loading...
کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی
منتو بازدید : 90 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان: اثرات پیلینگ درخاص بودن رخ

لیفتینگ اثرات بسیاری در خوشگلی چهره و نو سازی پوست دارد و تاثیر بوتاکس در زیبایی چهره غیر قابل انکار است.

 با توجه به این که این روزها جوان سازی پوست مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و سوالات متعددی در این زمینه مطرح است ، با آقای دکتر علی مسیبی متخصص پوست و مو گفت و گوئی انجام دادیم که در زیر می خوانید. پیلینگ به معنای پوست کندن می باشد و در اصطلاح به استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف برای برداشتن و بازسازی بخشی از پوست اطلاق می شود .
به طور خلاصه پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است . در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست ( اپیدرم ) نفوذ می کنند . در روش عمقی مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند . با توجه به هدف و صلاحدید پزشک روش سطحی یا عمیق انتخاب می شود .

روش لايه‌برداري مکانيکي
متداول ترين لايه‌‌برداري مکانيکي، روش ميکرودرم ابريژن است. در اين متد به کمک دستگاهي، پودرهاي اکسيد‌آلومينيوم که نوعي کريستال سخت مي‌باشد، با فشار روي پوست پاشيده مي‌شود و سپس دوباره با يک فشار منفي به داخل مخزن ديگري در دستگاه برميگردد.
اين خراشيدن توسط کريستال‌هاو سپس مکش و ايجاد فشار منفي روي پوست تاثير بسيار خوبي را روي بهبود کيفيت پوست دارد و بيمار احساس رضايتي کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 
اثر و نفوذ‌ داروهاي پوست بعداز اين عمل، چندين برابر مي‌شود و بنابراين کمک خوبي براي درمان دارويي مانند  رفع لک‌هاي صورت مي‌باشد.

 
اعمال فشار منفي روي پوست صورت سبب آزادسازي موادي در پوست مي‌شود که ساخت کلاژن را تحريک مي‌کند، و در طولاني‌مدت باعث افزايش کلاژن‌سازي پوست و کاهش چين و چروک پوست مي‌شود.

روش لايه‌برداري با ليزر
اکنون ليزردرماني از درمان‌هاي متداول و رايج در مطب‌هاي متخصصان پوست و مو مي‌باشد و کاربردهاي زيادي در درمان بعضي از بيماري‌هاي پوستي مانند ضايعات عروقي (همانژيوم)، ماه‌گرفتگي‌، بهبود زخم‌هاي برجسته و کلوئيد،
رفع جوشگاه‌هاي ناشي از آکنه‌هاي نئوکولتيک، رفع بعضي از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتيگو(لکه‌هاي قهوه اي رنگي که معمولاً درسنين مياني به بالا در مناطقي مانند صورت و پشت دست‌ها که بيشتر در معرض آفتاب هستند، ايجاد مي‌شود) و جوان‌سازي پوست دارد.

پيلينگ سطحي :

ملايم ترين نوع لايه برداري است که به صورت سرپايي و بدون نياز به بي حسي، با استفاده از فرآورده هاي حاوي يک اسيد رقيق روي انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپيدرم يا روپوست را مورد عمل قرار مي دهد و در موارد چين و چروک هاي ظريف ناشي از آفتاب، کک و مک، لکه هاي بارداري و تغييرات رنگ پوست، اسکارهاي خفيف آکنه و ضايعات آفتابي خفيف به کار مي رود. پوسته ريزي اندکي به مدت 5-3 روز ايجاد مي شود و يک هفته بعد قابل تکرار است. بايد توجه داشت که آثار مثبت اين نوع پيلينگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چين و چروک يا لکه هاي پوستي نمي باشد. لذا براي کسب نتايج مطلوب و تکرار آن الزامي است.

پيلينگ متوسط :

اين نوع لايه برداري عميق تر و موثرتر از پيلينگ سطحي بوده و به درم  يا پاپيلر مي رسد و ترميم آن حدود 8-7 روز طول مي کشد و در صورت نياز باليني چند هفته بعد مي توان آن را تکرار کرد. از آنجايي که پيلينگ متوسط موجب سوختگي درجه 2 پوست مي گردد، عوارض آن از نوع قبلي بيشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامي است.

احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پيلينگ متوسط از بين بردن چين و چروک هاي خفيف تا متوسط تغييرات پيگمانتاسيون و لکه هاي پوستي، ضايعات جدي و ساير آثار دراز مدت ناشي از تشعشات خورشيد است. 

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 79 دوشنبه 21 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : بهترین راههای مراقبت از ریزش مو

ریزش مو تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و راههای زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که مناسب ترین راههای درمان ریزش مو میتوانند به شما در حل مشکل ریزش مو کمک زیادی کنند. ريزش مو مي‌تواند يک مشکل جدي بر ظاهر کلي يک فرد باشد، دلايل بسياري براي ريزش مو وجود دارد، در اين مقاله به مواردي که برجسته هستند نگاهي مي‌‌اندازيم.

