجام مي دهند كه باعث شديدتر شدن ريزش مو و در نتيجه كم پشتي بيشتر موها طي يكسال بعد مي گردد و نتيجه عكس گرفته مي شود محل کاشت مو در زمان ریختن دوباره موهای کاشته شده منظره زشتی را بوجود می اورد.

كاشت موی طبیعی را براي ريختگي كم و غير ارثي و ترميم موی طبیعی را براي هر نوع ريختگي و به هر ميزان ريختگي پيشنهاد مينمائيم.

هر فرد بطور متوسط 120هزار تا 150هزار تار مو دارد. در هر بار عمل كاشت مو معمولا" 1000 تا 3000 تار مو كاشته مي شود اما در ترميم مو تعداد تار مو محدود نمي باشد و معمولا حداقل 40 تا 60 هزار تار مو ترميم مي گردد. در نتيجه كاشت مو طبیعی براي ريختگي كم و زير 5% از كل موهای سر بسیار مناسب و توصیه و در ريختگي بالاي 5% تنها ترميم موی طبیعی بدون جراحی جواب مي دهد. و مي توانيد به پرپشتي دلخواه موهايتان برسيد.

چند تفاوت ترمیم مو و کلاه گیس ( هرپیس ) :

ترمیم مو و کلاه گیس دو مقوله متفاوتند و با هم اختلاف زیادی دارند کلا" در دو گروه متفاوت با کاربرد متفاوت تقسیم میشوند تفاوتهای مهم ترمیم مو و کلاه گیس عبارتند از :

1-کلاه گیس از موی پلاستیک و مواد پلیمری و مواد شیمیایی است ولی ترمیم مو از موی طبیعی انسان است و بر خلاف کلاه گیس قابل فرم دهی و رنگ و فر و مش و هر نوع ارایش می باشد.

2-کلاه گیس برای تمام سر می باشد ولی ترمیم مو برای هر اندازه ریختگی و کم پشتی است.

3-کلاه گیس قابل استفاده برای زمان محدودی است و معمولا توسط هنر پیشه های سینما و تلویزیون استفاده میشوند اما ترمیم مو دائمی می باشد.

4-کلاه گیس توسط ماشین تولید میشود اما ترمیم مو کل کار توسط دست انسان انجام می گیرد.

5-کلاه گیس به پوست سر وصل نیست ولی ترمیم مو به پوست سر کاملا" وصل و محکم است شما می توانید حتی با ان شنا کنید.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 86 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : بررسی دلیل ویژه و متداول که سبب کم شدن موها می گردند

بدن ما برای متابولیزم صحیح، تولید آنزیم ها، هورمون ها و عملکرد صحیح بخش های مختلف خود نیازمند ویتامین ها و مواد معدنیست، به مواد معدنی ابزار بدن گفته می شود، برای تمام فعالیت های بیوشیمی مورد استفاده بدن قرار می گیرند، به عنوان مثال بدن از عنصر روی برای تولید آنزیم های گوارشی و تبدیل مواد غذایی به انرژی، تولید اسپرم و غیره، از کلسیم برای ترمیم استخوان ها و دندان ها و همچنین فعالیت سیستم اعصاب مرکزی، از آهن برای تولید گلبول های قرمز خون، از منیزیوم برای تنظیم ضربان قلب و فشار خون و غیره، استفاده می نماید، هرگونه عدم توازن(کمبود یا ازدیاد) این مواد می تواند در فعالیت بخشی از بدن ایجاد اختلال نماید و سبب بروز بیماری ها و مشکلات گردد.

به عنوان مثال شخصی از بی خوابی رنج می برد، بی خوابی یعنی بدن دارای مقدار کافی از عناصری نیست که به آرامسازی سیستم اعصاب مرکزی، ذهن و عضلات کمک می نماید و یا دارای بار اضافی از مواد معدنی است که محرک سیستم اعصاب و ذهن بوده و در نتیجه فرد نمی تواند به حالت استراحت و خواب فرو رود.

بدن نیز برای حفظ سلامت موها و رویش موهای جدیدبطور نرمال روزانه در فرد 50-75 تار مو ریخته می شود نیازمند مقادیری از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد مغذی می باشد، عدم توازن میزان این مواد در بدن موجر به افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می گردد و از اصلی ترین علل ریزش مو هم در زنان و هم در مردان می باشد که باید از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد: الف) کمبود مواد معدنی و ویتامین ها ب) ازدیاد برخی از مواد معدنی

متاسفانه اکثر پزشکان از نقش ازدیاد مواد معدنی در ریزش مو و بروز سایر بیماری ها آگاه نیستند و برای درمان ریزش مو، به تجویز انواع قرص های مولتی ویتامین و مینرال می پردازند، حال آنکه در خیلی از افراد علت ریزش مو ازدیاد برخی از عناصر در بدن است و مصرف این مکمل ها نه نتها باعت کاهش ریزش مو ها نمی شود بلکه سبب برهم خوردن هر چه بیشتر توازن مواد معدنی و بروز سایر مشکلات می گردد.

در زیر به بررسی رابطه کمبود و ازدیاد ویتامین ها و مواد معدنی با ریزش مو می پردازیم:

الف) کمبود مواد معدنی و ویتامین ها :

مو به عنوان بافت نرم و همبند بدن محسوب می شود و از لحاظ ساختار و ترکیب شبیه پوست و سایر بافت های همبند بدن می باشد. بافت های همبند برای ترمیم، رشد و حفظ سلامت خود نیازمند مقادیری از مواد مغذی از قبیل منیزیوم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین های A, B, C, E، پروتئین و... می باشند.

امروزه به دلیل تغذیه نادرست و کاهش کیفیت مواد غذایی (به دلیل کاهش کیفیت خاک مزارع، استفاده از هورمون ها برای رشد میوه ها و پروار کردن طیور و دام ها و...)، کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در اکثر افراد دیده می شود. همچنین استرس، انجام فعالیت های سنگین بدنی، مصرف الکل، استعمال دخانیات و... نیاز بدن به برخی از آن ها را افزایش می دهد.

کسانی که به دلیل فقر ویتامین ها و مواد معدنی دچار ریزش مو هستند نیازمند استفاده از مکمل غذایی برای مدتی به منظور جبران کمبود های بدنشان می باشند.

نکته بسیار مهم تشخیص این است که بدن دچار کمبود کدام مواد می باشد تا بر اساس آن مکمل های مناسب و میزان مصرف مشخص گردد، بنا بر تجربه ما یکی از بهترین روش ها جهت تشخیص نیازهای بدن انجام آنالیز مو می باشد.

نیاز به یاد آوریست مصرف بدون بررسی مکمل ها می تواند با نتیجه منفی همراه باشد.

ب) ازدیاد برخی از مواد معدنی در بدن و رابطه آن ها با ریزش مو:

ازدیاد مس:

عنصر مس وظایف مختلفی در بدن ایفا می نماید، مشکل معمولا زمانی ایجاد می شود که مقدار این عنصر در بدن افزایش یابد.

مس در پیوند خوردن کلسیم به استخوان ها و بافت های همبند به منظور ساخت و ترمیم آن ها مورد نیاز است. این شامل تاندون ها، رباط ها، پوست، مو، ناخن، شریان ها، وریدها و غیره می شود. عدم توازن می تواند به پوکی استخوان و تقریبا به تمام مشکلات پوستی، تاندون ها، مو و ناخن ها دامن بزند.

بسیاری از مردها و زن هایی که دچار ریزش مو هستند دارای ازدیاد مس می باشند و علاوه بر ریزش مو سایر علایمی را که مرتبط با ازدیاد مس در بدن می باشند از قبیل: ضعف و کمبود انرژی، سردرد، افسردگی، مشکلات جنسی و... را نیز تجربه می نمایند.

امروزه ازدیاد مس یکی از دلایل اصلی در بروز ریزش مو و حتی سایر بیماری هاست که متاسفانه اکثر پزشکان از آن اطلاعی ندارند و یا آنرا مورد بررسی قرار نمی دهند.

 

ازدیاد آهن:

آهن یک عنصر ضروری برای بدن انسان است و وظایفی متعددی از قبیل تولید هموگلوبین، کمک به تولید انرژی، تولید کاتالاز و... ایفا می نماید.

امروزه با توجه به برنامه غذایی افراد به ندرت کمبود آن مشاهده می شود و در عوض ازدیاد آن هم در مردان و هم در زنان به وفور دیده می شود.

ازدیاد آهن در بدن سبب افزایش تولید رادیکال های آزاد شده که موجب کمبود ویتامین هایی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند مانند ویتامین سی، ای و برخی دیگر از ویتامین ها از قبیل B6 و... می شود. کمبود این ویتامین ها در بدن ریزش موها را به دنبال خواهد داشت.

از علل ازدیاد آهن که امروزه بسیار شایع است می توان به مصرف بیش از حد گوشت قرمز، تخم مرغ و سایر منابع آن، خوردن مشروبات الکلی، آب پرتقال و یا ویتامین سی همراه با غذا، استعمال تنباکو، مصرف بدون بررسی مکمل های غذایی که حاوی آهن می باشند و... اشاره نمود، همچنین بسیاری از کودکان با ازدیاد آهن به دنیا می آیند دلیل آن هم مصرف بیش از حد منابع آهن در دوران بارداری توسط مادرانشان می باشد.

 

2. کمبود پروتئین در برنامه غذایی

مو از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته شده، برنامه غذایی باید شامل مقدار کافی از پروتئین با کیفیت مرغوب بوده تا موها به درستی تغذیه شوند، کمبود پروتئین در برنامه غذایی و یا صرفا مصرف پروتئین های گیاهی مانند حبوبات و... که دارای پروتئینی با کیفیت مرغوب نمی باشند(پروتئین های گیاهی دارای تمام اسیدهای امینه به اندازه کافی نمی باشند) ریزش موها را به دنبال خواهد داشت. یکی از دلایلی که برنامه های غذایی گیاه خواری مورد تایید ما نمی باشند همین موضوع است.

در آنالیز مو میزان فسفر بیانگر وضعیت متابولیزم و سنتز پروتئین در بدن می باشد.


3. مشکلات غده تیروئید:

غده تیروئید هورمون های بسیار مهمی از جمله: T3, T4 ، تیروکسین، کلسیتونین و... ترشح می کند، این هورمون ها وظایف مهمی در بدن از قبیل تنظیم وزن، تنظیم سوخت و ساز بدن، ترمیم و بازسازی بافت های بدن و... ایفا می نمایند.

وقتی غده تیروئید کم کار باشد سبب کاهش سرعت متابولیزم بدن، خشک، نازک و شکننده شدن موها شده و در نهایت باعث ریختن موها می گردد، از طرفی دیگر به دلیل کند شدن سرعت متابولیزم بدن رویش مجدد موها نیز با سرعت کمتری روی می دهد که تدریجا باعث خالی شدن قسمت های مختلف سر می گردد.

از دلایل کم کاری غده تیروئید می توان به کمبود ید، منگنز، سلنیوم، ویتامین سی و سایر مواد مغذی که غده تیروئید جهت فعالیت خود به آن ها احتیاج دارد اشاره کرد.

در آنالیز مو نسبت کلسیم به پتاسیم بیانگر عملکرد غده تیروئید می باشد. همچنین می توان با انجام آزمایش های خون T3, T4, TSH وضعیت و میزان هورمون های غده تیروئید را بررسی نمود.

 

4. کم کاری غدد فوق کلیوی(آدرنال)

غدد آدرنال(فوق کلیوی) 2 غده گرد به اندازه 3 الی 4 اینچ که هر کدام بالای هر کلیه قرار گرفته اند. این غدد برای ادامه بقاء حیاتی هستند، آن ها هورمون های مختلفی از جمله آدرنالین، کورتیزول، آلدوسترون، استروژن، تستسترون، پروژسترون ،DHEA و.... تولید کرده که نقش های مختلفی در بدن ایفا می کنند. بعضی از وظایف هورمون های تولید شده توسط این غدد عبارتند از: فعال کردن سیستم فرار و گریز(سیستم مقابله با استرس)، تولید انرژی، افزایش قند خون، تنظیم قوای جنسی، تنظیم سوخت و ساز بدن و...

وقتی غدد آدرنال کم کار شوند متقابلا ترشح هورمون های نام برده شده نیز کاهش می یابد که باعث کاهش سرعت متابولیزم بدن میگردد که یکی از علایم آن ریزش مو می باشد. سایر علایم عبارتند از:

ضعف و خستگی زودرس، افسردگی، افت قند خون، کاهش فشار خون، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، مشکلات جنسی، نیاز به خوابیدن بیش از حد و...

متاسفانه تعداد کمی از پزشکان از ناراحتی های مرتبط با ضعف غدد آدرنال آگاه هستند.

دلایلی که سبب تضعیف غدد آدرنال می شوند عبارتند از: مصرف بیش از اندازه شکر، الکل و نوشیدنی های کافئین دار، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که غدد آدرنال جهت فعالیت به آن ها احتیاج دارند مانند روی، سلنیوم، منیزیوم، منگنز، ویتامین های سی، ای و گروه ب، ازدیاد مس، استرس و فشارهای روحی، کم خوابی و...

در آنالیز مو نسبت سدیم به پتاسیم بیانگر عملکرد غدد فوق کلیوی(آدرنال) می باشد. همچنین می توان با انجام آزمایش خون Saliva وضعیت غدد فوق کلیوی را بررسی نمود.

 


5. عوامل ارثی در مردان:

در برخی از مردان با افزایش سن تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدرو تستسترون افزایش می یابد که سبب طاسی و ریزش موها می گردد که اصطلاحا به آن ریزش موی مردانه گویند. با انجام آزمایش خون DHT می توان میزان این هورمون را بررسی نمود، همچنین در آنالیز مو زمانی که میزان سدیم و پتاسیم بالا و کلسیم و منیزیوم پایین باشد بیانگر سرعت متابولیزم سریع بدن بوده، به عبارتی بیانگر فعالیت بیش از حد غدد تیروئید و آدرنال می باشد که در این حالت احتمال بالا بودن میزان هورمون DHT در بدن وجود دارد.

6. کم خونی:

کم خونی سبب می شود خون که حاوی اکسیژن و مواد مغذی بوده به اندازه کافی به ریشه موها نرسیده و به مرور زمان ریشه موها تضعیف می گردند، علل شایع کم خونی می تواند کمبود ویتامین های E ,C ,B6 ,B12 ,Folic Acid باشد و با توجه به برنامه های غذایی به ندرت کمبود آهن نقشی در آن ایفا می نماید، در بسیاری از موارد، کم خونی به دلیل ازدیاد مس می باشد که سبب اختلال در متابولیزم آهن می شود که به اشتباه از سوی بسیاری از پزشکان با کم خونی فقر آهن اشتباه گرفته می شود. با انجام آزمایش خون CBC می توان وضعیت کم خونی را بررسی نمود.

 

تشخیص و درمان:

همان طور که گفته شد اولین و مهمترین گام در درمان، تشخیص علل ریزش مو می باشد، بدین منظور در کنار آزمایش خون از روشی بنام آنالیز مو استفاده می نماییم که با انجام آن ها اطلاعات کاملی درباره علل ریزش مو از قبیل میزان مواد معدنی در بدن، وضعیت متابولیزم پروتئین، وضعیت متابولیزم بدن و فعالیت غدد تیروئید و آدرنال و غیره بدست می آید و ما با بررسی اطلاعات بدست آمده می توانیم برنامه درمانی دقیقی که شامل تجویز مکمل های غذایی مناسب، برای تنظیم میزان مواد معدنی و ویتامین ها در بدن، انتخاب نوع مناسب از محلول های محرک رویش مو، تجویز گیاهان درمانی جهت کمک به تنطیم متابولیزم و میزان هورمون ها در بدن و غیره تنظیم نماییم. که علاوه بر درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، سبب تنظیم متابولیزم، افزایش انرژی و سلامت بدن نیز می گردد.

 بدین منظور در کنار آزمایش خون از روشی بنام آنالیز مو(Hair Tissue Mineral Analysis) استفاده می نماییم که با انجام آن ها اطلاعات کاملی درباره علل ریزش مو از قبیل میزان مواد معدنی در بدن، وضعیت متابولیزم پروتئین، وضعیت متابولیزم بدن و فعالیت غدد تیروئید و آدرنال و غیره بدست می آید و ما با بررسی اطلاعات بدست آمده می توانیم برنامه درمانی دقیقی که شامل تجویز مکمل های غذایی مناسب، برای تنظیم میزان مواد معدنی و ویتامین ها در بدن، انتخاب نوع مناسب از محلول های محرک رویش مو، تجویز گیاهان درمانی جهت کمک به تنطیم متابولیزم و میزان هورمون ها در بدن و غیره تنظیم نماییم. که علاوه بر درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، سبب تنظیم متابولیزم، افزایش انرژی و سلامت بدن نیز می گردد.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 65 دوشنبه 25 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : راهکارهای درمان موخوره

این روزها بازار استفاده از گیاهان متنوع برای تقویت موی سر و پیشگیری از ریزش مو حسابی گرم است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از انواع لوسیون‌ها و شامپوهایی که درست نمی‌دانند از چه مواد شیمیایی تشکیل شده سراغ گیاهانی بروند که صدها سال است خواص مفید آن بر موی سر به اثبات رسیده است. حتما دور و برتان مادربزرگ‌ یا بزرگی از فامیل را دارید که خودش همیشه موهایش را با گیاهان طبیعی تقویت کرده و با حنایی که به سر زده موهای قرمز و بافته‌اش جلوه‌ای دیگر پیدا کرده است. لذا می‌توانید این بار براساس توصیه‌های طب سنتی از ترکیبات شیمیایی فاصله بگیرید و برای تقویت موهای‌تان سراغ گیاهان مفید بروید. این مطلب درباره مهم‌ترین گیاهانی که در رشد و تقویت موی سر موثر هستند و نحوه استفاده از آنها صحبت‌هایی دارد تا موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

 

اول باید علت ریزش مو را پیدا کرد

از آنجا که طب سنتی یک طب کل‌نگر است درباره ریزش مو به دنبال علت‌های بروز این مشکل می‌گردد و دقیقا براساس تشخیص درمان‌های متفاوتی اعمال می‌کند. یکی از عواملی که از دیدگاه طب سنتی در رویش مو اهمیت دارد، تغذیه است. به همین دلیل غذاهایی مانند پروتئین و گوشت که از دیدگاه طب سنتی گرم هستند و از نظر تغذیه ارزش بالایی دارند، باید مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از عواملی که ممکن است ریزش مو را موجب شود، استرس و حالات روحی- روانی فرد است. اما پیش از هر چیز باید وضعیت کلی بدن بررسی شود تا مشخص شود این مشکل به دلیل بیماری خاصی بروز کرده است یا اختلال در پوست و مو باعث ریزش مو شده است.