در حالي که ريزش مو معمولاً با روند پيري طبيعي مرتبط است اما دلايل مختلفي براي ريزش مو در سن جواني وجود دارد. کم‌پشت شدن موها، طاسي و ريزش مو، ميليون‌ها زن و مرد در سراسر جهان را متأثر مي‌کند. اين مشکل آنقدر شايع است که بازار ترميم مو به يک صنعت يک ميليارد دلاري تبديل شده است. خبر خوب اين است که شما مجبور نيستيد مبالغ زيادي براي کرم‌هاي نسخه‌اي هزينه کنيد يا حتي براي داشتن يک سر پر از مو به روش‌هاي درماني دائمي متوسل شويد.


در بسياري از موارد شما از موهاي خود مراقبت مناسبي نمي‌کنيد که اين مسئله اغلب به شکنندگي مو منجر مي‌شود که در نهايت مو خرد مي‌شود. استفاده بيش از حد از مواد شيميايي و دستگاه‌هاي گرمايشي مي‌تواند يکي از دلايل ريزش موي زنان يا مردان باشد. دلايل متداول ريزش مو زياد است، با نگاه کلي به اين موضوع مي‌پردازيم.

درمان ريزش مو بر اساس علت آن مي‌باشد در صورت وجود علل زمينه‌اي،اينها بايد برطرف شود. يکسري درمان کلي هم بصورت تجربي در همه موارد استفاده مي‌شود از جمله قرص ويتامين E ، ويتامين ب- کمپلکس و قرصهاي آهن و هماتينيک. شما مي‌توانيد براي خلاص شدن از اين مشکل از برخي از داروهاي خانگي استفاده کنيد. بهترين انتخاب براي درمان ريزش موي طبيعي که اين مشکل را کنترل مي‌کند درمان در مراحل اوليه است. در مورد طاسي دائمي نيز، گزينه‌هاي پيوند مو وجود دارد. مراقبت به طور منظم از موها براي حفظ و بازگرداندن سلامت و تراکم مو ضروري است.

روغن نارگيل

روغن نارگيل به طور طبيعي سرشار از ويتامين E و چربي‌هاي مفيد است. اين مواد مغذي باعث تحريک رشد مو و در عين حال تقويت تارهاي مو مي‌گردند. شير نارگيل نيز حاوي پتاسيم مي‌باشد، که يک ماده مغذي مهم است که به داشتن موهايي سالم تر و قوي تر کمک مي کند.

براي استفاده از شير نارگيل به منظور جلوگيري از ريزش مو، فقط کافي است شير نارگيل را مستقيما روي پوست سرتان بماليد. سرتان را با يک کلاه حمام بپوشانيد و بگذاريد به مدت حداقل ?? دقيقه بماند و سپس با يک شامپوي ملايم بشوييد. براي کاهش شکنندگي موها، اينکار را دو تا سه بار در روز انجام دهيد.

درمان طاسي مردانه(درمان ريزش مو)

به صورت اختصاصي در مورد طاسي مردانه در حال حاضر محلول ماينوکسيديل تنها درمان دارويي پذيرفته شده است.در مرداني که داراي نواحي کوچکي از ريزش موي ناکامل در ورتکس هستند، بهترين جواب را مي‌دهد. اثر آن بر روي موي نواحي فرونتال و شقيقه هنوز شناخته نشده است.

 اثر آن به صورت کم کردن ريزش مو و حتي تحريک رويش موي جديد است. رشد مو 8 تا 12 ماه بعد واضح مي‌گردد.محلول را بايد بطور مداوم استفاده کرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماينوکسيديل موهاي جديد مي‌ريزد. تقريبا در 3/1 اينها مو به اندازه‌اي رشد مي‌کند که به اندازه کافي براي کوتاه يا شانه شدن بلند باشد. از اين دارو 1 سي‌سي (15 قطره) ‌از محلول 2 درصد روي ناحيه خشک ماليده مي‌شود و تا يک ساعت نبايد آن ناحيه خيس شود، ماساژ هم داده نشود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 100 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : داشتن موهای سالم و رعایت بهداشت آنها

رعایت بهداشت و مراقبت از موها از اصلی ترین قواعد زیبایی به شمار می رود. يکي از تاثیر گذارترین راههاي از بين بردن شوره سر ، استفاده از سرکه است. به مقدار مساوي آب و سرکه را مخلوط کنيد. سپس موها را به چند قسمت تقسيم نماييد و به کمک يک تکه پنبه ، محلول آب و سرکه را به پوست سر بماليد.

پس از آن موها را با شامپوي گياهي بشوييد. يکي ديگر از راههاي از بين بردن شوره سر ، استفاده از ليمو ترش و گلاب است. مقداري گلاب را با آب و ليمو ترش مخلوط کنيد و با آن سر را ماساژ دهيد، سپس موها را بشوييد.
شوينده‌هاي مختلف ، به خصوص شامپوها به لايه خارجي موها و همين طور به پياز موها يعني پوست سر ، آسيب مي‌رسانند. برحسب عادت، هفته‌اي چند بار و بهتر است حداقل هفته‌اي يکبار آنها را ويتامينه نماييم تا ميزان خسارت وارده به موها کم شود. به ترتيب زير مواد ويتامينه را تهيه نماييد.

هنگاميکه يک خانم باردار است موهاي او بيشتر رشد مي کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت مي شوند. بعضي از خانمها در طي 2 تا 3 ماه متوجه ريزش موهايشان ميشوند. اين ريزش ممکن است از يک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد.

تب بالا، عفونت شديد، آنفولانزاي شديد و بيماري هاي تيروئيد نيز مي توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگيرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا، بيماري سخت ياعفونت با ديدن ريزش شديد مو شوکه شود. اين ريزش مو معمولا خود به خو برطرف مي شود.

کمبود پروتئين در رژيم غذايي به دنبال رژيم هاي شديد و سخت غذايي باعث اختلال در رشد مو شده و ريزش مو در 2 تا 3 ماه بعد خواهد شد که  اين وضعيت مي تواند با خوردن مقدار کافي از پروتئين برطرف شود

بعضي از روشهاي درمان سرطان بر روند تقسيم سلولها در سلولهاي مو تاثير گذاشته و آن را متوقف مي نمايد. مو ها نازک مي شوند و به محض خروج از پوست سر مي شکنند. بيماران حتي ممکن است 90 درصد از موي سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد.

تعداد دفعات شستشوي مو بايد رعايت گردد چون شستشوي به دفعات خيلي زياد، با هر كيفيتي كه مو داشته باشد مي تواند در طول زمان منجر به اختلالات مو گردد. در هر نوبت حمام بهتر است شامپو را به دو قسمت تقسيم كنيد تا بتوانيد دو بار متوالي موها را شسته و هر بار با آب صاف و زلال آبكشي نمائيد.

برس زدن روزانه و ماساژ موها سبب تشديد سرعت جريان خون، بهتر رسيدن هوا به ريشه موها و تغذيه بهتر ريشه مو شده و ازجمع شدن گردوغبار و كثافات در سر نيز جلوگيري مي كند. اما تعداد دفعات برس زدن نبايد از دوبار در روز تجاوز كند زيرا برس زدن خيلي شديد و مكرر يا خيلي طولاني موجب شاخه شاخه شدن نوك مو، شكسته شدن مو و ريزش آن مي گردد.

مقداري حنا را با آب جوش به صورت خمير نرمي درآورده به آن يک عدد زرده تخم مرغ ، نصف ليوان ماست ،‌ يک قاشق غذاخوري روغن زيتون ، يک قاشق غذاخوري آبليموي تازه يا آب نارنج اضافه کنيد. مواد را به هم بزنيد بطوري که باهم کاملاً مخلوط شوند. اين خمير نرم و شل را با دست به تمام قسمتهاي سر و سپس به موها بماليد. بعد به کمک يک کيسه پلاستيکي ، سر و موها را بپوشانيد و روي آن يک روسري بگذاريد تا گرماي کافي حاصل آيد و مواد ويتامينه از طريق منافذ پوست سر به پياز موها برسد و موهاي سر نيز حالت نرم و قابل انعطاف به خود بگيرد و همين طور براق و خوش رنگ گردد.

منبع : عوامل تاثیر گذار در بهدشت مو

منتو بازدید : 68 شنبه 19 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهای مفید درمورد تزریق ژل و بوتاکس

استفاده از تزریق ژل و بوتاکس از مهمترین عمل های زیبایی در دنیا به شمار می رود و آشنایی با نکات موثر درباره تزریق ژل و بوتاکس در این زمینه به شما کمک میکند.

هم اکنون بوتاکس در آمريکا روشي است که بيشترين استفاده را از نظر زيباسازي صورت دارد و هنرپيشه هاي هاليوودي بيشترين مصرف کنندگان اين ماده هستند. در طول جلسه مشاوره، جراح زيبايي وضعيت نواحي پوست بيمار را بررسي کرده و سابقه پزشکي وي را دريافت مي کند. با توجه به خطرات مربوط به استفاده از ژل ، لازم است شما درباره سوابق پزشکي خود قبل از درمان با فرد معالج صحبت کنيد. براي مثال در اين زمينه مي توان از مشکلات آلرژيک، شرايط پوست و عصب، يا داروهايي که مي توانند ايمني يا نتايج درمان را به خطر اندازند، نام برد. به اين ترتيب لازم است با جراح درباره مصرف داروهاي ضد التهاب غير استروئيد (همچون آسپيرين، ايبو پروفن، ناپروکسين) يا رقيق کننده هاي خون صحبت شود، زيرا اين شرايط مي تواند احتمال ايجاد کبودي در پوست را پس از درمان را افزايش دهد.

دوره پس از درمان با تزريق ژل

افراد متقاضي مي توانند به صورت مکرر از اين روش درماني استفاده نمايند. بلافاصله پس از درمان، بيمار ممکن است با قرمز شدن، ورم و گاهي اوقات خونريزي خفيف در محل تزريق مواجه شود، اما توجه داشته باشيد که اين عوارض جانبي موقت هستند و به سرعت از بين مي روند.

نتايج درمان تقريباً بلافاصله در فرد قابل مشاهده است. براي حفظ نتايج ايجاد شده، ممکن است به بيمار پيشنهاد شود از جلسات درماني مجدد استفاده نمايد. در اين حالت فرد معالج معمولاً تاريخ جلسه درماني بعدي را در دفتر خود ثبت نموده و با شما هماهنگ مي کند.