 

برای پیشگیری از ریزش مو عسل بسیار موثر است

عسل خواص فراوانی در جلوگیری از ریزش مو دارد. قندی که در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می‌شود. می‌توانید قبل از استحمام مقداری عسل را با روغن زیتون مخلوط کرده و نیم‌ساعت روی موها بمالید. همچنین می‌توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. به این ترتیب موهایتان پرپشت می‌شود.

 

این گیاه را بخورید تا از ریزش مو در امان بمانید

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام کرد.

 

سرتان را گرم کنید تا ریزش مو نگیرید

یکی از گیاهانی که در کتب طب سنتی به تاثیر آن در پیشگیری از ریزش مو اشاره شده، مصطکی است. این گیاه برای تقویت مو بسیار خوب است. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشک، محلل و مقوی است. می‌توانید پودر مصطکی را با مورد یا حنا مخلوط کرده و روی سر استفاده کنید. مصطکی روغن‌هایی هم دارد که می‌توان روی سر گذاشت و بعد از چند ساعت سر را شست. علاوه بر این گیاه، پوسته سبز گردو را هم می‌توان به‌تنهایی و هم داخل حنا یا مورد استفاده کرد. جالب اینجاست که پوسته گردو، گاهی اوقات رنگ مشکی هم به مو می‌دهد. کافی است پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی سر قرار دهید.

 

برای پیشگیری از ریزش مو ریشه را سفت کنید

برای ممانعت از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند. حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد. به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند. این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

 

حنا در پیشگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد. برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است. حنا ریشه مو را سفت می‌کند. روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند. برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد. بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

 

برای مبارزه با ریزش مو از هندی‌ها کمک بگیرید

آمله یا آملا گیاهی هندی است که خواص بی‌شماری دارد. این میوه به صورت خوراکی هم موجود است و از مربای آن می‌توان استفاده کنید. اگر آمله را به ریشه موها بمالید پیاز مو تقویت شده و تار موها سالم می‌ماند، ضمن آنکه از زود سفید شدن موها هم جلوگیری می‌کند. می‌توانید پودر آمله را با حنا مخلوط کنید و پس از خیساندن در حمام روی موها بمالید و بعد از چند ساعت بشویید. آملا به صورت شامپو هم در بازار وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

 

مورد بزنید تا ریزش مو نگیرید

مورد یکی دیگر از گیاهانی است که می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. دانه مورد را هم می‌توان پودر و با مواد دیگری مانند حنا مخلوط کرد و به شکل موضعی استفاده کرد. یکی دیگر از روش‌های استفاده از مورد، مصرف روغن آن همراه حناست. به نسبت مساوی می‌توان مورد را پودر کرده و داخل روغن کنجد ریخت تا حالت خمیری به دست بیاید. قبل از استحمام می‌تو‌ان این خمیر را چند ساعت روی سر نگه داشت و بعد استحمام کرد.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 71 یکشنبه 24 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهای نگهداری از پوست آقایان

تکنیک های مراقبت از پوست آقایان به آقایان در مورد نکات مربوط به نگهداری و بهداشت پوست صورت آقایان خبر می دهد.

خیلی وقت پیش  مراقبتی از پوست مردان وجود نداشت و فقط در حد رعایت نظافت بود مانند یک قالب صابون،  و وسیله ای برای اصلاح صورت بود. به مرور زمان از مرطوب کننده صورت و اسپری های مو استفاده شد . در این بخش نکاتی برای مراقبت از پوست آقایان بیان میکنیم که مفید هستند :
شما نیاز به شستن تمام آلاینده ها، خاک و دوده از صورت خود هستید چون  آلاینده ها باید از صورت پاک بشوند وگرنه به پوست صدمه می زنند.با این حال، صابون ساده و قدیمی نیز می تواند  پوست را خشک و تحریک کند .  آقایان باید ازپاک کننده صورت  مخصوص مردان استفاده نمایید. حاوی یک مرطوب کننده است پوست به آن نیاز دارد.

شست‌وشوی روزانه پوست صورت منافذ پوست را باز كرده و مانع بروز بسیار از ناراحتی‌های پوستی مانند جوش، آكنه، موهای زیر پوستی و سایر بیماری‌ها خواهد شد. كرم‌های ضد‌آفتاب تنها برای خانم‌ها نیستند، پوست آقایان نیز باید در برابر آفتاب محافظت شود. حتما ضد‌آفتاب یا مرطوب‌كننده‌هایی با SPF 51یا بالاتر را خریداری كنید.

استفاده صحیح از روغن‌های مناسب برای پوست‌های چرب و آكنه‌دار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس، مریم گلی، نعنا و درخت چای ضد‌عفونی‌كننده‌هایی طبیعی، موثر و مفید برای درمان پوست آقایان هستند.

بهتر است رژیم غذایی متعادل داشته باشید و ورزش كنید. مصرف میوه و سبزی‌های تازه را بیشتر كرده و از خوردن غذاهای چرب و سرخ كرده بپرهیزید. یادتان باشد ورزش كردن منافذ پوست را تمیز كرده و سوخت‌وساز و تعریق بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا سموم داخل بدن‌تان پاك‌سازی شود. هر روز برای آب‌رسانی به پوست خود مقادیر فراوانی مایعات بنوشید. اگر در مصرف نوشیدنی‌های حاوی كافئین و نوشابه‌ها زیاده‌روی كردید، سعی كنید آب زیادی بنوشید تا از كم شدن آب بدن‌تان جلوگیری كنید و آخرین نكته این‌كه روش‌های مراقبت از پوست آقایان و خانم‌ها یكسان است. سعی كنید هر روز چند مرتبه پوست خود را شسته و برای داشتن ظاهری زیبا و سلامت آن را همیشه مرطوب نگاه دارید.

لایه برداری  یکی از جدید ترین مراقبت پوست  مردان است که به سادگی سلولهای مرده پوست را از سطح پوست پاک میکند، و اصلاح صورت را راحت تر میکند.  فقط نیاز به شستن صورت  با یک اسکراب لایه برداری، دو بار در هفته دارید تا منافذ پوست تمیز و اصلاح آسانتر شود.

مرطوب کننده پوسته پوسته شدن پوست را از بین می برد و صورت را جوان کرده و نمیگذارد چین و چروک شود .

این نه یک درمان زیبایی بلکه به عنوان یک اقدام احتیاطی  معقول است. هر زمان که میخواهید  در فضای آزاد بروید، همیشه کرم ضد آفتاب  به صورت بزنید، حتی زمانی که هوا آفتابی نیست. بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفتن باعث سرطان پوست می شود.

برای خشک شدن لبها در سرمای زمستان نرم کننده لب لازم است.

نوشیدن روزانه  مقدار زیادی آب،  پوست  را هیدراته و صاف میکند. حداقل هشت لیوان آب در روز برای پوست خوب است.

منبع: عمل بینی| کاشت مو| کاشت مو| عمل بینی| کاشت مو| عمل بینی| کاشت مو| عمل بینی| کاشت مو| عمل بینی| کاشت مو| عمل بینی| عمل بینی}

منتو بازدید : 63 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : شانه و برس مناسب مو

افسانه‌ها می‌گویند که باید روزانه ۱۰۰ بار موهایمان را شانه کنیم، اما طبق همان افسانه‌ها به یاد نداریم که از چه برس هایی باید استفاده نماییم. با انواع و اقسام برس های موجود در بازار، دانستن اینکه هر کدام برای چه کاری استفاده می‌شود کمی مشکل است. متیو مانزن، متخصص آرایش موی نیویورکی، اسرار برس ها را برای ما فاش کرده و توضیح می‌دهد که برای شانه کردن موهایمان باید از چه برسی استفاده کنیم.

 

برس گرد

هنگامی که سشوار می‌کشید از «برس گرد» برای فر کردن، پوش و یا حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. برای حالت پذیری بیشتر، برس گردی انتخاب کنید که بدنه ی سرامیکی دارد، بدنه ی سرامیکی گرما را بیشتر در خود نگه داشته و باعث دوام بیشتر حالت موهایتان می شود.

 

برس دنمن

این برس آنقدر محبوب شده است که آنرا با نام شرکت سازنده اش می‌شناسند. استفاده از این نوع برس به هنگام سشوار کشیدن، باعث می‌شود موهایتان درخشنده شده و انتهای موهایتان کمی حالت بگیرد. شکل منحنی ملایمی که به موها می دهد مناسب مدل موهای باب یا مصری است.

 

برس پدالی

این برس، برس اصل کاری شماست و از آن هر روز استفاده می‌کنید. برس های پدالی در دو شکل بیضی و مستطیلی پیدا می‌شوند و برای صاف کردن موهای ژولیده ایده‌آل اند، حتی بسته به جنس دندانه هایشان، می‌توانند موهای شما را درخشان کند.

 

شانه دندانه درشت

پیش از اینکه سشوار بکشید، هنگامی که هنوز موهایتان مرطوب است، از شانه دندانه درشت برای شانه کردن موهای ژولیده و درهمتان استفاده کنید.

 

شانه دندانه ریز

از شانه دندانه ریز هم می‌توانید زمانی که می‌خواهید به مویتان مدلی با جلوه ی مرطوب بدهید و کمی ریزه کاری کنید استفاده نمایید.

 

برس با موهای مصنوعی یا طبیعی

بسیاری از آرایش گران از هر دو نوع این برس ها استفاده می‌کنند، اما برسی که شما استفاده می‌کنید باید با توجه به نوع موهایتان انتخاب شود.

 

متیو توضیح می دهد: برس های با موهای مصنوعی برای افرادی که موهای ضخیم و پرپشت دارند مناسب است. الیاف مصنوعی هنگامی که سشوار می‌کشید الکتریسیته ساکن زیادی تولید نمی‌کنند و برای شانه کردن موهای ژولیده و درهم راحت ترند. اما افرادی که موهای نازک یا معمولی دارند، باید از برس هایی با الیاف طبیعی استفاده کنند. الیاف نرم تر با موهای نازک مهربان‌تر رفتار میکنند. تحریک موها نیز باعث می‌شود تا پوست سر، از خود روغن های طبیعی آزاد کرده که به رشد و سلامت موهای نازک و آسیب‌پذیر کمک می کند.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 77 سه شنبه 19 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان: انواع مختلف ماسک برای شادابی و سلامت موها

همیشه حفظ مو ها به زمان اضافه موکول می شود و گاهی لازمه ی آن رفتن به آرایشگاه و مخارج سنگین است. خوشبختانه چندین ماسک خانگی وجود دارند که به موهای شما کمک می کنند تا ظاهر زیبای خود را دوباره به دست بیاورند.

۱) ماسک تقویتی با جعفری برای سلامت موهای شما

آن‌چه لازم دارید:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۲ قاشق غذاخوری جعفری خردشده

جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط‌‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهایتان را با آب ولرم بشویید و با استفاده از شامپو ماسک را از روی موهای‌تان پاک کنید و درنهایت موهایتان را خشک کنید.

 

۲) شادابی و طراوت مو با ماسک زرده تخم‌‌مرغ

آن‌چه لازم دارید:

– یک عدد زرده تخم‌مرغ

– یک فنجان شیر پرچرب

زرده تخم‌مرغ را آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. سپس شیر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. در صورتی که دوست داشته باشید، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری گلاب به ترکیبات اضافه کنید. تونیک را روی موهایتان بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس با آب ولرم موهایتان را بشویید.

 

۳)ماسک مو با عسل، روغن زیتون و سرکه برای براق‌شدن موهایتان

آن‌چه لازم دارید:

- دو قاشق غذاخوری عسل

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام

– یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

مواد را مخلوط کرده و قبل از شستن ، روی موهایتان بمالید و با شانه‌زدن مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. تونیک را به‌مدت یک ساعت روی موهایتان بگذارید، سپس موهایتان را بشویید.

 

۴)ماسک تقویتی ریشه‌های مو

آن‌چه لازم دارید:

– یک عدد زرده تخم‌مرغ

- 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک

– یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید)

تمام مواد را مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهایتان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت دو ساعت روی موهایتان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

 

۵) ماسک مو برای رفع شوره سر و جلوگیری از آن

آن‌چه لازم دارید:

– ۳ قاشق غذاخوی سرکه سیب

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

سرکه و روغن زیتون را مخلوط کنید. ابتدا موهایتان را خوب با شامپو بشویید سپس مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید سپس با آب سرد آبکشی کنید.

منبع: کاشت مو

منتو بازدید : 37 دوشنبه 18 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : نکات درارتباط به جراحی بینی

نکات درارتباط با عمل بینی  به شما در مورد جراحی بینی و عمل زیبایی بینی اطلاعات مورد نیاز را میدهد و شما میتوانید در این زمینه تصمیم گیری کنید.

بيني از يک اسکلت داخلي شامل چند استخوان و غضروف بيني تشکيل شده است اين اسکلت براي بازماندن مدخل ورودي هواي تنفسي و انتقال کنترل شده آن به مجاري تنفس ضروري است.اجزاي اسکلت بندي بيني در پوشش از پوست و مخاط پيچيده شده اند و توسط رباط هاي نگه دارنده بيني در کنار يک ديگر قرار گرفته اند. نحوه قرار گرفتن و ارتباط اين اجزاء با يک ديگرتابع قواعد پيچيده علم مکانيک استاتيک است. هرگونه تغيير تضعيف کننده مانند بريدن يا برداشتن تمام يا بخشي از غضروف ها و رابط هاي نگه دارنده بيني مي تواند باعث تغيرات نا مطلوب بين اين اجزاء با يکديگر و يا در شکل ظاهري بيني شود .

عبور جريان در داخل بيني نيز تابع مکا نيسم هاي دقيق علم مکانيک سيالات است و اين عضو (بيني) صرفاٌ يک گذر گاه ساده جريان هوا نيست . حفظ ارتباط طبيعي بين غضروف هاي تشکيل دهنده دريچه هاي تنفسي بيني براي عبور بدون مانع و کنترل شده هواي استنشاقي ضروري است. برداشتن و بريدن غضروفها در صورتي که ساختار و کارکرد اين دريچه ها را مختل کند منجر به بروز عوارض تنفسي مي شود. در جريان تکنيک هاي ابتدايي جراحي بيني رينو پلاستي (رينو پلاستي کلاسيک) بريدن و برداشتن استخوان ها و غضروف ها به منظور کوچک کردن بيني بدون توجه به اصول علمي ياد شده انجام مي گرفت و در بسياري از موارد منجر به حصول نتايج نامطلوب و غير قابل پيش بيني مي شد. شکل غير طبيعي بيني و مشکلات تنفسي از عوارض جراحي بيني بوده و تضعيف بيش از اندازه استحکام ساختار بيني نيز نتايج گهگاه مطلوب را با مرور زمان مخدوش مي کرد .

صورت در معرض ديد ترين قسمت بدن ماست و بيني در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختماني بيني براي تمام افراد بوضوح قابل رويت است.
جراحي زيبايي و پلاستيك بيني، افزون بر ايجاد تناسب درخود بيني، ارتباط خوشايندتري را بين بيني وديگر اجزاي صورت برقرار مي كند. به همين دليل نبايد بيني را به عنوان عضوي مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بيني با پيشاني، چشم، لب وچانه به گونه اي است كه هرنوع نقص دراجزاي صورت مي تواند براين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بي توجهي نسبت به تناسب بيني با اجزاي صورت موجب عدم دسترسي به نتيجه رضايت بخش خواهد شد.