ترکيبات پُرکننده ؛ که با پرکردن شيارها باعث پرشدن چروک ها مثل پرکردن خط خنده، رفع لاغري دست و صورت، گودي زير چشم ها، افزايش حجم لب، گونه، چانه و نيز اندام (سينه و…) مي شوند و اين ترکيبات حتي براي پر کردن فرورفتگي هاي ضايعاتي چون سالک و… و نيز تغييرات محدود در حالت بيني کاربرد دارند. ترکيبات پُرکننده به دو نوع موقت و دائم تقسيم مي شوند.
البته نوع ژل دائم ( پلي اکريل آميد ) خود داراي انواع مختلفي مي باشد و مطالعات و تحقيقات متعدد بر روي برخي انواع آن در اروپا طي سي سال گذشته نشان داده که نه تنها هيچ گونه حساسيت، سرطان زايي، مسموميت و… با آن وجود ندارد، بلکه غيرقابل جذب و تجزيه بودن، تطابق کامل با بافت پيوندي بدن و يکنواختي کامل آن نيز به اثبات رسيده است.

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارند و یا عمل لیزر ناحیه صورت را به تازگی انجام داده باشند، نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند، اگرچه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی مانند سرماخوردگی و حتی کهیر ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 56 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : ورم بینی پس از عمل جراحی بینی

برآمدگی بینی پس از عمل زیبایی بینی یکی از شایعترین مشکلات در جراحی زیبایی به حساب می رود و معدودی از افراد به این مشکل برمیخورند. ورم بینی بعداز عمل جراحی زیبایی عوارضی است مرتبط میان یکایک افرادی که تجربه عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) داشته اند. متاسفانه هیچ روش سریعی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی وجود ندارد.

با این حال هر روز نسبت به روز قبل درد کمتری احساس خواهیدکرد و از میزان ورم کاسته خواهدشد. بیماران عموما قادراند تا علیرغم وجود ورم، نتایج زیبایی به دست آمده را به محض برداشتن اسپلینت (محافظ) یک هفته پس از عمل ببینند. جمله مشهور در رابطه با این موضوع این است که «اگر در همان نگاه اول، عالی به نظر نرسید، احتمالا هیچ گاه چنین نخواهدشد.»


معمولا بدن برای کامل کردن واکنش های اصلاحی و جبرانی درگیر در روند بهبود و جذب بخش اعظم ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به زمانی 100 روزه نیاز دارد. هنگامی که جایی از بدن (در نتیجه جراحی یا آسیب) زخم می شود، بافت های درگیر باید سه مرحله التیام بخش را بگذرانند. اگرچه تخمین شمار دقیق روزهایی که بینی ورم دارد غیرممکن است، زمان بندی زیر هر مرحله التیام را به تفصیل شرح می دهد و ضمنا احساس متداول و معمولی را شرح می دهد که احتمالا شما نیز پس از عمل جراحی بینی تجربه خواهیدکرد.

چسب زدن هم در کاهش ورم اوليه و هم ورم تاخيري موثر است. بعد از دوماه که بيمار چسب عمل بيني را بر مي دارد بايد بيمار در طول شب چسب بزند. اين موضوع ممانعت از تجمع ورم وفتي بيمار دراز مي کشد به خصوص ناحيه سوپراتيپ ميکند.

چسب زدن بخصوص در دو هفته اول بعد برداشت اسپلينت مفيد است.اگر چسب باعث حساسيت پوست در جراحي بيني شود چسب زدن متوقف مي شود و بيمار از کرم هيدروکورتيزون سه بار در روز تا حل مشکل خارش و التهاب استفاده مي کند.

همانطور که ورم در زير جلدي و قسمت بيروني رخ مي دهد در قسمت داخلي و مخاطات بيني هم ورم داريم. اکثر بيماران درجاتي از ورم گذرا که در طول دو تا سه هفته اول بعد عمل بيني حل مي شود دارند. معاينه داخل بيني در طول سه هفته اول بعد عمل بيني سخت است و بيمار تحمل نمي کند. بيشترين بهبود تنفسي به علت ورم سه تا چهار ماه بعد از جراحي بيني رخ مي دهد.

استفاده از قطره هاي بيني مثل فنيل افرين بايد به مدت پنج تا هفت روز باشد استفاده بيشتر اين قطر ها نتيجه معکوس دارد و شستشوي با سرم نرمال سالين و يا اسپري سالين دو تا سه بار در روز تا شش ماه توصيه مي شود.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 40 دوشنبه 14 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : راه هایی برای نگهداری و خاص بودن ناخن ها

مراقبت و خاص بودن ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و باید برای ناخن ها اهمیت ویژه ای قائل شد. وقتي ما در مورد ناخنهاي زيبا فکر ميکنيم اغلب اونها رو به صورت لاک زده و پوشيده شده از انواع براق کننده ها تصور ميکنيم.

وقتي لاک ها و براق کنند ه هاي ناخن پاک ميشوند اغلب ناخنها به صورت آسيب ديده و خراب به نظر مي رسند. به همين علت اونها نياز به مراقبت دارند تا دوباره زيبا به نظر برسند. اگر شما هم از تردي ناخن ها يا آسيب ديدن ناخن هاتان به واسطه ي استفاده از لاک ها و براق کنند ها گله مند هستيد سعي کنيد که به طبيعت نزديک شويد و از مواد شيميايي فاصله بگيريد تا ناخن هاي کاملا طبيعي ,شفاف, محکم و زيبا داشته باشيد.
دستکش دست کنيد حتما وقتي کارهاي منزل را انجام مي‌دهيد، به خصوص کارهايي مانند شستن ظروف، پوشيدن دستکش را فراموش نکنيد.

بسياري از کارها مانند باغباني، شستن حمام و دستشويي، شستن ظروف و... به دست‌ها آسيب زيادي مي‌زند. در صورتي که حين کار دستکش به دست نکنيد نه تنها مواد آلوده زير ناخن‌هايتان تجمع پيدا مي‌کنند بلکه مواد شيميايي شوينده‌ها سبب آسيب‌ديدگي ناخن‌هايتان مي‌شود. بهتر است حتي قبل از دست کردن دستکش کرم چرب‌کننده به انگشتانتان بماليد.

مراقب کوتيکول‌هاي ناخن‌هايتان باشيد حين گرفتن ناخن‌هايتان مراقب باشيد که خيلي آنها را از ته نگيريد. زاويه کنار ناخن‌ها هم بايد 45 درجه باشد. در غير اين صورت به فوليکول‌ ناخن‌ها آسيب رسيده و حتي زير ناخن‌ها هم ممکن است دچار مشکل شود.

کنار ناخن‌ها را تيز نکنيد حين گرفتن ناخن‌ها به ويژه اگر مبتلا به ديابت هستيد توجه کنيد که کناره‌هاي ناخن‌ها را به شکل تيز کوتاه نکنيد. در اين صورت ممکن است تيزي کنار ناخن در گوشت فرو رفته و سبب زخم و عفونت شود.

بعد از شست‌وشو خشک کنيد بعد از آنکه ظرف شستيد يا حمام کرديد يا دست‌هايتان را شستيد بهتر است حداقل براي 2 دقيقه دست و ناخن‌هايتان را کامل پاک کنيد. اين موضوع به ويژه وقتي به شنا مي‌رويد اهميت دارد زيرا مرطوب باقي ماندن ناخن‌ها مي‌تواند سبب بروز عفونت‌هاي قارچي شود.

بيوتين يک مکمل غذايي است که باعث مي شود  ناخنها استحکام بيشتري پيدا کنند و براحتي نشکنند. از اين رو مصرف منظم بيوتين براي رشد مناسب و تقويت ناخنها و پيشگيري از شکستن زود به زود آنها توصيه مي شود.

بيوتين معمولا هم بصورت جداگانه عرضه مي شود و هم اينکه در ليست ترکيبات مکمل هاي غذايي و ويتامين ها ديده مي شود که براي تقويت مو، پوست و ناخن بسيار مفيد است. در ويتامين هاي موجود در بازار، معمولا بيوتين در کنار کلسيم و سيليکون ديده مي شود.

موسسه داروي آمريکا محدوديتي براي دوز مصرفي بيوتين در نظر نگرفته و مقدار مصرف آن را به هر ميزاني مجاز دانسته است. البته بطور کلي مصرف بيش از حد هر ماده اي ممکن است عوارضي داشته باشد. لذا پيشنهاد مي شود که بيوتين را به مقدار معمول مصرف کنيد و اگز ميخواهيد دوز مصرفي آن را براي خودتان خيلي زياد کنيد، حتما با پزشک متخصص پوستتان مشورت کنيد.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 44 یکشنبه 13 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : روشهایی برای افزایش زیبایی و سلامت پوست

راهکارهایی برای افزایش خوشگلی و مراقبت از پوست به شما برای مراقبت بیشتر و افزایش خاص بود پوست و چهره تان کمک میکند.

 داشتن پوستي سالم آرزوي همه ماست. پوست ارگان مهمي در بدن است که ضمن ايجاد زيبايي مي‌تواند نشان‌دهنده مشکلات و بيماري‌هاي ما هم باشد. به قول يکي از متخصصين پوست ومو " داشتن پوستي عالي نيازمند مصرف کرمي معجزه گر ساخته شده از گياهان کمياب دريايي مدارشمالگان نيست. بلکه تنها با يک سري عادتهاي خوب ساده مي‌توان چنين پوستي را به دست آورد".پوست سـالم و جوان به طـور طبيـعي، قـادر به رفع تمامي نيازهاي خود اسـت. اگرچه ژنتيک مهم ترين عامل موثر بر سلامت پوست است اما پوسـت به مـرور زمان در اثر عوامل نامسـاعدي مثل (آفتاب و اشعه UV، آلـودگي هـوا، تغييـرات هورموني، استرسهاي روزمره، تغذيه نامناسب، عادات غلط، بالا رفتن سن و...) يا مراقبت‌هاي نادرسـت، فراموش مي‌كند كه در برابر عـوامل مشـكل‌سـاز، چه واكنشي را از خود نشان دهد و بنابراين با گذشت زمان به تدريج دچار تخريب و پيري مي شود.

عوامل متعددي در تخريب پوست نقش دارند و اين در حالي است که راه‌هاي متعددي هم براي محافظت از آن وجود دارد.

پوست شما پيوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگي، خشکي و... قرار دارد که چگونگي قرار گرفتن در معرض اين عوامل بر سلامتي تان تاثيرگذار است. متاسفانه برخي افراد احتياط هاي افراطي جهت مراقبت از پوستشان و اطمينان از نرم و صاف بودن آن کسب مي کنند درحالي که بهترين راه هاي محافظت از پوست را نمي دانند.