چه سني براي عمل جراحي پلاستيك بيني مناسب است؟
سن عمل جراحي پلاستيک:  در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگي به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است.
آيا عمل جراحي پلاستيك بيني در افراد مسن امكان پذير است؟
عمل جراحي پلاستيک بيني در افراد مسن:  از آنجا كه باافزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بيشترين مشکلات زيبايي بيني در سنين بالا، افتادگي نوک بيني و برآمدگي پشت آن است. افتادگي بيني موجب مسن تر به نظر رسيدن چهره فرد مي شود. در حالات شديدتر افتادگي، تنفس از راه بيني ممکن است دچار اختلال شود. اين بيماران وقتي نوک بيني خود را با انگشت به بالا مي برند احساس مطلوب تري از تنفس از راه بيني دارند



منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 65 یکشنبه 17 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : نکات مربوط به تزریق ژل گونه

برای داشتن گونه های زیبا و خوش فرم لازم است با نکته های مرتیط به کاشت گونه آشنا شوید و اطلاعاتی درباره گونه گذاری یا جراحی گونه به دست آورید. گونه گذاری (پروتز گونه) باعث خوش فرم شدن گونه هایی می شود که برجسته نیستند. افرادی که ساختار گونه ضعیفی دارند، صورت آنها باریک یا صاف است، یا به دلیلی اثرات سن فرم گونه خود را از دست داده اند، می توانند از عمل پروتز گونه بهره مند شوند. سادگی جراحی گونه و هزینه نسبتا کم پروتز گونه باعث می شود که افراد زیادی به انجام آن متمایل شوند. پروتز گونه از سال 1956 مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان یک روش زیبایی بی خطر و موثر مورد تایید قرار گرفته است.پروتزگونه از مواد ترکیبی مختلفی ساخته می شود که از مواد نسبتا سفت تا مواد انعطاف پذیر متغیر هستند. پروتز گونه در شکل ها و اندازه های مختلف است و اغلب آنها را می توان به صورت سفارشی و با توجه به ساختار مخصوص صورت ساخت.

بعضی از پروتزهای گونه از قبیل پروتزهای ساخته شده از جنس سیلیکون، با بافت ادغام نمی شوند و به راحتی می توان آن را بعدا جدا کرد. پروتزهای استخوان گونه دیگر، مثل پروتز هیدروکسی آپاتیت، با بافت طبیعی استخوان ادغام و بخشی از ساختار گونه می شود.

به خاطر اینکه در عمل جراحی پروتز گونه شکاف های مورد نیاز در داخل دهان یا پایین پلک ایجاد می شود، جراحت های بسیار کمی پس از این درمان بر روی صورت باقی می ماند. اگر شما این روش درمانی را به همراه سایر روش های زیبایی مثل لیفت صورت، رینوپلاستی، لیفت ابرو، یا لیفت پلک انجام دهید، جراح پلاستیک می تواند از شکاف های یکسان برای هر دوی این روش های درمانی استفاده کند. علاوه بر این ممکن است بیمار برای برجسته کردن گونه از تزریق چربی گرفته شده از سایر نقاط بدن یا تزریق سایر پر کننده های پوستی نرم به گونه استفاده کند. این روش درمانی به صورت سرپایی انجام شده و برای انجام آن از بی حسی موضعی و داروی مسکن برای اطمینان از راحتی بیمار در طول درمان استفاده می شود.
عوارض و خطرات

عوارض پروتز گونه در موارد بسیار نادر در بین افراد بیمار مشاهده می شود. در ابتدا، بیمار ممکن است با ریسک واکنش به مواد بی حسی استفاده شده برای عمل جراحی گونه مواجه شود. در این رابطه معمولاً یک رابطه مشخص بین عوارض داروی بی حسی و استفاده از تنباکو، داروهای ضد افسردگی، و سایر داورهای مانند آن وجود دارد. به همین دلیل، لازم است شما درباره این مسائل با جراح خود قبل از انجام عمل جراحی صحبت کنید.

عوارض پس از عمل جراحی پروتز گونه می تواند شامل عفونت باشد که معمولاً امکان کنترل آن با استفاده از داروهای عادی آنتی بیوتیک موجود در داروخانه ها وجود دارد. علاوه بر این قرارگیری نامناسب پروتز گونه می تواند باعث حرکت آن از محل صحیح و ایجاد عدم تقارن در ظاهر صورت شود. مواجه شدن با این شرایط می تواند گاهی اوقات انجام عمل جراحی ثانویه برای اصلاح محل پروتز را لازم کند.

خطرات پروتزهای گونه

پروتزگونه یک روش جراحی زیبایی ایمن، کم خطر، قابل پیشنی را ارائه می کنند، همچنین هزینه پروتز گونه نسبتا زیاد نمی باشد. تا به حال، میلیون ها پروتز صورت از مواد غیرسمی مثل سیلیکون و پلی تترا فلورو اتیلن ( PTFE) ساخته و اعمال شده اند، بدون اینکه هیچ گزارشی درمورد واکنش آلرژیک به آن ارائه شده باشد. این پروتزها که مخصوصا برای استفاده در ناحیه گونه میان صورت و چانه ساخته شده اند در شکل ها و اندازه های متنوعی ارائه می شوند. این پروتزها توسط جراح پروتز چانه و گونه به صورت سفارشی ساخته می شوند تا تناسب طبیعی بیشتری داشته باشند.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 62 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهایی برای موهایی بیشتر و خوشگلتر

ریزش مو سن وجنس نمیشناسد ،ریختن مو امری طبیعی است ، وهر موئی درموعد مقرر باید بریزد وموی مجدد جایگزین شود مشکل زمانی ایجاد می شود که موی جدید جایگزین موی ریخته شده نمی گردد . دراینجا چند راهکار مفید جهت حفظ موی سر به شما ارائه می گردد .

تغذیه متعادل و مصرف آب فراوان.

کمبود آهن ،سبب ریزش مو می شود .مواد غذایی که آهن زیاد دارند مثل سبزیجات سبز ویا زرد ومیوه ها و خرما توصیه می شود.

تغذیه غنی اززینک (روی )،سلنیوم ،بیوتین واسید های چرب ضروری ،برای رشد مو لازم است.

بافتن محکم موها ودم اسبی بستن آنها خود داری کنید که یکی از علل مهم ریزش نزد خانمهای جوان است ومعمولا اگر به درازا بکشد ،غیر قابل برگشت است.

 

از تماس حرارت مستقیم با سشوار واتوی مو خوداری کنید.

حفاظت از آفتاب برای مو مهم است چون آفتاب سبب رنگ پریدگی وسفیدی مو و آسیب به مومی شود.

کلر موجود در استخربرای موها مضر است بنابراین پوشیدن کلا ،مخصوص شنا ودوش گرفتن بعد از استخر توصیه می شود.

زیر باران موها را حفاظت کنید .جون آب باران مملو از مواد شیمیایی وآلودگی است.که می تواندبه موها آسیب برساند.

ماساژملایم پوست سرمی تواند خونرسانی را به پیاز مو بهتر کند هفته ای ۲بار با روغن گرم شده بمدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر ماساژدهید.

 

از شانه زدن زیاد مخصوصا در افرادی که موی چرب دارند خود داری کنید در افراد با موی خشک نیز موخوره را شدت می دهد.

از خود درمانی ومصرف ویتامینهای نظیر آ به مقدار زیاد که می تواند به موها آسیب برساند خود داری کنید.

گرفتن رژیمهای سخت غذایی برای کاهش وزن،آسیب جدی به پیاز مو می رساند ،سعی کنید بیش از یک کیلودر ماه وزن کم نکنید.

اگر مشکل تیروئید دارید ،درمان آن برای داشتن موی سالم ضروری است.

از یک شامپو ملایم وبا کیفیت خوب واستاندارد ویک نرم کننده خوب جهت شستن موها وحالت دادن به استفاده کنید.

 

پرهیزاز مواد شیمیایی که در رنگ موها ودکلره ها وجود دارند در جلوگیری از ریزش مو موثر است.

سیگار نکشید : سیگار کشیدن خون رسانی به پیاز مو را کاهش می دهد .بنابراین سبب ریزش مومی شود

آنتی اکسیدانهای مثل ویتامین C,Eوبتاکاروتن ها برای رشد مو مناسب است.

مدیتیشن ویوگا در کاهش استرس که عامل جدی ریزش مو است کمک کننده اند.

اگر در خانواده طاسی ارثی دارید ودر بررسی فقر آهن ،کم خونی وتیرئید مشکلی ندارید می توانید ماینوکسیدیل را شروع کنید.خانمها ۲%وآقایان ۵%که بصورت ۱سی سی صبح و۱سی سی شب جلوی سر مالیده می شود.

ریزش مو بعد از استرس شدید ،زایمان ،تب شدید ،عمل جراحی پراسترس ،سفر طولانی و… طبیعی است و۲ ماه پس از واقعه شروع می شود و۴ تا ۶ ماه طول می کشد وخوبخود ریزش متوقف می شود.

منتو بازدید : 48 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : عوارض کراتینه کردن موها و راهکارهای نگهداری ازآنها

عارضه های جانبی صاف کردن کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.

عوارض کراتینه مو کراتینه مو و خطر سرطان :
فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است.

اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است. کراتینه مو و ریزش مو: مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است.

دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می شود، استفاده کنند. بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

کراتینه و تخریب ساختمان مو :
ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن ، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و ۳-۲ هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از ۲ یا ۳ بار شستن تامین نشود.

واکنش های حساسیتی :
مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید. عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آورد.


منتو بازدید : 38 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : راه حلهای جلوگیری از موخوره و سلامت آن

موخوره (trichoptilosis) وضعیت نامطلوبی است که در زندگی هر زنی پیش می‌آید. موخوره وقتی ایجاد می‌شود که لایه سطح محافظ مو در انتهای فیبرهای مویی نوک مواز بین رفته باشد. موخوره بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می‌آید و به خاطر خشکی بیش از حد و با شدت برس کشیدن بر موها ایجاد می‌شود. وقتی که سطح محافظ مو از بین می‌رود امکان جایگزینی آن دیگر میسر نیست.هر روزه تبلیغات متفاوتی برای استفاده از شامپوها و سایر مواد آرایشی و بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری‌های مو صورت می‌گیرد، اما باید بدانید تنها مصرف موضعی جهت بهتر نمودن کیفیت مو مطرح نیست بلکه نوع رژیم غذایی نیز نقش موثری دارد. اگر شما تغذیه سالم و متناسبی داشته باشید کیفیت مو به طور بارزی تحت تاثیر قرار می‌گیرد

مواد غذایی مختلف و ریز مغذی‌های موجود در آنها نقش اساسی در حفظ سلامت مو دارند. همچنین کمبود پروتئین موجب شکننده شدن مو شده و در نهایت مو رنگ خوب و طبیعی خود را از دست خواهد داد. در این مقاله به تفکیک به شرح آن دسته از مواد غذایی می‌پردازیم که در حفظ سلامت مو و پیشگیری از ایجاد بیماری‌های مو از جمله موخوره نقش مهم تری دارند.

۱- آب

نوشیدن آب کافی (نوشیدن یک و نیم تا دو لیتر آب در روز) در سلامت موها نقش مهمی ‌را بازی کند و موجب درخشندگی موها و نرم شدن آنها می‌شود. تعادل دایم میزان آب بدن در سلامت موها بسیار موثر است. این تعادل زمانی به دست می‌آید که شما به مقدار کافی آب بنوشید، بنابراین تنها وقتی که احساس تشنگی کردید نوشیدن آب برای بدن شما کافی نمی‌باشد. سعی کنید ترجیحاً روزانه یک و نیم تا دو لیتر آب بنوشید.

۲- پروتئین‌ها

قسمت عظیمی‌از موی شما از پروتئین‌ها تشکیل شده است. اگر غذای شما به اندازه کافی دارای پروتئین نباشد موجب باریک و شکننده شدن موها و ایجاد موخوره خواهد شد. پروتئین مورد نیاز برای رشد موها و کلفت شدن آنها را می‌توان در منابع غذایی مانند تخم مرغ، ماهی، حبوبات، فرآورده‌های سویا و ماست یافت. حبوبات نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود. علاوه بر آن سویا حاوی فیتواستروژن‌ها (استروژن‌های گیاهی) می‌باشد که به سلامت موها کمک می‌کند. نوشیدن شیر سویا نیز برای سلامت موها بسیار مفید می‌باشد.

۳- امگا ۳

امگا۳ در سلامت موها تاثیر بسیاری دارد. مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ به موها کمک می‌کند ضخیم‌تر و رشدشان سریع‌تر شود. کمبود اسیدهای چرب امگا۳ می‌تواند باعث ریزش مو و نازک شدن موها شود. ماهی (به خصوص سالمون و قزل‌آلا) و گردو ازمنابع غنی امگا ۳ می‌باشند.

۴-منگنز

منگنز نیز باعث حفظ سلامتی مو می‌شود. منگنز در موز، غلات سبوسدار، چای، قهوه، زرده تخم‌مرغ، سبزیجات برگی، حبوبات، آجیل، آناناس و چغندر یافت می‌شود.

۵-روی

کمبود روی فولیکول‌های مو را به تدریج از بین می‌برد و تعداد موهای در حال رشد را کاهش می‌دهد. همچنین کمبود روی موجب خشکی و شکنندگی موها و در نهایت دو یا چند شاخه شدن آنها می‌شود. منابع غذایی مناسب روی شامل گوشت قرمز، ماهی، ماکیان، شیر و لبنیات، غلات کامل، جگر، لوبیا و آجیل می‌باشد. آجیل علاو ه بر روی سرشار از سلنیوم و منیزیم می‌باشد که برای سلامت مو مفید است. مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا ۳) است که حالت مو را ارتقا می‌بخشد و باعث نرمی ‌مو شده و از موخوره جلوگیری می‌کند. 

۶-ویتامین C

ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان مهم است که بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند کمبود این ویتامین باعث موخوره و شکنندگی مو می‌شود. ویتامین C با تولید کلاژن در حفظ یکپارچگی بافت همبند از جمله مو نقش دارد.

افراد سیگاری به میزان دو برابر افراد غیر سیگاری به این ویتامین نیاز دارند. تعادل دائم ویتامین B و ویتامین C که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند موجب نرم شدن موها می‌شود و از بروز موخوره جلوگیری می‌نماید. ویتامین C در مرکبات، توت، خربزه، فلفل، سبزیجات با برگ تیره، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی یافت می‌شود.

 

۷-آهن

کم خونی ناشی از فقر آهن بر روی تمام سلول‌های بدن از جمله فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و سلامت مو را به خطر می‌اندازد. استفاده از قرص‌های آهن در رفع کم خونی توصیه می‌شود، اما مصرف غذاهای آهن‌دار در پیشگیری و درمان این بیماری حائز اهمیت می‌باشد. گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جگر، تخم‌مرغ، حبوبات به‌ویژه عدس و لوبیا و سبزی‌های برگ سبز تیره منبع خوبی از آهن هستند و مصرف متعادل آنها طی روز تاثیر مثبتی در حفظ سلامت مو می‌گذارد.

۸-سلنیوم

سلنیوم یک ماده ضروری است که کمبود آن باعث ریزش مو، سفید شدن و شکنندگی موها و موخوره می‌شود. منابع سلنیوم عبارتند از غلات، جگر، نان کامل، ماهی تن، پیاز، گوجه‌فرنگی و کلم براکلی.

 

۹-ویتامین B

ویتامین‌های گروه B خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. ویتامین‌های B6، B12 و اسید‌فولیک در تولید هموگلوبین و در نتیجه اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها از جمله مو نقش دارند. موهای قوی و سالم به خونرسانی و اکسیژن کافی نیاز دارند. کمبود این دسته از ویتامین‌ها باعث آسیب‌رسانی به ساقه مو می‌شود. گوشت، مرغ، ماهی، جگر، سویا، دانه‌های گیاهی، تخم مرغ و فرآورده‌های لبنی منابع غنی از این گروه ویتامینی هستند

در آخر

در مجموع موخوره در موهای آسیب دیده ایجاد می‌شود و برای پیشگیری از ایجاد آن باید سلامت مو را به طور کلی بهبود بخشید. برای تحقق این منظور داشتن یک تغذیه‌ سالم و متعادل که تمام درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های مورد نیاز برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مو را تامین می‌کند شرطی لازم و ضروری می‌باشد. در صورتی که از رژیم‌های غذایی نامتعادل به مدت طولانی استفاده کنید بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شده و پس از اتمام ذخایر، بدن مجبور می‌شود همان مواد مغذی را به ارگان‌های مهم‌تر برساند. در واقع این مواد مغذی آن قدر ناچیزند که دیگر به موها نمی‌رسد. سلامت مو به خطر افتاده و دچار بیماری‌های مختلف از جمله موخوره می‌شود. در پایان اگر می‌خواهید سلامت موی خود را تقویت کرده و از موخوره جلوگیری نمایید، حتماً ماهی (به ویژه سالمون و قزل‌آلا)، سبزیجات سبز تیره، لوبیا، عدس، نخود، آجیل یا مغز گیاهان، گوشت مرغ و بوقلمون، تخم‌مرغ، غلات سبوسدار، محصولات لبنی کم چرب و هویج را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 63 دوشنبه 11 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : یادگیری و راه حل های کاشت مژه و ترمیم آن

راهکارهای استفاده و آموزش کاشت مژه و ترمیم مو به شرح زیر می باشد. با حوصله نوشته ها را مطالعه کنید.

1-مژه های خود را با کلینزر غیر روغنی تمیز کنید. تا گردو خاک و موانع نچسبیدن چسب را از بین ببرید.

2-چند قطره از چسب را روی فویل آبومینیو می بریزید.

3-مژه ها در سایز های مختلف موجود میباشند. ما پیشنهاد میکنید مژه های کوتاه را در قسمت داخلی چشم و سایز متوسط را در قسمت میانی و بلند ها را برای گوشه خارجی چشم استفاده کنید.