بعد از يک خواب بد، زير چشمان شما گود مي افتد و پوستتان نيز به زردي مي گرايد. براي همين پيشنهاد مي شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابيد تا پوست عمليات جوانسازي خود را به طور مطلوبي انجام دهد.
پيري، خستگي و تيرگي پوست با روش هاي جوان سازي آن از بين مي روند. اين روش ها، مشکلات پوستي را حل کرده و پوستي صاف و درخشان ايجاد مي کنند.

اگر متوجه شديد که پوستتان خشک، تيره و چروک شده است، زمان خوبي است که به فکر جوان سازي آن باشيد.
پوست سالم، به خودي خود هر 14 تا 30 روز يک بار، تجديد مي گردد.
 
مدت زمان استحمام را کوتاه کنيد ( يعني طول ندهيد ) و با آب ولرم ( نه داغ ) دوش بگيريد، گرماي حمام باعث مي شود رطوبت پوست از بين برود. با اين روش از پوست خود محافظت کرده ايد.
روش ديگر براي حفظ شادابي پوست، عدم استفاده از صابون مي باشد.
صابون با بوي تند مي تواند رطوبت پوست را از بين ببرد و موجب خارش و پوسته پوسته شدن پوست گردد. شامپوهاي بدن اغلب کمتر از صابون ها ايجاد حساسيت پوستي مي کنند.
شامپوي بدني را بخريد که داراي مرطوب کننده هايي مانند روغن هاي طبيعي و يا سراميدها است.





سلول هاي مرده پوست ظاهر تيره و خشني به پوست شما مي دهند و از نفوذ موثر لوسيون ها و يا کرم ها به پوست جلوگيري مي کنند.
بيش از حد پوست خود را مالش ندهيد، زيرا ممکن است پوست را تحريک کنيد و پوست خشک تر از قبل شود.
 

پوست قسمت بسيار مهمي از بدن است که ارگان هاي داخلي بدن را از ناهنجاري و آسيب عناصر خارجي محفوظ نگاه مي دارد.

مراقبت از پوست خصلت مهم و تعيين کننده اي است که هر شخص بايد به طور مستمر آن را رعايت کند که البته کار دشواري هم نيست.

شايد عجيب باشد که مجبور به پرداخت پول زياد و سرمايه گذاري روي کرم هاي مخصوص صورت و ... براي تامين سلامت پوست خود نيستيد. راه هاي زيادي وجود دارد که به کمک آنها مي توانيد به سادگي و به طور طبيعي از پوستتان مراقبت کنيد.

شما به ميزان کمي نيازمند استفاده از محصولات زيبايي هستيد، اما مي توانيد بدون ولخرجي و صرف هزينه بالا براي محصولات مراقبت از پوست آن را عملي کنيد.

اگر بدانيد چه بايد بخوريد و چه بخشي از عاداتتان را بايد پرورش دهيد به سادگي خواهيد توانست بدون صرف هزينه زياد از پوست خود مراقبت کنيد.

منبع : عمل بینی

منتو بازدید : 32 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : نظافت و مراقبت از پوست

بهداشت و نگهداری از پوست در حفظ زیبایی و نرمی پوست و همچنین افزایش زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد . در زیر به برخی نکته ها مربوط به بهداشت و مراقبت از پوست اشاره میکنیم.
فصلهاي سرد و خشك در زمستان بخصوص همراه با وزيدن باد مي تواند باعث خشك شدن پوست و حساس شدن آن شود.
در فصل زمستان استفاده از وسايل گرم كننده، بهمراه بسته بودن در و پنجره هاي منزل، مي تواند باعث خشك شدن هوا شود. لذا بايد از يك مرطوب كننده مثل دستگاههاي بخور استفاده كرد. با مرطوب كردن هواي خانه بخصوص در طول شب و حين خواب مي توانيد تا حدي زيادي از خشكي پوست جلوگيري كنيد.
پس از تميز كردن صورت و استفاده از تونر، بلافاصله مرطوب كننده روي پوست خود بماليد. حتي پوستهاي چرب نيز در زمستان نياز به يك مرطوب كننده خوب دارند.


براي اثر بهتر مي توانيد كرم مرطوب كننده را ابتدا در دست خود كمي گرم كرده و سپس روي پوست بماليد، روغن بادام يك مرطوب كننده و نرم كننده موثر است. از يك كرم مرطوب كننده با پايه چرب استفاده كنيد تا رطوبت پوست ديرتر از دست برود.

قبل از خروج از منزل کارهاي زير را انجام دهيد؛
قبل از خروج ذاز منزل كارهاي زير را انجام دهيد : از يك لايه ضخيم ضد آفتاب وسيع الطيف با SPF معادل 15 يا بيشتر روي صورت دستها استفاده كنيد. زيرا انعكاس نور آفتاب در فصل زمستان، 17% در هواي آفتابي و 80% در هواي برفي بيش از فصول ديگر است. براي انتخاب ضد آفتاب خود مي توانيد از يك پزشك متخصص پوست كمك بگيريد. از دستكش استفاده كنيد.
براي انتخاب ضدآفتاب خود مي توانيد از يک پزشک متخصص پوست کمک بگيريد.
از دستکش نيز استفاده کنيد.
حتي در هواي ابري و هواي سرد استفاده از يک ضدآفتاب خوب روزانه لازم است.



از نور آفتاب اجتناب كنيد، در حال حاضر تقريباً همه از مضرات آفتاب و لزوم اجتناب از آن اطلاع دارند ولي معمولاً در فصل زمستان آن را فراموش مي كنند. حتي در هواي ابري و هواي سرد استفاده از يك ضد آفتاب خوب روزانه لازم است.

پوستتان را چرب نگه داريد
بعد از هر بار استحمام، از مرطوب کننده هاي پوست استفاده کنيد، چرا که اين مرطوب کننده ها، چربي طبيعي پوست را که بر اثر استحمام از بين رفته است، جبران مي کنند و از آنجايي که چربي طبيعي پوست براي جلوگيري از تبخير آب پوست ضروري است، بنابراين مرطوب کننده ها سبب حفظ رطوبت پوست و جلوگيري از خشکي آن مي شوند. زمان مصرف مرطوب کننده ها بلافاصله بعد از استحمام و خشک کردن بدن با حوله است. هيچ مرطوب کننده يي نمي تواند با وازلين و پارافين برابري کند، چرا که آنها هم ارزان هستند و هم بسيار موثر. از روغن آفتاب گردان و روغن بادام نيز در صورت عدم حساسيت پوستي مي توان استفاده کرد. اين روغن ها موثر، مطمئن و نرم کننده هستند. در ضمن ارزان قيمت بوده و براي مبارزه با خشکي و خارش پوست در زمستان، بسيار مناسب هستند.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 49 پنجشنبه 10 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان: عوارض و خطرات جانبی خالکوبی

امروزه افراد متعددی به انجام خالکوبی برای خوشگلی بیشتر  روی آورده اند اما باید این نکات را بدانیم که عوارض و اثرات جانبی خالکوبی  ممکن است به مراتب بیشتر از اثرات مثبت آن باشد.

گفته مي‌شود از ديدگاه دين اسلام، خالکوبي روا نبوده‌است. خواه به دليل آزار بدن و خواه به دليل نقش و نگار.هم‌چنين با استناد به کتاب تورات در دين يهوديت، خال‌کوبي مجاز شمرده نشده‌است.بر عکس اين عمل در ميان مسيحيان عملي مذهبي تلقي مي‌شده است.
شيوه خالکوبي، با اندک تفاوت در همه جاي ايران يکسان بوده‌است. ابتدا نقش را با سوزني بر پوست حک مي‌کردند تا اندکي خون بيايد. سپس ماده رنگي را بر اين زخم قرار مي‌داده‌اند تا به تدريج جذب پوست شود. ماده رنگي مي‌توانسته شامل نيل، سرمه، دوده چراغ، آب تره يا هر رنگ طبيعي ماندگار ديگر بصورت مايع يا جامد باشد که به آن خالکوبي گوشتي مي‌گويند و به خاطر دلايلي از جمله خون آمدن و خطرات بهداشتي آن، اين کار حرام اعلام شده!

اما در روش‌هاي جديد ازسوزن‌هاي معروف به سوزن سرطلايي استفاده مي‌شود، در ابتدا طرح خالکوبي را با خودکار بر روي بدن مي‌کشند، سپس سوزن سرطلايي را درون جوهر (جوهر خودنويس ropid)مي‌زنند و به آرامي به زير پوست بدن وارد مي‌کنند! که نه موجب درد شده و نه موجب خون ريزي!
خطرهاي بهداشتي
خالکوبي به دليل شکستن سد دفاعي پوست مي‌تواند سلامتي فرد را تهديد کند، از جمله بيماري‌هاي عفوني و بروز حساسيت. اگر وسايل خالکوبي به خوبي ضد عفوني نشوند ممکن است باعث انتقال بيماري‌هايي همچون ايدز شود.

عوارض اوليه که مي توانند در اثر خال کوبي پديد آيند عبارتند از :

-عفونت :
وسايل و سوزن هاي آلوده که در اين کار استفاده مي شوند مي تواند باعث انتقال بيماري هاي عفوني مانند هپاتيت بي ، هپاتيت سي، ايدز ، عفونت هاي پوستي ناشي از « استافيلوکوک » ، کزاز ، و تبخال شود. حتي اخيرا” مواردي از انتقال « مايکوباکتريوم » از راه سرسوزن هاي آلوده گزارش شده است (ميکروب بيماري « سل » از خانواده مايکو باکتريوم هاست). حتي مشخص شده که بعضا” مرکب مورداستفاده در خال کوبي، عامل انتقال بيماري است يعني مرکب آلوده به ميکرب بوده است . قرمزي ، درد ، تورم ، و ترشحات چرکي از نشانه هاي عفونت محسوب مي شوند.