4-مژه دلخواه خود را انتخاب کنید و آنرا با موچین بردارید و ته گره دار را به چسب آغشته کنید.۳۰ ثانیه بمانید تا رنگ چسب کم رنگ شود.

5-از گوشه داخلی چشم چپ خود شروع کنید با دقت مژه ها را به ته مژه های خود بچسبانید. سعی کنید به پلک و پوست خود نچسبانید. در واقع مژه ها به مژه ها ی خود شما میچسبند.

6-وقتی خشک شدند آنرا با شانه مژه شانه کنید تا با مژه های طبیعی خود یک دست شوند و خالی بگیرند.

7- در کل شما میتوانید ۱۵ تا ۳۰ مژه در هر چشم خود کار کنید.

نکات مهم:

دقت کنید تا مژه ها را به مژه های پایینی خود نچسبانید . برای اینکار از وازلین میتوانید استفاده کنید. مژها های پایینی خود را به وازلین آغشته کنید.

قبل از چسباندن مژه ابتدا مژه های خود را شانه کنید تا از هم باز شده و جدا شوند . که کار با آنها راحت تر میشوند.

برای تمیز کردن مژه ها ی خود از آب استفاده کنید و کلینزر غیر روغنی. چشمان خود را نمالید و برای خشک کردن آن با حوله خشن خشک نکنید.

برای جدا کردن مژه ها آنرا نکشید. آموزشگاه تخصصی شکوه به شما ژیشنهاد می کند بلکه ابتدا آنرا با مواد جدا کننده که در بسته های مژه خود دارید جدا کنید. بدین روش که با گوش پاککن آغشته به این مواد چسب را حل کنید. دستمال کاغذی را زیر مژه ها گذاشته و با کمک حرکت گوش پاککن مژه مورد نظر را روی کاغذ دستمالی منتقل کنید.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 47 یکشنبه 10 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : راه حل های درمانی برای موخوره و سلامت مو

مو خوره با نام علمی تریکوپتیلوزین (Trichptylosis) مشکل معمولی می باشد.در این بیماری، قسمت انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.

مو خوره در واقع به علت آسیب لایه پوشاننده برونی مو رخ می دهد که کوتیکول نام دارد. سلول ها کوتیکول در موهای سالم با نظم مشخصی قرار گرفته اند که آن را به سفال های سفت تشبیه می کنند زیرا این سلول ها با مختصر هم پوشانی روی هم قرار گرفته اند. هر عاملی که به سلول های کوتیکول آسیب برساند باعث مو خوره می شود از جمله شامپوهای خشن و غیر استاندارد، مواد اکسیدان، رنگ مو، مواد فر، گرمای شدیدناشی از سشوار یا اتوی مو، باد و تابش آفتاب.

هنگامی که موها بسیار بلند می شوند به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می بیند و مو خوره می شود.

جهت پیشگیری از موخوره بایستی نکات زیر را رعایت کنیم:

– حداقل سالی یکبار موهای خود را حدود یک تا دو سانیمتر کوتاه کیند.

– از شامپوهای استاندارد استفاده کرده و هنگام شستشو بیشتر پوست سر و ابتدای ساقه را شستشو داده و از چنگ زدن قسمت انتهایی ساقه مو پرهیز کنید.

– گرما به هر صورت برای موها زیان آور است، هنگام آبکشی موها از آب ولرم استفاده نمایید. در مورد استفاده از سشوار و اتوی مو کنید و در موارد ضروری سشوار را روی درجه ملایم قرار داده و از فاصله بیست سانتیمتری به موها نزدیکتر نکیند.

– استفاده از مواد فر دائم، اکسیدان و رنگ را به حداقل برسانید، قبل از سفید شدن موها آن ها را رنگ نکیند و هنگامی که تعداد و تارهای سفید مو زیاد می شوند از رنگ کردن گریزی نیست؛ از رنگهای نزدیک به پایه موی خود استفاده نمایید تا دفعات رنگ کردن به حداقل برسد.

 – مو تفریحی با آب شور دریا، باد و آفتاب به مو ها آسیب می زند بنابراین ساعات آن را محدود نمایید.

– هنگامی که موها رنگ می شوند ناگزیر آسیب می بینند و برای نگهداری بهتر بایستی از نرم کننده ها و حالت دهنده ها استفاده نمایید. این گروه از فراورده های مو دونوعند: حالت دهنده ها داخل حمام پس از شامپو و آبکشی به ساقه موها زده شده و پس از زمان انتظار ۲ تا ۳ دقیقه ای با آب ولرم یا سرد آبکشی می شوند.

گروه دوم کرم های مو یا ماسک های ویژه موها هستند که پس از خروج از حمام در حالیکه موها هنوز مرطوب هستند به موهای دونم زده شده و با شانه دندانه درشت شانه می شوند. کرم یا ماسک مو نیازی به آبکشی ندارد و روی مو ها باقی می ماند

اگر به مو خوره مبتلا شده اید نکات زیر را رعایت فرمایید:

– نزدیکترین موخوره به ریشه مو را پیدا کنید و حداقل سه سانتیمتر بالاتر از آن موها را کوتاه نمایید

– دو تا سه ساعت قبل از حمام ابتدا موها را مرطوب کنید و سپس با نوعی روغن گیاهی مثل روغن زیتون، روغن بادام تلخ یا شیرین موهای مرطوب را روغن بزنید و انتهای موها را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس هنگامی که وارد حمام می شوید کیسه را باز کرده و موها را شستشو دهید اما نوک موها را چنگ نزنید.

– پس از حمام بایستی قسمت پایانی موها را با کرم یا ماسک مو محافظت کنید.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 50 پنجشنبه 07 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : نکته های ویژه مربوط به جراحی زیبایی بینی

عمل بینی بینی یک عمل جراحی زیبایی بسیار پرطرفدار به شمار می رود و نکات مهم مربوط به عمل زیبایی بینی به شما در تصمیم گیری مناسب درارتباط با عمل زیبایی بینی کمک میکند.

 جراحي بيني يکي از رايج ترين و شايع ترين جراحي هاي پلاستيک و زيبايي ميان زنان و مردان ايراني محسوب مي شود که اگر چه با هدف زيبايي و داشتن ظاهري متناسب ميان مردم باب شده ، اما در صورتي که اين جراحي با همراهي و مشاوره يک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، مي تواند بسياري از عارضه ها و اختلالات موجود در بيني از قبيل قوز بيني، افتادگي نوک بيني و يا زاويه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره هاي بيني و ديگر اختلال هاي شايع بيني را برطرف کند. بنابراين اگر تصميم داريد بيني خود را جراحي کنيد و تغييري اساسي در ظاهر خود به وجود آوريد، پيشنهاد مي کنيم پيش از هر اقدامي توصيه هاي زير را جدي بگيريد.

در روش رينو پلاستي مدرن(جراحي بيني) که به آن اصطلاحا روش غير مخرب مي گويند سعي مي شود که کمترين ميزان ممکن از غضروف هاي بيني برداشته شود در عوض با تکنيک هاي خاص ( Non destructive ) بخيه زدن در نقاط کليدي غضروف ها ، تغير شکل مطلوب در ظاهر بيني ايجاد مي شود بدين ترتيب نه ساختاردريچه هاي تنفسي بيني مختل مي شود و نه استحکام ساختمان بيني دچار خطر مي شود درضمن بر خلاف رينو پلاستي کلاسيک (رينو پلاستي بسته) که غالبا در طي آن دستيابي به غضروف ها و استخوان ها از داخل بيني و با بريدن مخاط انجام مي گرفت دررينو پلاستي مدرن با بلند کردن پوشش پوستي از روي اسکلت بندي ، تمامي تکنيک ها مستقيم انجام گرفته و بدين ترتيب عوارض ناشي از اشتباه ارزيابي در حين عمل جراحي بيني کاهش مي يابد درضمن چون مخاط بيني بريده نمي شود چسبندگي داخل بيني نيز در اين روش بروز نمي کند. مزيت ديگر رينو پلاستي باز ، افزايش امکان مانور هاي تکنيکي است بنابر اين جراحي بيني در صورتي که با تبعيت از اصول علمي جديد و با دقت انجام گيرد ، به هيچ وجه عمل خطر ناک و پر عارضه نخواهد بود.


پس از عمل جراحی پلاستیک بینی رعایت چه نکاتی ضروری است؟

- در 24 ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ بر روی چشم ها استفاده شود.
- در طی چند هفته پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شستشو داد.
- تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.
- رفتن به مسافرت بعد از 5 تا 7 روز بعد از عمل بلا مانع است.
- در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.
- در طی روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید.
- در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.
- در هفته های اول پس از عمل لازم است از فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین اجتناب شود. - از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند در هفته های اول باید پرهیز شود.
- در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود.
- می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب شود.
- شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.
- در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود، از همان روز اول می توان از عینک استفاده نمود.
- استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع است.











منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 59 چهارشنبه 06 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان  : نکات مرتبط بامراقبت و بهداشت مو

نکته های مربوط به مراقبت و سلامت مو به شما در حفظ و مراقبت از موهایتان راهنمایی های لازم را انجام می دهد زیرا مو از اصلی ترین قسمت های بدن است و نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد.

نکات قابل توجه در شستشوی موها
1- حمام گرفتن حداکثر هفته‌ای دو بار با آب نیمه گرم
2ـ بهتر است فقط یکبار موها را با شامپو شسته شوند و زمان شستشو طولانی نشود یعنی بلافاصله پس از شامپو کردن با آب ، موها سر شسته شوند.  چون هر قدر شامپو به مدت طولانی‌تری با موها و پوست تماس داشته باشد، آسیب بیشتری به پوست سر و موها وارد می‌شود. این موضوع در مورد شامپوهای خارجی نیز صدق می‌کند

باور های غلط در باره مو :
1- کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موها در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند در واقع، کوتاه‌کردن موها انتهای خراب و دو شاخه موها را حذف می‌کند و باعث می‌شود موها ظاهر بهتری پیدا کنند
2- اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.
واقعیت: این مطلب حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا جوشگاه می‌شود و جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند
3- شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود.
 واقعیت: این کار هیچ  تاثیری در درخشندگی موها ندارد.
4- برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.
یک بار شامپو زدن و شستشوی درست هم باعث تمیزی می شود.
5- اگر در روز 100 بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است.
واقعیت: برس‌زدن زیادی تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود
6- با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد.
واقعیت: وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر  تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که آنها را قیچی کنید
7- استرس باعث ریزش موها می‌شود.
واقعیت: موها همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 20 تا100 تار موی می‌ریزد ولی این امکان وجود دارد که وقتی فرد استرس زیادی داشته باشد چند تار مو بیشتر بریزد.













منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 45 سه شنبه 05 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : راه های کاشت مو و ترمیم مو زیبا برای اقایان

دراین مقاله میخواهیم برای شما از راه حل های کاشت مو توضیح مختصری بدهیم.امروزه یکی از دغدغه های انسانها داشتن اعتماد به نفس و ارتقای آن است چون انسان ذاتا و فطرتا به فکر حضور در جوامع مختلف و برقراری روابط با همنوعان خود است. حال یکی از اصلی ترین ارکان داشتن و ارتقای اعتماد به نفس ظاهر انسان است.

خیلی از ما انسانها شاید به ظاهر خود بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهیم بطوریکه حاضریم ثانیه ها یا دقایق و یا حتی ساعت های متوالی وقت خود را صرف اراستگی و ارتقای ظاهر خود کنیم. زمانیکه حرف از اراستگی و ظاهر مشود ناخود اکاه فکو و ذهن هر انسانی به سمت مو میرود و این نشان دهنده این است که مو اهمیت به سزایی در ظاهر انسان دارد.

متاسفانه بد داستان از این نقطه شروع میشود که فرد حس کند موهایش ریزش پیدا کرده و زمانیکه جلوی اینه میرود روز به روز کم پشت شدن و ریزش موهای خود را نظاره گر باشد.

 

ریزش مو در آقایان:

معمولا اقایان بعد از متوجه شدن ریزش موهایشان در ابتدا واکنش و عکس العمل خاصی از خود بروز و نشان نمیدهند اما با دیدن ریزش بیش از پیش بیشتر موهایشان به پزشک مراجعه میکنند و بعد از مصرف محلول ها قرص ها و .... مختلف متوجه میشوند که این روشها کاملا بی فایده است .

بعد سرچ و کلی جستجو و تحقیق اقایان محترم به مراکز مختلف کاشت مو و ترمیم مو سر میزنند که با کاشت مو و ترمیم مو مشکل ریزش موی خود را حل و فصل کنند.

کاشت مو و ترمیم مو روشهای مختلف و متعددی دارند بعنوان مثال : کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT که امروزه در دنیا منسوخ شده است اما در مراکز مختلف ازین روش های سنتی و قدیمی استفاده میکنند که مضرات ان خیلی بیشتر از سود ان است.

جدیدترین و به روز ترین روش کاشت مو ، کاشت مو به روش SUT است که ب دلیل به روز بودن این روش با ظرافت بالا موها را از ناحیه دهنده برداشت و در ناحیه گیرنده کاشت میکند که تراکم بالای مو از فاکتورهای مهم این روش بشمار می رود.

متاسفانه در بخش ترمیم مو یکی از بزرگترین مشکلات فعالیت موسسات و مراکز بدون مجوز است که اعتماد افراد را به این امر مهم سلب کرده است.

منبع :عمل بینی

منتو بازدید : 35 یکشنبه 03 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : چه فایده های تزریق ژل در خوشگلی صورت دارد؟

تزریق ژل باعث از بین رفتن چین و چروک‌های بین ابرو یا پیشانی میشود بوتاکس با فلج عضلات زیرپوستی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر در افراد به کار می‌رود؛ مانند چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابرو ها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند.

بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست‌ ها یا زیر بغل نیز استفاده می‌شود. 

 بوتاکس در درمان لوچی، بلفارواسپاسم، میگرن مزمن و دیستونی نیز کاربرد دارد. محل تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه‌ ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می‌شود. این در حالی است که در تزریق بوتاکس به منظور زیبایی نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌گیرند.

 

 مواردی که قبل از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کرد:

کلفتی پوست، میزان آفتاب‌سوختگی آن و عمق چین و چروک‌ها از مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند اما این بررسی هشدار داده که بسیاری از کلینیک‌ها، منافع اقتصادی را به ملاحظات پزشکی ترجیح می‌دهند.

 

 مکانیسم اثر بوتاکس:

بوتاکس پس از تزریق، جذب عضله می‌شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌ رسانند مستقر می‌شود. در این محل بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین- که مسئول انقباض عضلانی است- جلوگیری می‌کند، در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی‌رسد و در حقیقت نوعی فلج عضلانی موقت ایجاد می‌شود که مدت اثر بوتاکس ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. توکسین بوتولیسم از ۲ زیر واحد تشکیل شده است. زیر واحد کوچکتر با اثر بر پروتئین‌های SNARE که در اگزوسیتوز نقش دارند مانع از آزاد سازی استیل کولین می‌شوند.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 58 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

عنوان : چه راه حل هایی برای پر پشت کردن مو و لطافت موها هست؟

امروزه یکی از معضلاتی که گریبان گیره بیشتر افراد جامعه شده است پرپشت کردن مو می باشد.

 بسیاری از مراجعه کنندگان و بیمارانی که به مراکز کاشت مو و ترمیم مو مراجعه میکنند بخشی از پرسشهایشان در مورد راهکارهای پر پشت کردن مو و لطافت مو است باید به این نکات توجه کرد.

 که عوامل و راههای پر پشت کردن مو جدای از صورت بدی که در جامعه پیدا کرده و مردم از آنها به خوبی یاد نمیکنند در بیشتر موارد میشود کنار درمان های مختلف دارویی ، پیوند مو ، کاشت مو ، ترمیم مو و ... استفاده کرد و حتی گاهی به جای یک درمان با هزینه ی هنگفت و نا موفق میتوان از این راه ها بعنوان بهترین جایگزین استفاده کرد.

روانشناسان معتقداند که استفاده درست و منطقی از عوامل و راههای پر پشت کردن مو نه تنها به روحیه فرد اسیب نمیزند بلکه بسیار بسیار موثر و مفید می باشد.

 

پنج عوامل و مواد پرپشت کننده مو که رایج هستند عبارت است از:

1-بهترین راه برای پر پشت کردن طاسی ، پودر پرپشت کننده می باشد که این پودر ها متشکل از رشته های نازک از کراتین های گیاهی و سلولز هستند( که ماهیت آن و بار الکتریکی ان + میباشد) این رشته ها پس از پاشیده شدن روی موها (که ماهیت و بار الکتریکی مو – است) لا به لای ان به موها چسبیده به طوری که اگر کسی مستقیم به پوست سر فرد نگاه کند متوجه پودر پر پشت کننده نمیشود.

 

مارک های مختلف پودر پر پشت کننده مو:

Toppik تاپیک - Perfect پرفکت – Hi Hair های هیر و ...

2-کرم های پر پشت کننده مو که تشابه ظاهری و کارایی به کرم پودر های ارایشی دارند خیلی موثر هستند نکته قابل توجه ای که در این کرم پودرهای پر پشت کننده مو وجود دارد این است که در مقابل اب مقاوم هستند و اثرشان دیر از بین میرود.

3-یکی دیگر از راههای پر پشت کردن مو استفاده از لوسیون پر پشت کننده مو است که بیشتر برای افرادی که دچار طاسی کم هستند توصیه میشود.

4-اسپری های ساده پر پشت کننده مو که بیشتر برای انجام کارهای فوری بخصوص مهمانی ها و مجالس مختلف هستند از دیگر موارد پر پشت کننده مو می باشد.

5- متخصصین و کارشناسان مراکز پیوند مو بهترین و ایده ال ترین راه برای بیماران الوپ سی را قلم پر پشت کننده مو میدانند.

 منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 53 پنجشنبه 31 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نرمی و شادابی پوست با انواع متنوع ماسک های زیبایی

استفاده از ماسک های زیبایی مختلف تاثیر بسیاری در حفظ نرمی ،شادابی و زیبایی پوست صورت دارد. طراوت و نرمی پوست با انواع گوناگون ماسک های زیبایی افزایش می یابد. در زیر به چند ماسک زیبایی مفید اشاره کرده ایم:

ماسک سيب يک سيب را پوست بکنيد و آن را نصف کنيد و يک نيمه آن را خرد کنيد و با يک قاشق غذاخوري عسل مخلوط نماييد و خوب هم بزنيد. سپس آن را بر روي صورت و گردن بماليد، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهيد. ماساژ را از پايين گردن شروع کنيد و به طرف بالا بياييد. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهيد. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامي بزنيد تا جريان خون پوست بيشتر شود. حال کمي صبر کنيد تا ماسک خشک شود و پس از بيست دقيقه آن را بشوييد.اين ماسک باعث جلوگيري و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقويت پوست مي شود.

ماسک آلوي قرمز هفت يا هشت عدد آلوي قرمز تهيه کنيد و هسته هاي آنها را خارج کنيد. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با يکديگر مخلوط کنيد تا به صورت يک ماده خميري درآيد. آنگاه اين مخلوط را به مدت بيست دقيقه روي صورت خود قرار دهيد و سپس با آب بشوييد. اين ماسک به ويژه در کساني که منافذ پوستي آنها مثلاً در پوست بيني، باز و زشت منظره شده مؤثر است و پوست را زيبا مي کند.استفاده از اين ماسک را به افرادي که پوست چرب دارند توصيه مي کنيم.

ماسک خيار يک يا دو خيار را رنده کنيد و به صورت ماسک بر روي پوست صورت خود قرار دهيد و بيست دقيقه بعد آن را با آب يا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نماييد.ماسک خيار تأثير زيادي در ايجاد طراوت و شادابي و لطافت پوست دارد.

ماسک زرده تخم مرغ به کساني که پوست خشک دارند توصيه مي شود که از اين ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطيف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربي و کلسترول است و چربي پوست را تأمين مي کند. براي تهيه ماسک زرده تخم مرغ کافي است يک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سيب و چند قطره روغن بادام يا زيتون يا آفتابگردان مخلوط کنيد و به مدت بيست دقيقه روي پوست قرار دهيد. سپس آن را به وسيله ي آب يا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنيد.


ماسک آناناس جهت جوانسازي پوست

آناناس تازه                                      دو تا سه برش

روغن زيتون فوق بکر                           3 قاشق غذاخوري

عسل                                           يک قاشق غذاخوري

مواد فوق را بخوبي با هم مخلوط نموده تا مايع نرم ويکدستي حاصل شود.سپس آن را به آرامي باکمک انگشتان خود روي پوست تميز شسته شده و گردن خود بماليد. اکنون به آرامي دراز کشيده و بمدت 15 دقيقه اجازه دهيد تا ماسک اثر خود را بر روي پوست بگذارد.

سپس صورت خود را به آرامي با آب ولرم شسته و در صورت دلخواه با يک نرم کننده مرطوب به آرامي پوست خود را ماساژ دهيد.

ماسک جهت رفع چين و چروک

ماسک آناناسي که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوري پودر بادام شيرين تهيه شده باشد، سبب پاکسازي پوست صورت، رفع چين و چروک و شفافيت پوست مي‌‌شود. براي تاثيرگذاري اين ماسک بر روي پوست کافي است بگذاريد ماسک فوق به مدت 15دقيقه بر روي پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهيد. اگر آب آناناس را به مدت 10 دقيقه بر روي پوست ماساژ دهيد سبب تقويت عضلات پوست صورت و رفع خستگي آن مي‌‌شود.

منبع :عمل بینی

منتو بازدید : 71 چهارشنبه 30 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : راهکاراها و فایده های استفاده از لوسیون و کرم بدن

استفاده از لوسیون و یا کرم بدن تاثیراثرات بسیاری در حفظ لطافت و زیبایی پوست بدن دارد در زیر به فایده های استفاده از لوسیون و کرم بدن می پردازیم:
لغت “butter” به کره ها يا روغن هاي جامد گفته مي شه، ;body butter ها از ترکيب روغن هاي گياهي پايه و روغن هاي جامد يا کره هاي گياهي (مانند کره کاکائو و …) تشکيل شدند. کره بدن آب ندارد و به اين دليله که نسبت به لوسيون ها و کرم ها بافت غليظ تري دارد و زمان بيشتري مي بره تا جذب پوست شود. Body Butter ممکنه، بر اساس نوع روغني که داره و نوع پوست مصرف کننده، يک لايه کمي روغني، از چند دقيقه تا چند ساعت روي پوست باقي بگذارد.
تمام کرم ها يا لوسيون هاي بدن طبيعي، از روغن ها، آب (يا عصاره ها و محلول هاي گياهي حاوي آب) و يک موم يا يک غليظ کننده (مانند صمغ زنتان) يا انواع مواد امولسيون کننده (مانند براکس) ساخته شدند.

لوسيون ها و کرم ها، نسبت به کره بدن بافت سبک تر و رقيق تري دارند و راحت تر پخش و جذب پوست مي شوند. لوسيون ها از کرم ها رقيق تر هستند، چون نسبت به کرم ها درصد بيشتري آب دارند.

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد که پوست کف پاهايتان به دليل خشکي زياد ترک مي‌خورد، استفاده از لوسيون بدن مي‌تواند به شما کمک بسياري کند. لوسيون‌هاي بدن در جدا کردن سلول‌هاي مرده کف پا نقش به‌سزايي دارد. البته در شرايطي که پينه‌هاي کف پاهايتان قرمز، ملتهب و دردناک است، بايد با پزشک‌تان مشورت کنيد.

استفاده از لوسيون‌هاي بدن حس خوبي را به افراد منتقل مي‌کند. در ضمن رايحه و بوي خوش آن فراموش نشدني است. شما مي‌توانيد رايحه لوسيون‌هاي بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص ترکيبات موجود درآن انتخاب کنيد.

حتي اگر پوست شما در بهترين حالت سلامتي و شادابي باشد و به هيچ‌گونه مرطوب‌کننده‌اي احتياج نداشته باشد، استفاده از لوسيون‌ بدن به پوست‌تان آرامش مي‌دهد. اگر لوسيون را همراه ماساژ بدن استفاده کنيد تاثير آن چند برابر مي‌شود.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 86 سه شنبه 29 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نکته ای درباره جراحی زیبایی بینی

پیش از انجام هر گونه جراحی زیبایی بهتراست با آگاهی و دانش لازم درباره هر جراحی زیبایی به آن پرداخت، در این مطلب شما را با نکاتی درباره عمل زیبایی بینی آشنا میکنیم.

بيني از سه لايه اصلي تشکيل شده است:

1) لايه پوشاننده خارجي که از پوست و لايه عضلاني ظريف چسبيده به سطح زيرين آن تشکيل شده است.
2) اسکلت استخواني غضروفي
3) لايه پوشاننده داخلي که بيشتر از مخاط و مختصري هم از پوست تشکيل شده است.

ساختار بيني هاي استخواني
يک سوم بالايي پل بيني از استخوان و دو سوم پاييني آن از غضروف تشکيل مي‌شود. اگرچه گاهي برآمدگي و قوز بيني تنها محدود به يکي از دو بخش استخواني و يا غضروفي مي‌شود، اما اکثراً از اضافي استخوان و غضروف، هر دو، شکل مي‌گيرد. معمولاً بخش عمده‌ي برآمدگي استخوان بيني در قسمتي از بيني به نام طاق غضروفي، شامل غضروف‌هاي کناري فوقاني و تيغه مياني بيني، قرار دارد. از آن‌جايي که غضروف‌هاي کناري فوقاني و تيغه مياني بيني به يکديگر متصل هستند، آسيب ديدن هر يک از اين دو معمولاً بر آن ديگري نيز تأثير خواهد گذاشت.

ارزيابي و درمان
در ارزيابي پيش از عمل جراحي، سوابق کامل پزشکي بيمار، شامل معاينه‌ي مجراهاي عبور هوا و انسدادها، بررسي مي‌شود. اگر بيمار پيش از اين جراحي بيني انجام داده يا ضربه‌اي به بيني‌اش وارد شده باشد، در اين ارزيابي شرايط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه ديدن در تصادف، داشتن عکس‌هايي از زمان قبل از حادثه در تعيين روند درمان مفيد خواهد بود. استخوان‌هاي بيني از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسي خواهند شد. ترکيب و ساختار بيني استخواني (نسبت استخوان به غضروف) معين مي‌گردد، و ضمناً در معاينه‌ي داخل بيني مشخص خواهد شد که آيا انحراف تيغه يا ديگر نابه‌هنجاري‌ها بر مجراهاي بيني اثر مي‌گذارند يا خير. به کيفيت و ضخامت پوست روي بيني نيز توجه خواهد شد تا شناخت کافي در مورد چگونگي پوشش داده شدن بيني پس از بر طرف شدن يا کوچک شدن برآمدگي بيني استخواني توسط بافت نرم و پوست روي بيني به دست آيد.
اسکلت بيني خود از دو جزء استخوان و غضروف تشکيل شده است بطوريکه يک سوم بالايي بيني استخواني و دو سوم مياني و پاييني غضروفي ميباشند. علت بزرگي يا زيبا نبودن بيني را هم مي توان به دو دسته تقسيم کرد: يکي آنکه اسکلت يا غضروف بيني بزرگ يا ناهماهنگ است و ديگر آنکه پوست بيني کلفت و نافرم است. به دسته اول بيني استخواني و به دسته دوم بيني گوشتي گفته ميشود.

برخي افراد فکر مي کنند که ظاهر بيني شان از روبرو و يا شايد حتي از کنار، خوب به نظر مي رسد؛ اما چيزي که از آن ناراضي هستند، ضخامت بيني شان است و به همين دليل تمايل به باريک کردن آن دارند.

چنانچه بيني پهني داريد، عوامل زيادي وجود دارند که تعيين مي کنند چه نتايجي از عمل رينوپلاستي مي توانيد انتظار داشته باشيد.

اگر پوست اطراف بيني تان خيلي ضخيم است، جراح مي تواند شکل بيني را تغيير دهد و يا شايد ممکن است بتواند آن را کمي باريک تر کند، اما به دليل ضخامت پوست آن، ممکن است به اندازه ي دلخواه نتوان بيني را باريک کرد.

به هر حال اگر بيني شما به دليل ساختار استخواني  آن پهن است، معمولا توسط عمل جراحي بيني مي توان پهناي بيني را به طور قابل ملاحظه اي کاهش داد.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 78 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان :تهیه باکیفیت ترین برس مو

انتخاب خوب ترین برس مو تاثیر زیادی در حفظ نرمی ، شادابی و زیبایی موها دارد پس باید در تهیه برس برس مناسب موهایتان دقت به خرج دهید. بُرس زدن مو يکي از معمولي‌ترين و ابتدائي‌ترين کارهايي است که توسط افراد انجام مي شود، اما آيا تا به حال به اين مسئله فکر کرده ايد که ممکن است سفارش نامناسب بُرسي که به کار مي‌بريد، باعث ايجاد مو خوره، ريزش مو و مشکلات ديگرتان شده باشد؟ آيا بُرس سرتان را با دقت و آگاهي انتخاب کرده‌ايد يا مي‌دانيد که چه نوع بُرسي براي موهايتان مناسب‌تر است؟

انواع و اقسام بُرس ها
برس تونلي: اين برس را به خاطر مجراهاي باز‌ ‌و V شکل آن تونلي مي‌نامند. اين مجراهاي باز به جريان هوا اجازه عبور مي‌دهد.

در نتيجه هواي گرم سشوار در لابه‌لاي مو به گردش در آمده و خود را به ريشه مو مي رساند و باعث افزايش سرعت در امر خشک شدن مو و انبوه به نظر آمدن آن مي‌شود. اين برس به خاطر فاصله زياد سوزن‌هايش براي گره گشائي از مو نيز انتخاب مناسبي است.

برس کوسن دار: ‌اين برس داراي يک پايه کوسن دار پلاستيکي است که سوزن‌هاي برس روي آن سوار شده است. عموما به پايه اين نوع برس ها کمي انحنا داده مي‌شود. از اين برس براي صاف و هموار کردن موها (بدون حجم دادن) استفاده مي‌شود. در صورت استفاده از سوزن‌هاي فلزي بهتر است نوک سوزن‌ها، به توپي‌هاي پلاستيکي ختم شوند‌ تا موجب خراش پوست سر و شکستگي مو نشوند.

برس‌هاي حرارتي: چنين برس‌هايي براي سشوار کشيدن ايده‌آل است چرا که گرم شدن سطح برس مي‌تواند تکميل‌کننده گرماي سشوار باشد. حالت گرد برس نيز باعث مي‌شود موها بهتر حالت بگيرد. با برس گرد حرارتي کوچک مي‌توانيد فرهايي را در موها ايجاد کنيد. هرقدر برس حرارتي شما بزرگ‌تر باشد بهتر مي‌توانيد با آن موها را صاف کنيد.

شانه دندانه پهن: وقتي مو خيس است، هم ضعيف‌تر است و هم راحت‌تر مي‌شکند، به همين دليل بايد کمترين فشار را به آنها بياوريد. توصيه ما اين است که بعد از حمام، وقتي موها خيس است يا آنها را شانه نکنيد يا با استفاده از يک شانه دندانه پهن آنها را مرتب کنيد.

برس تونل دار: برس‌هاي مربعي شکل که در آنها سوراخي وجود دارد، وقتي براي خشک کردن به کار روند مي‌توانند حسابي به موها حجم دهند زيرا هوا مي‌تواند به‌راحتي زير موها به چرخش دربيايد و تماس بيشتري با موها داشته ‌باشد و آنها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد.

برس پدالي: اين برس تا حدودي شبيه برس کوسن دار است. وجه تمايز آن در نوع کوسن، اندازه و شکل آن است و نسبت به برس کوسن دار، بزرگ‌تر و پهن تر است. مورد استفاده آن بيشتر موهاي بلند و انبوه است، اما اندازه هاي کوچکتر آن براي موي کوتاه و متوسط هم مي تواند به کار برده شود.

برس‌هاي پهن: شکل اين برس‌ها مهم نيست، بيظي و يا مستطيل تفاوتي ندارد. در رابطه با اندازه، هرچه موهايتان بلندتر باشند، بايد از برس بزرگتري استفاده کنيد اما خيلي هم اهميتي ندارد. برس‌هاي بزرگتر، ناحيه‌ي بيشتري را تحت پوشش خود قرار مي‌دهند، و براي همين براي دخترهاي تنبل ايده‌ي خوبي است. اگر برس گرد نداريد، برس‌هاي پهن براي سشوار خانگي خوب هستند. مازا مي‌گويد که اگر روي بدنه برس‌ها سوراخ وجود داشته باشد و يا ابري باشند، بهتر است.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 112 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : رازهای رسیدن به پوست شاداب و فوق العاده

عادات و رفتارهای ما در زندگی اثرات مستقیمی در خوشگلی و لطیف بودن پوست ما دارند و رمزهای رسیدن به پوست اطیف و زیبا این نکته ها رابرای شما بیان میکند.
نداشتن تعادل در زندگي شما بر چهره و پوستتان نمايان مي شود.

 مثلا اگر رژيم غذايي نامناسبي داشته باشيد و يا از فست فودها و رژيم غذايي فاقد ميوه و سبزيجات استفاده کنيد، پوست ناسالم و بدي خواهيد داشت. افسردگي، اضطراب و استرس موجب ايجاد تغييراتي در پوست شما و خصوصا در پوست صورت مي شوند. برخي اوقات اين عوامل لک ها و چروک هاي ناخواسته اي در صورت شما ايجاد مي کنند.
نور آفتاب، و آب و هواي سرد و خشک يا وزش باد، رطوبت طبيعي و گردش خون طبيعي پوست را از بين مي برد و منجر به پيري زودرس پوست مي شود. سيگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافي همگي بر روي پوست شما تاثير مي گذارند.

نگاه دقيقي به شيوه ي زندگي خود بياندازيد تا ببينيد با پوست خود چه کرده ايد. در اين صورت مي توانيد تغييرات مناسبي در شيوه*ي زندگي خود ايجاد کنيد تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنيد.
به خوبي دست‌ها را بشوييد و بعد آنها را با حوله تميز خشک کنيد.

هنگام دوش گرفتن و حمام نيز از آب ولرم استفاده کنيد. بدن خود را با شامپوي مخصوص بدن و يا صابون ملايم بشوييد.

پشت بازوها و پشت گوش‌ها را نيز به خوبي بشوييد. صورت شما به توجه نياز دارد؛ خصوصاً زماني که پوست صورت‌تان بيشتر چرب شده باشد.