-مشکلات مربوط به پاک کردن خال کوبي :
خال کوبي در عرض چند دقيقه تا چند ساعت انجام مي شود ولي اثر به جا مانده دائمي است! پس قبل از انجام آن خوب فکرکنيد. برخي آمارها در کشورهاي پيشرفته حاکي از آنست که از هر ده نفر، يک نفر از انجام تاتو پشيمان مي شود ولي من شخصا” تا به حال کمترکسي را ديده ام که از خال کوبي خود رضايت داشته و پشيمان نشده باشند . اين پشيماني بخصوص در خانم هايي که ابروي خود را تاتو مي کنند بيشتر ديده مي شود. ولي متاسفانه پاک کردن خال کوبي کار ساده اي نيست و مستلزم صرف وقت و هزينه زيادي است .

موثرترين وسيله براي پاک کردن تاتو ، ليزر است ولي علي رغم پيشرفت هاي زيادي که در تکنولوژي ليزر رخ داده در بسياري از موارد موفقيت آميز نيست و گاهي هم اسکار ( جاي زخم ) يا کلوئيد ( « گوشت اضافه ») برجا مي گذارد. پس قبل از انجام اين کار از خود بپرسيد که آيا واقعا” مي خواهيد که نقشي را براي هميشه روي پوستتان داشته باشيد. اگر مطمئن نيستيد يا فکر مي کنيد ممکن است در آينده پشيمان شويد ، وقت بيشتري براي تصميم گيري به خود بدهيد. اگرتصميم به خالکوبي گرفتيد ، محل آن را به دقت انتخاب کنيد. ضمنا” به ياد داشته باشيد که گاهي با افزايش وزن يا حاملگي شکل نقشي که خالکوبي کرده ايد بتدريج تغيير مي کند.

واکنش هاي آلرژيک :
دربعضي موارد شخص نسبت به موادي که براي خالکوبي استفاده مي شود حساسيت دارد. اين واکنش ها واقعا” دردسرساز هستند زيرا خارج کردن رنگدانه هاي مربوطه از پوست بسيار مشکل و گاهي غيرممکن است. اين مسئله بيشتر در مورد رنگ هاي قرمز ، سبز ، زرد ، و آبي رخ مي دهد. خارش پوست در محل خالکوبي ممکن است از علائم واکنش الرژيک باشد. الرژي ممکن است حتي سالها بعد از خال کوبي رخ دهد.

منبع : کاشت مو

منتو بازدید : 42 چهارشنبه 09 تیر 1395 نظرات (0)

عنوان : راه هایی در مورد ماسک های زیبایی متنوع

ماسک های زیبایی تاثیر زیادی در حفظ شادابی و نرمی پوست دارند در این مطلب به ماسک های زیبایی متعدد می پردازیم. ماسک هاي زيبايي ماسک ها موادي هستند که معمولاً از محصولات طبيعي آماده مي شوند و براي مرتب کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستي، نرم کردن و لطيف کردن پوست ، به کار مي روند.

هر ماسک را بايد به مدت بيست تا سي دقيقه بر روي پوست قرار داد و سپس آن را به وسيله شستوي کامل با آب پاک کرد.
مي توان به جاي شستشو با آب، ماسک را به وسيله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد. جهت نرم کردن دست هاي خشن و تيره مي توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.
در اينجا به برخي از ماسک هاي مفيد و رايج اشاره مي کنيم :

    ماسک آناناس براي شفافيت پوست

        آناناس تازه چهار برش ، شير نارگيل دو قاشق غذاخوري

    مواد را کاملا باميکسر مخلوط نموده تا يکدست شوند. آن را برروي پوست خود به آرامي قرارداده و بعد از ده دقيقه با آب ولرم بشوييد. در صورت دلخواه از يک نرم کننده استفاده کنيد.

    ماسک آناناس براي جلوگيري از شکنندگي ناخن

        آب آناناس دو قاشق غذاخوري، زرده تخم‌مرغ دو قاشق مرباخوري، سرکه يک چهارم قاشق چايخوري

    تمام مواد را در کاسه‌اي مناسب ريخته و آنها را به خوبي با هم مخلوط کنيد. ناخن‌ها را براي نيم ساعت در آن قرار دهيد. اين ترکيب موجب مي‌‌شود تا شکنندگي ناخن‌ها برطرف شود.

    ماسک آناناس اين ميوه تأثير جالبي بر جوش هاي غرور به ويژه گلوله هاي چربي زير پوستي (جوش هاي کيستيک) دارد. براي تهيه ماسک آناناس کافي است که يک آناناس رسيده را پوست بکنيد و در مخلوط کن بريزيد تا به صورت مخلوط غليظي در بيايد. سپس به اندازه وزن آن به آن الکل ميوه ( الکل اتيليک ) بيفزاييد و يک ليوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنيد. حال مي توانيد روزي يک بار، هر بار بيست تا سي دقيقه ، اين مخلوط را به صورت ماسک بر روي صورت خود قرار دهيد و سپس آن را با آب سرد بشوييد.

    
    ماسک پرتقال يک پرتقال را پوست بکنيد، هسته ها و پوست هاي نازک پره هاي آن را جدا کنيد، روي پوست صورت خود بخوابانيد و پس از بيست دقيقه با آب سرد بشوييد. اين ماسک براي درمان جوش هاي غرور جواني ( آکنه ) مؤثر است ولي افرادي که پوست خشک دارند نبايد آن را مصرف کنند.


منبع : کاشت مو

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 254
  • بازدید ماه : 426
  • بازدید سال : 865
  • بازدید کلی : 9,738