روزانه يک يا دو بار صورت‌تان را با آب ولرم و يک تميز کننده ملايم بشوييد.

اگر :پوسته مي‌شود و خارش دارد، از لوسيون يا کرم مرطوب کننده استفاده کنيد. موقع خريد مرطوب‌کننده حتماً به ياد داشته باشيد که عطر و رنگ زيادي نداشته باشد. اگر نگران جوش‌هاي خود هستيد و نمي‌خواهيد با استفاده از کرم مرطوب کننده جوش‌هاي روي صورت‌تان زياد شوند، بهتر است مرطوب‌کننده‌هايي با پايه آب مصرف کنيد. اگر زياد جوش مي‌زنيد، بهترين راه رهايي، تميز کردن و تميز نگاه داشتن پوست است.

اگر پوست خود را به نرمي‌تميز و از انگشتان خود براي اين کار استفاده کنيد، ميزان آسيب‌هاي پوستي به حداقل مي‌رسد.

گاهي اوقات وقتي که صابون يا شامپوي خود را تغيير مي‌دهيد، پوست‌تان دچار سوزش مي‌شود. اگر صابون يا شامپوي جديد تند است يا اينکه احساس خارش، حرارت، خشکي و يا سوختگي پوست مي‌کنيد، استفاده از آن را متوقف کنيد.
 
در چين باستان ملکه ها براي زيبايي پوست و محافظت از آن رموز خاصي داشتند که به شاهزاده هاي پس از خود منتقل مي کردند. برخي از اين رازها شامل رژيمهاي غذايي به خصوصي بودند. برخي از اين غذاها غذاهاي خارجي گران قيمت بودند و برخي از آنها غذاهايي بودند که امروزه نيز به راحتي در دسترس هستند.

اين رژيمهاي زيبايي باستاني غذاهايي هستند که به سلامت پوست کمک مي کنند مانند آلبالو، گيلاس، سوياي سياه، گردو، عناب و برخي خوراکي هاي مشابه. همچنين مرکبات هم به عنوان خوراکي هاي التيام بخش که حاوي مقادير زيادي آنتي اکسيدان هستند به سلامت پوست شما کمک مي کنند.

منبع: عمل بینی

منتو بازدید : 97 شنبه 26 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : مدل های تزریق ژل و برجسته کردن لب

پروتز لب یکی از عمل های جراحی زیبایی شایع به شمار می رود.
شايع ترين قسمت هايي که تحت برجسته کردن قرار مي گيرد قسمت ورميلون لب، يعني قسمت مرزي بين حواشي لب ها و قسمت قرمز لب هاست. اين کار سبب مي شود تا قسمت خارجي لب ها بيشتر نمايان شود. کناره های لب ها نيز مي تواند تحت پرکردن قرارگيرد.

 گوشه هاي لب به مرور زمان و در اثر سن و نيروي جاذبه به سمت پايين جابه جا مي شوند که با تزريق مي توان آنها را به حالت اوليه برگرداند. مي توان دو خط برجسته مابين سوراخ بيني و لب فوقاني را نيز که به مرور زمان برجستگي خود را از دست مي دهند، مجددا با تزريق به حالت جوان برگرداند بنابراين تمامي قسمت هاي لب امکان برجسته سازي و برگرداندن به حالت جواني را دارند.
متخصصان زيبايي، لب هاي توپر همراه با کناره هاي برجسته و واضح را از معيارهاي زيبايي لب مي دانند.

روش تزريق اين مواد چگونه است؟
در صورت استفاده از هيالورونيک اسيد جهت برجسته سازي لب، پس از ضدعفوني کردن لب ها و اطراف آنها به صورت دقيق، با استفاده از سوزن هاي بسيار ظريف، اين مواد در زير مخاط و پوست و بالاي عضله لب تزريق مي گردد.

از نسوج مختلفي از خود بدن شخص نيز جهت پر کردن لب ها مي توان استفاده کرد، از جمله ساختارهاي تاندوني نظير بعضي از تاندون هاي اندام فوقاني و بعضي از ساختارهاي فاشيايي بدن.


روش جراحي ديگري نيز وجود دارد که طي آن جراح، قسمت هاي کوچکي از پوست نزديک لب ها يا داخل دهان را برش داده، خارج کرده و آن را به حجم داخل لب ها اضافه مي کند، اما اين تکنيک به لب ها زياد حجم نمي دهد، بلکه بيشتر لب ها را مقداري به سمت بيرون برجسته مي کند.

پس از تزريق، بيمار بايد چه اقداماتي را انجام دهد؟
ورم لب پس از تزريق را مي توان با کمپرس سرد مثل کيسه يخ کاهش داد.

مي توان از کرم مرطوب کننده براي جلوگيري از خشکي لب بعد از تزريق استفاده کرد.

طي چند ساعت اول پس از عمل، بيمار بايد از استفاده از مواد آرايشي لب ها پرهيز کرده و حداقل به مدت 48 ساعت از انجام ورزش سنگين و قرار گرفتن در معرض نور شديد خورشيد خودداري کند.

اگر لب در قسمت محدودي بيش از حد برجسته شود، توسط پزشک جراح پلاستيک، آن قسمت ماساژ داده مي شود تا يکنواختي لازم در لب به دست آيد.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 125 پنجشنبه 24 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نکته های طلایی درارتباط با کاشت ناخن

پوسته هاي کنار ناخن، در اثر ترک خوردن پوست ايجاد مي شوند . براي برطر ف کردن اين حالت کافي است دست را روزانه چند نوبت با کرم هاي آب رسان و مرطوب کننده چرب کنيد. حواس تان باشد اطراف ناخن را هم حتما چرب کنيد. وازلين و گليسيرين جزء موادي هستند که براي چرب کردن دست توصيه مي شوند. همچنين براي شستن دست هاي تان مي توانيد از شوينده هاي غير صابوني با PH پايين استفاده کنيد چون کمتر پوست را خشک مي کنند.

رنگ پريدگي شديد ناخن، از فقر آهن يا آنميا ناشي مي شود. بيماري هاي پوستي مانند لينکن پلان هم از جمله مواردي است که در ناخن علائمي را نشان مي دهد. علاوه بر اينها بيماري هاي کليوي و کبدي هم مي توانند رنگ و شکل ناخن را تغيير دهند. اگر ناخن سياه شد، نبايد نسبت به آن بي تفاوت بود و بايد فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد چون احتمال دارد رنگ سياه اطراف و زير ناخن به نوعي سرطان پوستي به اسم ملانون مربوط شود و البته اين تنها احتمال است!

ناخن در کاشت هيچ آسيبي نمي‌بيند زيرا تا وقتي که ناخن رشد مي‌کند و فرد احتياج به ترميم پيدا مي‌کند يعني ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضي مواقع کاشت براي کساني که عادت به‌جويدن ناخن دارند هم پيشنهاد مي‌شود زيرا به دليل بدمزگي مواد و کنده نشدنش اين عادت از سر آنها مي‌افتد. چسب ناخن حساسيت‌زا نيست اما ممکن است برخي به مواد کاشت حساسيت داشته باشند که در آن صورت پوست آنها دچار اگزما مي‌شود و بايد هرچه سريع‌تر کاشت را بردارند.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 108 چهارشنبه 23 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : مراقبت از پوست با استفاده از لوسیون بدن

استفاده از لوسیون بدن در حفظ رطوبت و زیبایی بدن بسیار تاثیر گذار است و نگهداری از پوست با استفاده از کرم بدن بسیار اهمیت دارد.
اگردست‌هايتان بعد از شستن ظرف يا گردگيري خانه حساس و خشک مي‌شود و گاهي اوقات مي‌خارد، لوسيون‌هاي دست به کمک شما مي‌آيد. بد نيست شيشه‌اي از لوسيون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه داريد و بلافاصله بعد از اتمام کارهاي منزل سراغ آن برويد و تمام دست‌تان را به آن آغشته کنيد.
استفاده از لوسيون‌هاي بدن يکي از ساده‌ترين راه‌هاي حفظ سلامت پوست بدن‌ است. لوسيون‌هاي حمام بدن باعث مرطوب‌ کردن سطح پوست‌ مي‌شود و از خشک شدن پوست‌تان جلوگيري مي کند؛ در حالي که لوسيون‌هاي معمولي بدن به پوست‌تان حس طراوت و جواني مي‌بخشد...

افرادي که در مناطق خشک زندگي مي‌کنند و پوستي حساس و خشک دارند، اغلب از لوسيون‌هاي بدن استفاده مي‌کنند. پوستي که به‌خاطر خشکي، سرما و گرماي بيش از حد حساس و تحريک شده است احتياج به مراقبت ويژه‌اي دارد. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌ها رطوبت و مراقبت‌هاي ويژه را به پوست‌تان هديه دهيد. برخي از افراد به‌طور ژنتيکي پوست حساسي دارند و به شرايط آب و هوايي و اقليمي ربطي ندارد؛ به اين افراد استفاده از لوسيون‌هاي حمام را پيشنهاد مي‌کنيم. استفاده از انواع روغن‌هاي گياهي نيز به‌عنوان لوسيون حمام رايج است.

حتي اگر پوست شما از نوع معمولي يا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش‌هاي خشکي از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند. شما مي‌توانيد با استفاده از لوسيون‌هاي بعد از حمام و قبل از خواب به داد اين نواحي از بدن‌تان برسيد. استفاده منظم از لوسيون‌ها در رفع خشکي‌هاي اطراف زانو و آرنج معجزه مي‌کند.

کدام براي پوست ما مناسب ترهست؟

اينکه کدام يک از اين محصولات مراقبت از بدن بهترند، به نوع پوست شما مربوط مي شه. البته کمي هم به سليقه، مثلا بعضي ها دوست ندارند چربي روي پوستشون بمونه، پس بهتره از لوسيون استفاده کنند که چربي کمتري داره.

اما در کل، اگر پوستتون خشکه از اون جا که لوسيون ها و کرم ها حاوي آب هستن، مي تونن گزينه ي مناسبي باشند. لوسيون ها به علت چربي پايين، براي پوست هاي چرب عالي هستند، در حالي که کرم ها براي پوست هاي خشک بهترند.

از آنجا که کره بدن، بالم و روغن بدن بافت غليظي دارند و زمان بيشتري روي پوست مي مونن، براي پوست هاي خشک گزينه مناسبي هستند. خيلي ها دوست دارند از Body Butter روي نواحي بسيار خشک بدن مانند لب، آرنج ها، زانو ها و پاها استفاده کنند.

خلاصه، تنها ماده اي که واقعا باعث مرطوب کردن پوست مي شه آبه ( يا ترکيبات و محلول هايي که ميزان زيادي آب دارند)، پس اگر پوست شما واقعا خشکه محصول رو روي پوست مرطوب استفاده کنيد يا محصولي رو انتخاب کنيد که درصد بالايي آب داشته باشه. روغن ها و کره بدن ها باعث نرم و لطيف شدن پوست مي شوند و با ايجاد يک لايه روي پوست از هدر رفتن آب پوست جلوگيري مي کنند. کره و روغن بدن (برخلاف روغن معدني) پر از انواع ويتامين ها و مواد مغذي هستند و پوست را تقويت مي کنند.

با دانستن اين تفاوتها به راحتي مي تونيد موقع خريد، محصول مناسب پوستتون رو بدون سردرگمي پيدا کنيد.

منبع :عمل بینی

منتو بازدید : 91 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان: اثرات پیلینگ درخاص بودن رخ

لیفتینگ اثرات بسیاری در خوشگلی چهره و نو سازی پوست دارد و تاثیر بوتاکس در زیبایی چهره غیر قابل انکار است.

 با توجه به این که این روزها جوان سازی پوست مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و سوالات متعددی در این زمینه مطرح است ، با آقای دکتر علی مسیبی متخصص پوست و مو گفت و گوئی انجام دادیم که در زیر می خوانید. پیلینگ به معنای پوست کندن می باشد و در اصطلاح به استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف برای برداشتن و بازسازی بخشی از پوست اطلاق می شود .
به طور خلاصه پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است . در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست ( اپیدرم ) نفوذ می کنند . در روش عمقی مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند . با توجه به هدف و صلاحدید پزشک روش سطحی یا عمیق انتخاب می شود .

روش لايه‌برداري مکانيکي
متداول ترين لايه‌‌برداري مکانيکي، روش ميکرودرم ابريژن است. در اين متد به کمک دستگاهي، پودرهاي اکسيد‌آلومينيوم که نوعي کريستال سخت مي‌باشد، با فشار روي پوست پاشيده مي‌شود و سپس دوباره با يک فشار منفي به داخل مخزن ديگري در دستگاه برميگردد.
اين خراشيدن توسط کريستال‌هاو سپس مکش و ايجاد فشار منفي روي پوست تاثير بسيار خوبي را روي بهبود کيفيت پوست دارد و بيمار احساس رضايتي کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 
اثر و نفوذ‌ داروهاي پوست بعداز اين عمل، چندين برابر مي‌شود و بنابراين کمک خوبي براي درمان دارويي مانند  رفع لک‌هاي صورت مي‌باشد.

 
اعمال فشار منفي روي پوست صورت سبب آزادسازي موادي در پوست مي‌شود که ساخت کلاژن را تحريک مي‌کند، و در طولاني‌مدت باعث افزايش کلاژن‌سازي پوست و کاهش چين و چروک پوست مي‌شود.

روش لايه‌برداري با ليزر
اکنون ليزردرماني از درمان‌هاي متداول و رايج در مطب‌هاي متخصصان پوست و مو مي‌باشد و کاربردهاي زيادي در درمان بعضي از بيماري‌هاي پوستي مانند ضايعات عروقي (همانژيوم)، ماه‌گرفتگي‌، بهبود زخم‌هاي برجسته و کلوئيد،
رفع جوشگاه‌هاي ناشي از آکنه‌هاي نئوکولتيک، رفع بعضي از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتيگو(لکه‌هاي قهوه اي رنگي که معمولاً درسنين مياني به بالا در مناطقي مانند صورت و پشت دست‌ها که بيشتر در معرض آفتاب هستند، ايجاد مي‌شود) و جوان‌سازي پوست دارد.

پيلينگ سطحي :

ملايم ترين نوع لايه برداري است که به صورت سرپايي و بدون نياز به بي حسي، با استفاده از فرآورده هاي حاوي يک اسيد رقيق روي انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپيدرم يا روپوست را مورد عمل قرار مي دهد و در موارد چين و چروک هاي ظريف ناشي از آفتاب، کک و مک، لکه هاي بارداري و تغييرات رنگ پوست، اسکارهاي خفيف آکنه و ضايعات آفتابي خفيف به کار مي رود. پوسته ريزي اندکي به مدت 5-3 روز ايجاد مي شود و يک هفته بعد قابل تکرار است. بايد توجه داشت که آثار مثبت اين نوع پيلينگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چين و چروک يا لکه هاي پوستي نمي باشد. لذا براي کسب نتايج مطلوب و تکرار آن الزامي است.

پيلينگ متوسط :

اين نوع لايه برداري عميق تر و موثرتر از پيلينگ سطحي بوده و به درم  يا پاپيلر مي رسد و ترميم آن حدود 8-7 روز طول مي کشد و در صورت نياز باليني چند هفته بعد مي توان آن را تکرار کرد. از آنجايي که پيلينگ متوسط موجب سوختگي درجه 2 پوست مي گردد، عوارض آن از نوع قبلي بيشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامي است.

احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پيلينگ متوسط از بين بردن چين و چروک هاي خفيف تا متوسط تغييرات پيگمانتاسيون و لکه هاي پوستي، ضايعات جدي و ساير آثار دراز مدت ناشي از تشعشات خورشيد است. 

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 79 دوشنبه 21 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : بهترین راههای مراقبت از ریزش مو

ریزش مو تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و راههای زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که مناسب ترین راههای درمان ریزش مو میتوانند به شما در حل مشکل ریزش مو کمک زیادی کنند. ريزش مو مي‌تواند يک مشکل جدي بر ظاهر کلي يک فرد باشد، دلايل بسياري براي ريزش مو وجود دارد، در اين مقاله به مواردي که برجسته هستند نگاهي مي‌‌اندازيم.

در حالي که ريزش مو معمولاً با روند پيري طبيعي مرتبط است اما دلايل مختلفي براي ريزش مو در سن جواني وجود دارد. کم‌پشت شدن موها، طاسي و ريزش مو، ميليون‌ها زن و مرد در سراسر جهان را متأثر مي‌کند. اين مشکل آنقدر شايع است که بازار ترميم مو به يک صنعت يک ميليارد دلاري تبديل شده است. خبر خوب اين است که شما مجبور نيستيد مبالغ زيادي براي کرم‌هاي نسخه‌اي هزينه کنيد يا حتي براي داشتن يک سر پر از مو به روش‌هاي درماني دائمي متوسل شويد.


در بسياري از موارد شما از موهاي خود مراقبت مناسبي نمي‌کنيد که اين مسئله اغلب به شکنندگي مو منجر مي‌شود که در نهايت مو خرد مي‌شود. استفاده بيش از حد از مواد شيميايي و دستگاه‌هاي گرمايشي مي‌تواند يکي از دلايل ريزش موي زنان يا مردان باشد. دلايل متداول ريزش مو زياد است، با نگاه کلي به اين موضوع مي‌پردازيم.

درمان ريزش مو بر اساس علت آن مي‌باشد در صورت وجود علل زمينه‌اي،اينها بايد برطرف شود. يکسري درمان کلي هم بصورت تجربي در همه موارد استفاده مي‌شود از جمله قرص ويتامين E ، ويتامين ب- کمپلکس و قرصهاي آهن و هماتينيک. شما مي‌توانيد براي خلاص شدن از اين مشکل از برخي از داروهاي خانگي استفاده کنيد. بهترين انتخاب براي درمان ريزش موي طبيعي که اين مشکل را کنترل مي‌کند درمان در مراحل اوليه است. در مورد طاسي دائمي نيز، گزينه‌هاي پيوند مو وجود دارد. مراقبت به طور منظم از موها براي حفظ و بازگرداندن سلامت و تراکم مو ضروري است.

روغن نارگيل

روغن نارگيل به طور طبيعي سرشار از ويتامين E و چربي‌هاي مفيد است. اين مواد مغذي باعث تحريک رشد مو و در عين حال تقويت تارهاي مو مي‌گردند. شير نارگيل نيز حاوي پتاسيم مي‌باشد، که يک ماده مغذي مهم است که به داشتن موهايي سالم تر و قوي تر کمک مي کند.

براي استفاده از شير نارگيل به منظور جلوگيري از ريزش مو، فقط کافي است شير نارگيل را مستقيما روي پوست سرتان بماليد. سرتان را با يک کلاه حمام بپوشانيد و بگذاريد به مدت حداقل ?? دقيقه بماند و سپس با يک شامپوي ملايم بشوييد. براي کاهش شکنندگي موها، اينکار را دو تا سه بار در روز انجام دهيد.

درمان طاسي مردانه(درمان ريزش مو)

به صورت اختصاصي در مورد طاسي مردانه در حال حاضر محلول ماينوکسيديل تنها درمان دارويي پذيرفته شده است.در مرداني که داراي نواحي کوچکي از ريزش موي ناکامل در ورتکس هستند، بهترين جواب را مي‌دهد. اثر آن بر روي موي نواحي فرونتال و شقيقه هنوز شناخته نشده است.

 اثر آن به صورت کم کردن ريزش مو و حتي تحريک رويش موي جديد است. رشد مو 8 تا 12 ماه بعد واضح مي‌گردد.محلول را بايد بطور مداوم استفاده کرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماينوکسيديل موهاي جديد مي‌ريزد. تقريبا در 3/1 اينها مو به اندازه‌اي رشد مي‌کند که به اندازه کافي براي کوتاه يا شانه شدن بلند باشد. از اين دارو 1 سي‌سي (15 قطره) ‌از محلول 2 درصد روي ناحيه خشک ماليده مي‌شود و تا يک ساعت نبايد آن ناحيه خيس شود، ماساژ هم داده نشود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 101 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : داشتن موهای سالم و رعایت بهداشت آنها

رعایت بهداشت و مراقبت از موها از اصلی ترین قواعد زیبایی به شمار می رود. يکي از تاثیر گذارترین راههاي از بين بردن شوره سر ، استفاده از سرکه است. به مقدار مساوي آب و سرکه را مخلوط کنيد. سپس موها را به چند قسمت تقسيم نماييد و به کمک يک تکه پنبه ، محلول آب و سرکه را به پوست سر بماليد.

پس از آن موها را با شامپوي گياهي بشوييد. يکي ديگر از راههاي از بين بردن شوره سر ، استفاده از ليمو ترش و گلاب است. مقداري گلاب را با آب و ليمو ترش مخلوط کنيد و با آن سر را ماساژ دهيد، سپس موها را بشوييد.
شوينده‌هاي مختلف ، به خصوص شامپوها به لايه خارجي موها و همين طور به پياز موها يعني پوست سر ، آسيب مي‌رسانند. برحسب عادت، هفته‌اي چند بار و بهتر است حداقل هفته‌اي يکبار آنها را ويتامينه نماييم تا ميزان خسارت وارده به موها کم شود. به ترتيب زير مواد ويتامينه را تهيه نماييد.

هنگاميکه يک خانم باردار است موهاي او بيشتر رشد مي کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت مي شوند. بعضي از خانمها در طي 2 تا 3 ماه متوجه ريزش موهايشان ميشوند. اين ريزش ممکن است از يک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد.

تب بالا، عفونت شديد، آنفولانزاي شديد و بيماري هاي تيروئيد نيز مي توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگيرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا، بيماري سخت ياعفونت با ديدن ريزش شديد مو شوکه شود. اين ريزش مو معمولا خود به خو برطرف مي شود.

کمبود پروتئين در رژيم غذايي به دنبال رژيم هاي شديد و سخت غذايي باعث اختلال در رشد مو شده و ريزش مو در 2 تا 3 ماه بعد خواهد شد که  اين وضعيت مي تواند با خوردن مقدار کافي از پروتئين برطرف شود

بعضي از روشهاي درمان سرطان بر روند تقسيم سلولها در سلولهاي مو تاثير گذاشته و آن را متوقف مي نمايد. مو ها نازک مي شوند و به محض خروج از پوست سر مي شکنند. بيماران حتي ممکن است 90 درصد از موي سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد.

تعداد دفعات شستشوي مو بايد رعايت گردد چون شستشوي به دفعات خيلي زياد، با هر كيفيتي كه مو داشته باشد مي تواند در طول زمان منجر به اختلالات مو گردد. در هر نوبت حمام بهتر است شامپو را به دو قسمت تقسيم كنيد تا بتوانيد دو بار متوالي موها را شسته و هر بار با آب صاف و زلال آبكشي نمائيد.

برس زدن روزانه و ماساژ موها سبب تشديد سرعت جريان خون، بهتر رسيدن هوا به ريشه موها و تغذيه بهتر ريشه مو شده و ازجمع شدن گردوغبار و كثافات در سر نيز جلوگيري مي كند. اما تعداد دفعات برس زدن نبايد از دوبار در روز تجاوز كند زيرا برس زدن خيلي شديد و مكرر يا خيلي طولاني موجب شاخه شاخه شدن نوك مو، شكسته شدن مو و ريزش آن مي گردد.

مقداري حنا را با آب جوش به صورت خمير نرمي درآورده به آن يک عدد زرده تخم مرغ ، نصف ليوان ماست ،‌ يک قاشق غذاخوري روغن زيتون ، يک قاشق غذاخوري آبليموي تازه يا آب نارنج اضافه کنيد. مواد را به هم بزنيد بطوري که باهم کاملاً مخلوط شوند. اين خمير نرم و شل را با دست به تمام قسمتهاي سر و سپس به موها بماليد. بعد به کمک يک کيسه پلاستيکي ، سر و موها را بپوشانيد و روي آن يک روسري بگذاريد تا گرماي کافي حاصل آيد و مواد ويتامينه از طريق منافذ پوست سر به پياز موها برسد و موهاي سر نيز حالت نرم و قابل انعطاف به خود بگيرد و همين طور براق و خوش رنگ گردد.

منبع : عوامل تاثیر گذار در بهدشت مو

منتو بازدید : 68 شنبه 19 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهای مفید درمورد تزریق ژل و بوتاکس

استفاده از تزریق ژل و بوتاکس از مهمترین عمل های زیبایی در دنیا به شمار می رود و آشنایی با نکات موثر درباره تزریق ژل و بوتاکس در این زمینه به شما کمک میکند.

هم اکنون بوتاکس در آمريکا روشي است که بيشترين استفاده را از نظر زيباسازي صورت دارد و هنرپيشه هاي هاليوودي بيشترين مصرف کنندگان اين ماده هستند. در طول جلسه مشاوره، جراح زيبايي وضعيت نواحي پوست بيمار را بررسي کرده و سابقه پزشکي وي را دريافت مي کند. با توجه به خطرات مربوط به استفاده از ژل ، لازم است شما درباره سوابق پزشکي خود قبل از درمان با فرد معالج صحبت کنيد. براي مثال در اين زمينه مي توان از مشکلات آلرژيک، شرايط پوست و عصب، يا داروهايي که مي توانند ايمني يا نتايج درمان را به خطر اندازند، نام برد. به اين ترتيب لازم است با جراح درباره مصرف داروهاي ضد التهاب غير استروئيد (همچون آسپيرين، ايبو پروفن، ناپروکسين) يا رقيق کننده هاي خون صحبت شود، زيرا اين شرايط مي تواند احتمال ايجاد کبودي در پوست را پس از درمان را افزايش دهد.

دوره پس از درمان با تزريق ژل

افراد متقاضي مي توانند به صورت مکرر از اين روش درماني استفاده نمايند. بلافاصله پس از درمان، بيمار ممکن است با قرمز شدن، ورم و گاهي اوقات خونريزي خفيف در محل تزريق مواجه شود، اما توجه داشته باشيد که اين عوارض جانبي موقت هستند و به سرعت از بين مي روند.

نتايج درمان تقريباً بلافاصله در فرد قابل مشاهده است. براي حفظ نتايج ايجاد شده، ممکن است به بيمار پيشنهاد شود از جلسات درماني مجدد استفاده نمايد. در اين حالت فرد معالج معمولاً تاريخ جلسه درماني بعدي را در دفتر خود ثبت نموده و با شما هماهنگ مي کند.

ترکيبات پُرکننده ؛ که با پرکردن شيارها باعث پرشدن چروک ها مثل پرکردن خط خنده، رفع لاغري دست و صورت، گودي زير چشم ها، افزايش حجم لب، گونه، چانه و نيز اندام (سينه و…) مي شوند و اين ترکيبات حتي براي پر کردن فرورفتگي هاي ضايعاتي چون سالک و… و نيز تغييرات محدود در حالت بيني کاربرد دارند. ترکيبات پُرکننده به دو نوع موقت و دائم تقسيم مي شوند.
البته نوع ژل دائم ( پلي اکريل آميد ) خود داراي انواع مختلفي مي باشد و مطالعات و تحقيقات متعدد بر روي برخي انواع آن در اروپا طي سي سال گذشته نشان داده که نه تنها هيچ گونه حساسيت، سرطان زايي، مسموميت و… با آن وجود ندارد، بلکه غيرقابل جذب و تجزيه بودن، تطابق کامل با بافت پيوندي بدن و يکنواختي کامل آن نيز به اثبات رسيده است.

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارند و یا عمل لیزر ناحیه صورت را به تازگی انجام داده باشند، نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند، اگرچه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی مانند سرماخوردگی و حتی کهیر ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 56 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : ورم بینی پس از عمل جراحی بینی

برآمدگی بینی پس از عمل زیبایی بینی یکی از شایعترین مشکلات در جراحی زیبایی به حساب می رود و معدودی از افراد به این مشکل برمیخورند. ورم بینی بعداز عمل جراحی زیبایی عوارضی است مرتبط میان یکایک افرادی که تجربه عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) داشته اند. متاسفانه هیچ روش سریعی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی وجود ندارد.

با این حال هر روز نسبت به روز قبل درد کمتری احساس خواهیدکرد و از میزان ورم کاسته خواهدشد. بیماران عموما قادراند تا علیرغم وجود ورم، نتایج زیبایی به دست آمده را به محض برداشتن اسپلینت (محافظ) یک هفته پس از عمل ببینند. جمله مشهور در رابطه با این موضوع این است که «اگر در همان نگاه اول، عالی به نظر نرسید، احتمالا هیچ گاه چنین نخواهدشد.»


معمولا بدن برای کامل کردن واکنش های اصلاحی و جبرانی درگیر در روند بهبود و جذب بخش اعظم ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به زمانی 100 روزه نیاز دارد. هنگامی که جایی از بدن (در نتیجه جراحی یا آسیب) زخم می شود، بافت های درگیر باید سه مرحله التیام بخش را بگذرانند. اگرچه تخمین شمار دقیق روزهایی که بینی ورم دارد غیرممکن است، زمان بندی زیر هر مرحله التیام را به تفصیل شرح می دهد و ضمنا احساس متداول و معمولی را شرح می دهد که احتمالا شما نیز پس از عمل جراحی بینی تجربه خواهیدکرد.

چسب زدن هم در کاهش ورم اوليه و هم ورم تاخيري موثر است. بعد از دوماه که بيمار چسب عمل بيني را بر مي دارد بايد بيمار در طول شب چسب بزند. اين موضوع ممانعت از تجمع ورم وفتي بيمار دراز مي کشد به خصوص ناحيه سوپراتيپ ميکند.

چسب زدن بخصوص در دو هفته اول بعد برداشت اسپلينت مفيد است.اگر چسب باعث حساسيت پوست در جراحي بيني شود چسب زدن متوقف مي شود و بيمار از کرم هيدروکورتيزون سه بار در روز تا حل مشکل خارش و التهاب استفاده مي کند.

همانطور که ورم در زير جلدي و قسمت بيروني رخ مي دهد در قسمت داخلي و مخاطات بيني هم ورم داريم. اکثر بيماران درجاتي از ورم گذرا که در طول دو تا سه هفته اول بعد عمل بيني حل مي شود دارند. معاينه داخل بيني در طول سه هفته اول بعد عمل بيني سخت است و بيمار تحمل نمي کند. بيشترين بهبود تنفسي به علت ورم سه تا چهار ماه بعد از جراحي بيني رخ مي دهد.

استفاده از قطره هاي بيني مثل فنيل افرين بايد به مدت پنج تا هفت روز باشد استفاده بيشتر اين قطر ها نتيجه معکوس دارد و شستشوي با سرم نرمال سالين و يا اسپري سالين دو تا سه بار در روز تا شش ماه توصيه مي شود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 40 دوشنبه 14 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : راه هایی برای نگهداری و خاص بودن ناخن ها

مراقبت و خاص بودن ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و باید برای ناخن ها اهمیت ویژه ای قائل شد. وقتي ما در مورد ناخنهاي زيبا فکر ميکنيم اغلب اونها رو به صورت لاک زده و پوشيده شده از انواع براق کننده ها تصور ميکنيم.

وقتي لاک ها و براق کنند ه هاي ناخن پاک ميشوند اغلب ناخنها به صورت آسيب ديده و خراب به نظر مي رسند. به همين علت اونها نياز به مراقبت دارند تا دوباره زيبا به نظر برسند. اگر شما هم از تردي ناخن ها يا آسيب ديدن ناخن هاتان به واسطه ي استفاده از لاک ها و براق کنند ها گله مند هستيد سعي کنيد که به طبيعت نزديک شويد و از مواد شيميايي فاصله بگيريد تا ناخن هاي کاملا طبيعي ,شفاف, محکم و زيبا داشته باشيد.
دستکش دست کنيد حتما وقتي کارهاي منزل را انجام مي‌دهيد، به خصوص کارهايي مانند شستن ظروف، پوشيدن دستکش را فراموش نکنيد.

بسياري از کارها مانند باغباني، شستن حمام و دستشويي، شستن ظروف و... به دست‌ها آسيب زيادي مي‌زند. در صورتي که حين کار دستکش به دست نکنيد نه تنها مواد آلوده زير ناخن‌هايتان تجمع پيدا مي‌کنند بلکه مواد شيميايي شوينده‌ها سبب آسيب‌ديدگي ناخن‌هايتان مي‌شود. بهتر است حتي قبل از دست کردن دستکش کرم چرب‌کننده به انگشتانتان بماليد.

مراقب کوتيکول‌هاي ناخن‌هايتان باشيد حين گرفتن ناخن‌هايتان مراقب باشيد که خيلي آنها را از ته نگيريد. زاويه کنار ناخن‌ها هم بايد 45 درجه باشد. در غير اين صورت به فوليکول‌ ناخن‌ها آسيب رسيده و حتي زير ناخن‌ها هم ممکن است دچار مشکل شود.

کنار ناخن‌ها را تيز نکنيد حين گرفتن ناخن‌ها به ويژه اگر مبتلا به ديابت هستيد توجه کنيد که کناره‌هاي ناخن‌ها را به شکل تيز کوتاه نکنيد. در اين صورت ممکن است تيزي کنار ناخن در گوشت فرو رفته و سبب زخم و عفونت شود.

بعد از شست‌وشو خشک کنيد بعد از آنکه ظرف شستيد يا حمام کرديد يا دست‌هايتان را شستيد بهتر است حداقل براي 2 دقيقه دست و ناخن‌هايتان را کامل پاک کنيد. اين موضوع به ويژه وقتي به شنا مي‌رويد اهميت دارد زيرا مرطوب باقي ماندن ناخن‌ها مي‌تواند سبب بروز عفونت‌هاي قارچي شود.

بيوتين يک مکمل غذايي است که باعث مي شود  ناخنها استحکام بيشتري پيدا کنند و براحتي نشکنند. از اين رو مصرف منظم بيوتين براي رشد مناسب و تقويت ناخنها و پيشگيري از شکستن زود به زود آنها توصيه مي شود.

بيوتين معمولا هم بصورت جداگانه عرضه مي شود و هم اينکه در ليست ترکيبات مکمل هاي غذايي و ويتامين ها ديده مي شود که براي تقويت مو، پوست و ناخن بسيار مفيد است. در ويتامين هاي موجود در بازار، معمولا بيوتين در کنار کلسيم و سيليکون ديده مي شود.

موسسه داروي آمريکا محدوديتي براي دوز مصرفي بيوتين در نظر نگرفته و مقدار مصرف آن را به هر ميزاني مجاز دانسته است. البته بطور کلي مصرف بيش از حد هر ماده اي ممکن است عوارضي داشته باشد. لذا پيشنهاد مي شود که بيوتين را به مقدار معمول مصرف کنيد و اگز ميخواهيد دوز مصرفي آن را براي خودتان خيلي زياد کنيد، حتما با پزشک متخصص پوستتان مشورت کنيد.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 44 یکشنبه 13 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهایی برای افزایش زیبایی و سلامت پوست

راهکارهایی برای افزایش خوشگلی و مراقبت از پوست به شما برای مراقبت بیشتر و افزایش خاص بود پوست و چهره تان کمک میکند.

 داشتن پوستي سالم آرزوي همه ماست. پوست ارگان مهمي در بدن است که ضمن ايجاد زيبايي مي‌تواند نشان‌دهنده مشکلات و بيماري‌هاي ما هم باشد. به قول يکي از متخصصين پوست ومو " داشتن پوستي عالي نيازمند مصرف کرمي معجزه گر ساخته شده از گياهان کمياب دريايي مدارشمالگان نيست. بلکه تنها با يک سري عادتهاي خوب ساده مي‌توان چنين پوستي را به دست آورد".پوست سـالم و جوان به طـور طبيـعي، قـادر به رفع تمامي نيازهاي خود اسـت. اگرچه ژنتيک مهم ترين عامل موثر بر سلامت پوست است اما پوسـت به مـرور زمان در اثر عوامل نامسـاعدي مثل (آفتاب و اشعه UV، آلـودگي هـوا، تغييـرات هورموني، استرسهاي روزمره، تغذيه نامناسب، عادات غلط، بالا رفتن سن و...) يا مراقبت‌هاي نادرسـت، فراموش مي‌كند كه در برابر عـوامل مشـكل‌سـاز، چه واكنشي را از خود نشان دهد و بنابراين با گذشت زمان به تدريج دچار تخريب و پيري مي شود.

عوامل متعددي در تخريب پوست نقش دارند و اين در حالي است که راه‌هاي متعددي هم براي محافظت از آن وجود دارد.

پوست شما پيوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگي، خشکي و... قرار دارد که چگونگي قرار گرفتن در معرض اين عوامل بر سلامتي تان تاثيرگذار است. متاسفانه برخي افراد احتياط هاي افراطي جهت مراقبت از پوستشان و اطمينان از نرم و صاف بودن آن کسب مي کنند درحالي که بهترين راه هاي محافظت از پوست را نمي دانند.

بعد از يک خواب بد، زير چشمان شما گود مي افتد و پوستتان نيز به زردي مي گرايد. براي همين پيشنهاد مي شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابيد تا پوست عمليات جوانسازي خود را به طور مطلوبي انجام دهد.
پيري، خستگي و تيرگي پوست با روش هاي جوان سازي آن از بين مي روند. اين روش ها، مشکلات پوستي را حل کرده و پوستي صاف و درخشان ايجاد مي کنند.

اگر متوجه شديد که پوستتان خشک، تيره و چروک شده است، زمان خوبي است که به فکر جوان سازي آن باشيد.
پوست سالم، به خودي خود هر 14 تا 30 روز يک بار، تجديد مي گردد.
 
مدت زمان استحمام را کوتاه کنيد ( يعني طول ندهيد ) و با آب ولرم ( نه داغ ) دوش بگيريد، گرماي حمام باعث مي شود رطوبت پوست از بين برود. با اين روش از پوست خود محافظت کرده ايد.
روش ديگر براي حفظ شادابي پوست، عدم استفاده از صابون مي باشد.
صابون با بوي تند مي تواند رطوبت پوست را از بين ببرد و موجب خارش و پوسته پوسته شدن پوست گردد. شامپوهاي بدن اغلب کمتر از صابون ها ايجاد حساسيت پوستي مي کنند.
شامپوي بدني را بخريد که داراي مرطوب کننده هايي مانند روغن هاي طبيعي و يا سراميدها است.





سلول هاي مرده پوست ظاهر تيره و خشني به پوست شما مي دهند و از نفوذ موثر لوسيون ها و يا کرم ها به پوست جلوگيري مي کنند.
بيش از حد پوست خود را مالش ندهيد، زيرا ممکن است پوست را تحريک کنيد و پوست خشک تر از قبل شود.
 

پوست قسمت بسيار مهمي از بدن است که ارگان هاي داخلي بدن را از ناهنجاري و آسيب عناصر خارجي محفوظ نگاه مي دارد.

مراقبت از پوست خصلت مهم و تعيين کننده اي است که هر شخص بايد به طور مستمر آن را رعايت کند که البته کار دشواري هم نيست.

شايد عجيب باشد که مجبور به پرداخت پول زياد و سرمايه گذاري روي کرم هاي مخصوص صورت و ... براي تامين سلامت پوست خود نيستيد. راه هاي زيادي وجود دارد که به کمک آنها مي توانيد به سادگي و به طور طبيعي از پوستتان مراقبت کنيد.

شما به ميزان کمي نيازمند استفاده از محصولات زيبايي هستيد، اما مي توانيد بدون ولخرجي و صرف هزينه بالا براي محصولات مراقبت از پوست آن را عملي کنيد.

اگر بدانيد چه بايد بخوريد و چه بخشي از عاداتتان را بايد پرورش دهيد به سادگي خواهيد توانست بدون صرف هزينه زياد از پوست خود مراقبت کنيد.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 32 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نظافت و مراقبت از پوست

بهداشت و نگهداری از پوست در حفظ زیبایی و نرمی پوست و همچنین افزایش زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد . در زیر به برخی نکته ها مربوط به بهداشت و مراقبت از پوست اشاره میکنیم.
فصلهاي سرد و خشك در زمستان بخصوص همراه با وزيدن باد مي تواند باعث خشك شدن پوست و حساس شدن آن شود.
در فصل زمستان استفاده از وسايل گرم كننده، بهمراه بسته بودن در و پنجره هاي منزل، مي تواند باعث خشك شدن هوا شود. لذا بايد از يك مرطوب كننده مثل دستگاههاي بخور استفاده كرد. با مرطوب كردن هواي خانه بخصوص در طول شب و حين خواب مي توانيد تا حدي زيادي از خشكي پوست جلوگيري كنيد.
پس از تميز كردن صورت و استفاده از تونر، بلافاصله مرطوب كننده روي پوست خود بماليد. حتي پوستهاي چرب نيز در زمستان نياز به يك مرطوب كننده خوب دارند.


براي اثر بهتر مي توانيد كرم مرطوب كننده را ابتدا در دست خود كمي گرم كرده و سپس روي پوست بماليد، روغن بادام يك مرطوب كننده و نرم كننده موثر است. از يك كرم مرطوب كننده با پايه چرب استفاده كنيد تا رطوبت پوست ديرتر از دست برود.

قبل از خروج از منزل کارهاي زير را انجام دهيد؛
قبل از خروج ذاز منزل كارهاي زير را انجام دهيد : از يك لايه ضخيم ضد آفتاب وسيع الطيف با SPF معادل 15 يا بيشتر روي صورت دستها استفاده كنيد. زيرا انعكاس نور آفتاب در فصل زمستان، 17% در هواي آفتابي و 80% در هواي برفي بيش از فصول ديگر است. براي انتخاب ضد آفتاب خود مي توانيد از يك پزشك متخصص پوست كمك بگيريد. از دستكش استفاده كنيد.
براي انتخاب ضدآفتاب خود مي توانيد از يک پزشک متخصص پوست کمک بگيريد.
از دستکش نيز استفاده کنيد.
حتي در هواي ابري و هواي سرد استفاده از يک ضدآفتاب خوب روزانه لازم است.



از نور آفتاب اجتناب كنيد، در حال حاضر تقريباً همه از مضرات آفتاب و لزوم اجتناب از آن اطلاع دارند ولي معمولاً در فصل زمستان آن را فراموش مي كنند. حتي در هواي ابري و هواي سرد استفاده از يك ضد آفتاب خوب روزانه لازم است.

پوستتان را چرب نگه داريد
بعد از هر بار استحمام، از مرطوب کننده هاي پوست استفاده کنيد، چرا که اين مرطوب کننده ها، چربي طبيعي پوست را که بر اثر استحمام از بين رفته است، جبران مي کنند و از آنجايي که چربي طبيعي پوست براي جلوگيري از تبخير آب پوست ضروري است، بنابراين مرطوب کننده ها سبب حفظ رطوبت پوست و جلوگيري از خشکي آن مي شوند. زمان مصرف مرطوب کننده ها بلافاصله بعد از استحمام و خشک کردن بدن با حوله است. هيچ مرطوب کننده يي نمي تواند با وازلين و پارافين برابري کند، چرا که آنها هم ارزان هستند و هم بسيار موثر. از روغن آفتاب گردان و روغن بادام نيز در صورت عدم حساسيت پوستي مي توان استفاده کرد. اين روغن ها موثر، مطمئن و نرم کننده هستند. در ضمن ارزان قيمت بوده و براي مبارزه با خشکي و خارش پوست در زمستان، بسيار مناسب هستند.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 49 پنجشنبه 10 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان: عوارض و خطرات جانبی خالکوبی

امروزه افراد متعددی به انجام خالکوبی برای خوشگلی بیشتر  روی آورده اند اما باید این نکات را بدانیم که عوارض و اثرات جانبی خالکوبی  ممکن است به مراتب بیشتر از اثرات مثبت آن باشد.

گفته مي‌شود از ديدگاه دين اسلام، خالکوبي روا نبوده‌است. خواه به دليل آزار بدن و خواه به دليل نقش و نگار.هم‌چنين با استناد به کتاب تورات در دين يهوديت، خال‌کوبي مجاز شمرده نشده‌است.بر عکس اين عمل در ميان مسيحيان عملي مذهبي تلقي مي‌شده است.
شيوه خالکوبي، با اندک تفاوت در همه جاي ايران يکسان بوده‌است. ابتدا نقش را با سوزني بر پوست حک مي‌کردند تا اندکي خون بيايد. سپس ماده رنگي را بر اين زخم قرار مي‌داده‌اند تا به تدريج جذب پوست شود. ماده رنگي مي‌توانسته شامل نيل، سرمه، دوده چراغ، آب تره يا هر رنگ طبيعي ماندگار ديگر بصورت مايع يا جامد باشد که به آن خالکوبي گوشتي مي‌گويند و به خاطر دلايلي از جمله خون آمدن و خطرات بهداشتي آن، اين کار حرام اعلام شده!

اما در روش‌هاي جديد ازسوزن‌هاي معروف به سوزن سرطلايي استفاده مي‌شود، در ابتدا طرح خالکوبي را با خودکار بر روي بدن مي‌کشند، سپس سوزن سرطلايي را درون جوهر (جوهر خودنويس ropid)مي‌زنند و به آرامي به زير پوست بدن وارد مي‌کنند! که نه موجب درد شده و نه موجب خون ريزي!
خطرهاي بهداشتي
خالکوبي به دليل شکستن سد دفاعي پوست مي‌تواند سلامتي فرد را تهديد کند، از جمله بيماري‌هاي عفوني و بروز حساسيت. اگر وسايل خالکوبي به خوبي ضد عفوني نشوند ممکن است باعث انتقال بيماري‌هايي همچون ايدز شود.

عوارض اوليه که مي توانند در اثر خال کوبي پديد آيند عبارتند از :

-عفونت :
وسايل و سوزن هاي آلوده که در اين کار استفاده مي شوند مي تواند باعث انتقال بيماري هاي عفوني مانند هپاتيت بي ، هپاتيت سي، ايدز ، عفونت هاي پوستي ناشي از « استافيلوکوک » ، کزاز ، و تبخال شود. حتي اخيرا” مواردي از انتقال « مايکوباکتريوم » از راه سرسوزن هاي آلوده گزارش شده است (ميکروب بيماري « سل » از خانواده مايکو باکتريوم هاست). حتي مشخص شده که بعضا” مرکب مورداستفاده در خال کوبي، عامل انتقال بيماري است يعني مرکب آلوده به ميکرب بوده است . قرمزي ، درد ، تورم ، و ترشحات چرکي از نشانه هاي عفونت محسوب مي شوند.

-مشکلات مربوط به پاک کردن خال کوبي :
خال کوبي در عرض چند دقيقه تا چند ساعت انجام مي شود ولي اثر به جا مانده دائمي است! پس قبل از انجام آن خوب فکرکنيد. برخي آمارها در کشورهاي پيشرفته حاکي از آنست که از هر ده نفر، يک نفر از انجام تاتو پشيمان مي شود ولي من شخصا” تا به حال کمترکسي را ديده ام که از خال کوبي خود رضايت داشته و پشيمان نشده باشند . اين پشيماني بخصوص در خانم هايي که ابروي خود را تاتو مي کنند بيشتر ديده مي شود. ولي متاسفانه پاک کردن خال کوبي کار ساده اي نيست و مستلزم صرف وقت و هزينه زيادي است .

موثرترين وسيله براي پاک کردن تاتو ، ليزر است ولي علي رغم پيشرفت هاي زيادي که در تکنولوژي ليزر رخ داده در بسياري از موارد موفقيت آميز نيست و گاهي هم اسکار ( جاي زخم ) يا کلوئيد ( « گوشت اضافه ») برجا مي گذارد. پس قبل از انجام اين کار از خود بپرسيد که آيا واقعا” مي خواهيد که نقشي را براي هميشه روي پوستتان داشته باشيد. اگر مطمئن نيستيد يا فکر مي کنيد ممکن است در آينده پشيمان شويد ، وقت بيشتري براي تصميم گيري به خود بدهيد. اگرتصميم به خالکوبي گرفتيد ، محل آن را به دقت انتخاب کنيد. ضمنا” به ياد داشته باشيد که گاهي با افزايش وزن يا حاملگي شکل نقشي که خالکوبي کرده ايد بتدريج تغيير مي کند.

واکنش هاي آلرژيک :
دربعضي موارد شخص نسبت به موادي که براي خالکوبي استفاده مي شود حساسيت دارد. اين واکنش ها واقعا” دردسرساز هستند زيرا خارج کردن رنگدانه هاي مربوطه از پوست بسيار مشکل و گاهي غيرممکن است. اين مسئله بيشتر در مورد رنگ هاي قرمز ، سبز ، زرد ، و آبي رخ مي دهد. خارش پوست در محل خالکوبي ممکن است از علائم واکنش الرژيک باشد. الرژي ممکن است حتي سالها بعد از خال کوبي رخ دهد.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 42 چهارشنبه 09 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : راه هایی در مورد ماسک های زیبایی متنوع

ماسک های زیبایی تاثیر زیادی در حفظ شادابی و نرمی پوست دارند در این مطلب به ماسک های زیبایی متعدد می پردازیم. ماسک هاي زيبايي ماسک ها موادي هستند که معمولاً از محصولات طبيعي آماده مي شوند و براي مرتب کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستي، نرم کردن و لطيف کردن پوست ، به کار مي روند.

هر ماسک را بايد به مدت بيست تا سي دقيقه بر روي پوست قرار داد و سپس آن را به وسيله شستوي کامل با آب پاک کرد.
مي توان به جاي شستشو با آب، ماسک را به وسيله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد. جهت نرم کردن دست هاي خشن و تيره مي توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.
در اينجا به برخي از ماسک هاي مفيد و رايج اشاره مي کنيم :

    ماسک آناناس براي شفافيت پوست

        آناناس تازه چهار برش ، شير نارگيل دو قاشق غذاخوري

    مواد را کاملا باميکسر مخلوط نموده تا يکدست شوند. آن را برروي پوست خود به آرامي قرارداده و بعد از ده دقيقه با آب ولرم بشوييد. در صورت دلخواه از يک نرم کننده استفاده کنيد.

    ماسک آناناس براي جلوگيري از شکنندگي ناخن

        آب آناناس دو قاشق غذاخوري، زرده تخم‌مرغ دو قاشق مرباخوري، سرکه يک چهارم قاشق چايخوري

    تمام مواد را در کاسه‌اي مناسب ريخته و آنها را به خوبي با هم مخلوط کنيد. ناخن‌ها را براي نيم ساعت در آن قرار دهيد. اين ترکيب موجب مي‌‌شود تا شکنندگي ناخن‌ها برطرف شود.

    ماسک آناناس اين ميوه تأثير جالبي بر جوش هاي غرور به ويژه گلوله هاي چربي زير پوستي (جوش هاي کيستيک) دارد. براي تهيه ماسک آناناس کافي است که يک آناناس رسيده را پوست بکنيد و در مخلوط کن بريزيد تا به صورت مخلوط غليظي در بيايد. سپس به اندازه وزن آن به آن الکل ميوه ( الکل اتيليک ) بيفزاييد و يک ليوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنيد. حال مي توانيد روزي يک بار، هر بار بيست تا سي دقيقه ، اين مخلوط را به صورت ماسک بر روي صورت خود قرار دهيد و سپس آن را با آب سرد بشوييد.

    
    ماسک پرتقال يک پرتقال را پوست بکنيد، هسته ها و پوست هاي نازک پره هاي آن را جدا کنيد، روي پوست صورت خود بخوابانيد و پس از بيست دقيقه با آب سرد بشوييد. اين ماسک براي درمان جوش هاي غرور جواني ( آکنه ) مؤثر است ولي افرادي که پوست خشک دارند نبايد آن را مصرف کنند.


منبع : کاشت مو

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 273
  • بازدید ماه : 445
  • بازدید سال : 884
  • بازدید کلی : 9,757